Saanko olla katkera tästä??
Isä on auttanut todella paljon siskoni perhettä sekä taloudellisesti että ihan konkreettisesti. Siskolla on kolme lasta ja erityisesti isä on osallistunut lasten kuluihin. Minun esikoiseni syntyy helmikuussa, ja isä on ilmoittanut, että häneltä on turha odottaa mitään apua. Ei tosin enää auta myöskään siskoni perhettä.
Kommentit (43)
nyt armoa ihmiset hyvät. Jos isä on polttanut itsensä loppuun siskon auttamisessa, ehkä niin rahallisesti kuin henkisesti, antakaa miesparan itsesuojelukseen asettaa rajat, että ei auta.
Toki voit tuntea katkeruutta, mutta ketä se hyödyttää. Jokainen tekee virhearviointeja, ehkä isä hyvyyttään tai velvollisuuttaan halusi auttaa lapsiaan, joka sillä hetkellä sattui olemaan siskosi, ja tietää vain tällä hetkellä, että ei siihen pysty enää, mehut viety. Anna isän olla isoisä omilla ehdoillaan. Hän voi silti olla lapsille rakas ja se kai tärkeintä on.
sillä on mm. useampi sijoitusasunto, joista saa jatkuvasti vuokratuloja ja iso eläke.
Minusta vanhempien pitäisi olla tasapuolisia lapsilleen ja kyllä se tuntuu hirveän epäreilulle, että siskon perhettä on tuettu rahallisesti todella paljon ja mulle isä sanoo suoraan, että mitään apua on turha odottaa. Ja kuten jo sanoin, enemmän kuin taloudellista apua arvostaisin sitä, että isä tekisi myös minun lapsille itse puuleluja ja muuta sellaista, mitä kukaan muu ei voi tehdä. Muutama ylimääräinen vauvalelu oli olemassa vielä ennen vanhempien eroa ja olin esittänyt toivomuksen, että ne säästettäisiin minun tuleville lapsille, mutta nekin on kuulemma myyty. (En tiedä myikö siskoni ne samalla kuin hänen lapsilleen annetut lelut vai kuka, koska tästä ei mulle oltu sanottu mitään ennen kuin menin niitä tässä vähän aikaa sitten kyselemään. Tämä ottaa todella paljon päähän!)
ap
loppuun asti!