Kiista miehen kanssa tuosta Vartiaisen "muruseni"-biisistä!
Mies väittää, että se kertoo kuolleen ihmisen ikävöimisestä. Mun mielestä taas se kaivattu muru on vaan jossain kaukana mutta elossa. Koska siinä lauletaan saman ilman hengittämisestä ja "jalkojemme alla sama maa". Myös toivotaan tuulen leikkivän hiuksilla. Aika konkreettisia juttuja mun mielestä ja ihan selvää että viittaa elävään henkilöön.
Juu ja ei ole haudanvakava ongelma jonkun biisin sanoma, mitä nyt on vaan virkistävää kinastella :D.
Mitäs te ootte mieltä, kumpi on oikeassa?
Kommentit (16)
Minulle se kertoo nimenomaan siitä kuolleesta tytöstäni joka kuitenkin on läsnä minun elämässä koko ajan.
Sinkkukaverilleni se kertoo juurikin siitä murusta joka on jossain maailmalla.
jollain muulla sama ongelma, mun mies on täysin samaa mieltä kun sun mies ja minä taas samaa mieltä kuin sinä :D Ei oo täälkään viel sopuun päästy asiasta...
Mutta sen voi toki ajatella monella tavalla, silloinhan se on mielestäni onnistunut, kun sisältöä ei ole pureksittu valmiiksi auki.
kun tosiaan et "käy jalkojemme alla sama maa".
ja tuhkattu, koska silloin tuuli voi leikkiä hiuksissa ja maa jalkojen alla olla sama. En usko, että elävä murunen on samaan aikaan ulkona jossain kaukana :-)
ja sanotaanhan jossain värssyssä, että "sama tuuli nurmihiuksissasi" eli vainajasta on kyse.
mutta tuo MURUSENI - ällöä. En tieten tahtoen kuuntelisi toista kertaa.
Elävästä joka on jossain kaukana. Toisessa maassa tai toisella paikkakunnalla pitkän matkan päässä.
voi tulkita ne omalla tavallaan. Se on silloin onnistunut sanoitus, kun se voi tarkoittaa monta eri asiaa, antaa monia eri merkityksiä ihmisille.
Eli murunen ei ole vielä edes syntynyt.
joka juuri kuoli ja tuhkattiin.
* SNIF *
hänen menetetystä lapsestaan.
ja laulu ei kerro hänen lapsestaan vaan on Mariskan käsialaa. Youtubessa joku levittää tahallaan samaa huhua kuin sinä. Kieroutunutta!
Eli murunen ei ole vielä edes syntynyt.
itse haluaa. Minulle laulu kertoo elävästä rakkaasta, joka asuu kaukana. Ja jota en voi koskaan saada..
olen kuullut että sitä soitetaan hautajaisissa... en oo kyllä koskaan kuunnellut sanoja tarkkaan, joten en osaa auttaa :D