Mitä haluaisit pojastasi isona tulevan?
Tietenkin lapsi saa päättää itse, mitä opiskelee, mutta mikä on sinun salainen haaveesi? Mistä ammatista olisit erityisen ilahtunut/ylpeä?
Kommentit (55)
lääkäriä kuin esim rekkakuskia? :D Mulle on aivan totaalisen yksi lysti kunhan poika tekee sitä mikä kiinnostaa. Jotenkin tuntuu että jos akateeminen ammatti on kovin tärkeä vanhemmalle on se sitä siksi, että sillä pääsee rehentelemään tai jotain :)
ei ole mitään haaveita lapsensa tulevasta ammatista. Kaikki käy Siwan kassasta koti-isään. Ja kassana on taatusti onnellinen sen 40 vuotta. Jotenkin tuntuu että urheilija on ok mutta arkkitehti paha? En ymmärrä..
Niiden elämää nähneenä en toivo moista kenellekään ;)
Ehkä voisi olla onnellinen jossain historian tutkijan kammiossa
Tosin olisin kyllä ylpeä jos se lääkäri olisi tyttärenikin. Tää lääkäri on kyllä oikeasti oma haaveeni, jota en ainakaan vielä ole toteuttanut ja tuskin ehkä toteutankaan. Työskentelen kylläkin läheisesti lääkärien kanssa.
Loppu pelissä pääasia on, että lapset löytävät itselleen sopivan ammatin, josta todella pitävät, kuten vanhempansakin omistaan.
ammatista? Eikö riitä että haaveilee siitä että lapsi tekee sitä mikä tekee onnelliseksi oli se sit Siwan kassa tai lääkäri? Minusta on perin huolestuttavaa jos äiti elää niin lapsensa kautta että haaveilee jo tämän tulevasta ammatista :D
tajuaisi isänä olemisen merkityksen eikä unohtaisi lapsiaan uraan keskittyen...että sikäli olis aivan huippua kun osaisikin olla se koti-isä. Mitään uraohjusta en ainakaan hänestä toivo.
että poikani saavat elantonsa haaveammatistaan. Itse en haaveile heille muuta kuin kohtuullista toimeentuloa, olkoon se sitten vaikka paskakuskina. T: Äiti joka siivoaa suuremmalla palkalla kuin osa opettaa
on pettymys koska työ saattaa olla aika raskasta puurtamista huonoissakin olosuhteissa. Toivon että lapseni saisi elantonsa helpommalla, jos saa valita. En yritä rehennellä enkä elä lasteni kautta. Toivon heille vain hyvää elämää ja koitan ohjata opiskelemaan jotteivat sulkisi mahdollisuuksia pois. Kahden vuoden ammattikoulun voi käydä aina myöhemminkin sen korkeamman tutkinnon päälle, jos tuntuu että käytännön työ sittenkin kiinnostaa enemmän. Itse olen onnellinen että olen aikoinani opiskellut..
Kahden vuoden ammattikoulun voi käydä aina myöhemminkin sen korkeamman tutkinnon päälle, jos tuntuu että käytännön työ sittenkin kiinnostaa enemmän. Itse olen onnellinen että olen aikoinani opiskellut..
mutta pääpointtiini, joka on, että sen voi käydä myös lukion ohella kaksoistutkintona ja saada sekä ammatti- että ylioppilastodistus samaan aikaan. Ovet ovat kuitenkin avoinna kaikkialle sen jälkeen.
ammattikoulusta saa sellaisiakin ammatteja, joissa ei tarvi puurtaa niska limassa huonoissa oloissa nälkäpalkalla.Sen tietää esim mun puuseppäappeni joka perusti oman firman ja tekee unelmatyötään. Mun mies muuten on sähkäri ja tekee just niin paljon töitä kun haluaa ja rahaa tulee.
ja sen ohella opiskelu lääkäriksi ja sitten aktiivijalkapallouran jälkeen Sakari Oravaksi huippukirurgin paikalle. Tämähän on mahdollista meidän huippulahjakaan pojan kohdalla, joka on nyt 7 v. ;)
Nuorempi (1,5 v.) on ihan selkeää näyttelijäainesta ja musiikko siinä sivussa.
Olisi kiva, jos toinen ainakin olisi hetero tai ainakin olisi maailman niin suvaitsevainen, että homoparien perheen perustamista ei katsottaisi kieroon. Lapsenlapset olisivat kivoja. Toivoisin kyllä myös ehdes yhtä miniää, kun ei kerran omia tyttäriä ole ;)
Eli onhan äidillä noita toiveita... mutta pääasia on, että olisivat onnellisia ja menestyisivät tavallaan ja että heille kevittyisi hyvä itsetuntemus, jotta oikea elämänsuunta löytyisi ilman suuria kasvukipuja.
Ihania poikia mulla!
Hän siis opiskelee jo insinööriksi. Yritettiin miehen kanssa ehdottaa lennonjohtajan koulutusta, koska tuntui siltä, että pojalla olisi siihen hyvät edellytykset. Mutta ihan tyytyväisiä ollaan nytkin. Pääasia, että poika tykkää.
ja sen ohella opiskelu lääkäriksi ja sitten aktiivijalkapallouran jälkeen Sakari Oravaksi huippukirurgin paikalle. Tämähän on mahdollista meidän huippulahjakaan pojan kohdalla, joka on nyt 7 v. ;) Nuorempi (1,5 v.) on ihan selkeää näyttelijäainesta ja musiikko siinä sivussa. Olisi kiva, jos toinen ainakin olisi hetero tai ainakin olisi maailman niin suvaitsevainen, että homoparien perheen perustamista ei katsottaisi kieroon. Lapsenlapset olisivat kivoja. Toivoisin kyllä myös ehdes yhtä miniää, kun ei kerran omia tyttäriä ole ;) Eli onhan äidillä noita toiveita... mutta pääasia on, että olisivat onnellisia ja menestyisivät tavallaan ja että heille kevittyisi hyvä itsetuntemus, jotta oikea elämänsuunta löytyisi ilman suuria kasvukipuja. Ihania poikia mulla!
että toinen vois olla hetero ja toinen homo. Tahtoisin miniän ja vävypojan :-))
T. kahden pojan äiti
tajuaisi isänä olemisen merkityksen eikä unohtaisi lapsiaan uraan keskittyen...että sikäli olis aivan huippua kun osaisikin olla se koti-isä. Mitään uraohjusta en ainakaan hänestä toivo.
että kuvitellaan itsestään selvyytenä, että poika hankkii lapsia... NIH.
Mutta jos nyt ammattia haetaan, niin lentokapteeni olisi hyvä (voisimme sitten miehen kanssa matkustella puoli-ilmaisilla lentolipuilla).
saatuun ammattiin. Todella säälittävää!