Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko sukulaiden ym. tulla teille jouluna, jos laskettu aikasi olisi 26.12?

Vierailija
17.12.2010 |

Meidän nuorimman laskettu aika on 26.12, aiemmat ovat kyllä menneet muutamalla päivällä yli lukuunottamatta esikoista, joka syntyi pikkukeskosena.

Me olemme jo hyvissä ajoin ilmottaneet, ettemme lähde sukulaisten luo jouluksi vaan olemme tämän joulun perheen kesken. Aluksi tämä oli tai ainakin niin ymmärsimme kaikille ihan ok, mutta nyt on sitten sukulaiset alkaneet puhua, että haluaisivatkin tulla meille jouluksi. Tulisivat siis 23.12 tai 24.12 ja lähtevät 26.12 tai 27.12. Ei siinä, ovat he meillä ennenkin olleet jouluna kun tavallaan vähän vuorotellaan missä ollaan millonkin jouluna.

En silti oikeen ihastunut tästä ajatuksesta, vaikka minun ei siis tarvitsisi joulua järjestellä mitenkään vaan he toisivat kaikki ruoat ja tekisivät kaiken, koska liikkuminen on minulla aika hankalaa ja myös kivuliasta. Luulenpa, että ainakin isovanhemmilla on toiveena, että vauva syntyis joulun pyhinä ja että he näkisivät pienen heti.

En saa enää öisin nukuttua kunnolla ja sit pitäisi vielä jaksaa seurustella sukulaisten kanssa niin se vaan tuntuu liialta. Mieluummin olisin vain perheen kanssa.

En vaan tiedä miten tämän sanoisi kauniisti sukulaisille. Yritin jo vihjata siihen suuntaan, että heidän avuliaisuudestaan huolimatta me vietämme tämän joulun oman perheen kanssa, niin tähän äitini sanoi, että et voi olla tosissasi ja se tuli vähän kiukkuisesti niin en sitten sanonut, että kyllä olen.

Ajattelin, että ehkä he voisivat tulla meille, mutta mitä lähemmäs joulu tulee, niin sitä enemmän minua alkaa ahdistaa enkä halua heitä tänne.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap on tehnyt jo valintansa joten miksi täällä kyselet etkä vieläkään ole ilmoittanut ettei käy?

Musta on törkeetä jättää ilmoittaminen viime tinkaan

Vierailija
2/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meille on tulossa aattona mieheni vanhemmat ja sisarukset. Ja yökylään koko jouluviikoksi on tulossa oma isäni puolisonsa kanssa ja omat veljeni puolisoineen.

Mutta mä olenkin sellainen että nautin suunnattomasti rakkaiden ihmisten kanssa olemisesta. Ja on ihanaa kun ei itse tarvitse lähteä mihinkään, vaan muut tulee meille laittamaan kaiken kuntoon, hoitamaan lapset ja eläimet ja mä voin vaan syödä suklaata, jutella ja odottaa neljännen lapsemme syntymää.

Itselläni on kaikki lapset syntyneet ennen laskettua aikaa, joten saa nähdä kuinka tässä käy... Jos vauva syntyy ennen aattoa, ja pääsen kotiin ennen aattoa, niin en pane pahakseni sitä että talo on täynnä väkeä.

Mutta kun se vaan on niin, että meitä on niin monenlaisia:) Jokainen tekee niinkuin haluaa, ja jos ap ei halua vieraita, niin olkoon se sitten niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään tuppautua, jos tietäisin, että olisi viimeisillään raskaana. Ellei tämä henkilö väkisin kerjäisi, että pakko tulla.

Omat sukulaiseni ovat sen verran omatoimisia ja mukavia, että itse tällaisessa tilanteessa saattaisin hyvinkin kutsua vieraat sillä ehdolla, että mun ei tartte tehdä mitään.

Mutta ap tee niinkuin itse hyväksi näet. Jos tuntuu pahalta, sano se suoraan. Ei kukaan voi velvoittaa sua moiseen.

Vierailija
4/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopus on joululapsi ja silloin sanottiin kaikille, että glögiä ja joulutorttuja on tarjolla tiettyinä päivinä, ellei silloin olla sairaalassa. Muuta ei luvattu tarjota ja missääm ei luvattu käydä. Kaikki ymmärsivät.

Ei olisi tullut mieleenkään ottaa ketään silloin yökylään.

Vierailija
5/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaista, ettei saa sanotuksi mitä itse haluaa.

Sulla on kuitenkin synnytys edessä ja vastasyntyneen hoito öin ja päivin. Lepää hyvä ihminen!!!

Vierailija
6/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä odottelee mieluummin rauhassa, ja varsinkin, jos se sattuu alkamaan, sitä ei viitsisi kenenkään naamoja katsella supistuksia laskeskellessa... tulis varmaan toivotettua kaikki hevon kuuseen.

Vierailija
7/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu ja perheesi kanssa. Kyllä uuden ihmisen syntyminen on niin suuri juttu ja koskee teidän perhettä ensisijaisesti joten rohkaisen sinua soittamaan ja ilmoittamaan selvästi että kaipaatte nyt rauhallista joulua ja isovanhemmat ovat sitten tervetulleita kun vauva on 2viikkoa. näin meille sanottiin ja oli hyvä. ei me isovanhemmat aina tiedä miten nuoret ajattelee elleivät sano.

jouluiloa perheellesi.

Vierailija
8/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kysymys meidän sukulaisista, antaisin ilman muuta tulla. Yksi on ammatiltaan kokki, yksi opettaja jne. hauskoja ja toimeliaita tyyppejä. Tiedän, että vaikka itse makaisin kotonani sohvalla, kaikki hoituisi suit sait sukkelaan ja vanhemmilla lapsilla olisi hauskaa. Myös heidän (siis vanhempien lapsien) joulu ei olisi niin pilalla, jos synnytys käynnistyisikin, kun seuraa olisi.

Mutta kuten sanottu, sukulaisia on niin monenlaisia. Sinun pitää itse tehdä päätös, haluatko heidät kylään ja sitten vain pysyä kannassasi.

Vierailija
9/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nyt keskiviikkona tai torstaina ja olet jo joulun pyhinä kotona, ja talossa on ties ketä nuhanenää ja aivastelijaa... Minusta aika ajattelematonta. Tuokin, joka kommentoi, että laskettu aika on jouluaattona, mutta kiva kun on porukkaa, niin mielestäni voisi vähän ajatella sitä vauvaa eikä itseään, vaikka olisi kuinka kivaa...

Vierailija
10/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäs jos kipeät supistukset alkavat vaikka jouluaattona hyvissä ajoin ennen ruokailua. Ja sairaalaan lähdetään iltapäivästä?

Miten menisi vanhempien lapsienne joulu, jos äiti pyörii tuskissaan ja isä hoopona vieressä?

Päästäisin isompien lapsieni takia sukulaiset kylään, ettei menisi lasten joulu ihan ohi alkavan synnytyksen takia. :)

Vierailija
11/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymään voisivat tulla mutta ei missään nimessä mitään yövierailuja. Tosin meillä on sen verran ymmärtäväisiä sukulaisia etteivät ne edes tuppautuisi tuossa tilanteessa nurkkiin päivätolkuksi pyörimään. Saatikka sitten niin, että ilmoitusluonteisesti vain sanoisivat tulevansa. Eli minä sanoisin napakasti tuossa tilanteessa, että kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
12/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorin siskoni on syntynyt jouluaattona. Noh, olihan se erilainen joulu juu...

Mä olin tosin jo 15v silloin, mutta silti aika ankea se joulu oli... Mä olisin ollut todella onnellinen, jos olis ollut vaikka sukulaisia kotona ja jotain joulun tuntua jossain. Äiti oli sairaalassa ja isäpuolikin osan aikaa. Ja mä sit 4-vuotiaan veljen kanssa koitin jotenkin pitää joulun silti jouluna. Käytiin mekin uutta siskoa katsomassa, mut ei se nyt oikein jouluun liittynyt. Mä olisin ollut tosi onnellinen, jos meillä olis ollut edes sukulaisia joulua juhlimassa. Se joulu meni vähän niinku ohi.

Vierailija
13/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan myös passattavana sohvalla ja nukkuisin varastoon ennen vauvan syntymää. :)

Mutta jos sinusta tuntuu tuolta, niin eikö sukulaiset voisi tulla käymään lyhyemmäksi aikaa, vaikka vain jouluaatoksi? Vai asuvatko kauempana? Varmaan hekin haluaisivat nähdä lasten joulua.

Vierailija
14/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tullaankin teille ja tuodaan joulu mukanamme. Kuten jo aiemmin kirjoitin niin tuo vaikutti lähinnä ilmoitukselta, johon ei saa sanoa ei kun he ovat näin päättäneet.

Viikko sitten kun ilmoittivat niin oloni oli vielä kohtalainen ja ajattelinkin, että jos vointi pysyisi sellaisena niin ehkäpä sitä jaksais ne sukulaiset, nekin, jotka ovat rasittavia. Kuitenkin tässä viikon aikana vointini on huomattavasti huonontunut ja jo pelkkä liikkuminen on tuskaa eikä levossakaan ole aina hyvä olla.

ap

mutta ap on tehnyt jo valintansa joten miksi täällä kyselet etkä vieläkään ole ilmoittanut ettei käy?

Musta on törkeetä jättää ilmoittaminen viime tinkaan

Vierailija
15/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun olen viimeisilläni raskaana ja vointi todella huono ja kipuja on paljon niin ei tällä ololla kauheasti innosta seurustella vieraiden kanssa.

ap

Ja meille on tulossa aattona mieheni vanhemmat ja sisarukset. Ja yökylään koko jouluviikoksi on tulossa oma isäni puolisonsa kanssa ja omat veljeni puolisoineen.

Mutta mä olenkin sellainen että nautin suunnattomasti rakkaiden ihmisten kanssa olemisesta. Ja on ihanaa kun ei itse tarvitse lähteä mihinkään, vaan muut tulee meille laittamaan kaiken kuntoon, hoitamaan lapset ja eläimet ja mä voin vaan syödä suklaata, jutella ja odottaa neljännen lapsemme syntymää.

Itselläni on kaikki lapset syntyneet ennen laskettua aikaa, joten saa nähdä kuinka tässä käy... Jos vauva syntyy ennen aattoa, ja pääsen kotiin ennen aattoa, niin en pane pahakseni sitä että talo on täynnä väkeä.

Mutta kun se vaan on niin, että meitä on niin monenlaisia:) Jokainen tekee niinkuin haluaa, ja jos ap ei halua vieraita, niin olkoon se sitten niin.

Vierailija
16/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin olla passattavana ja hyvällä omatunnolla menisin välillä päikkäreille tai vaikka illalla klo 20 yöunille jos siltä tuntuu. Ei sinulla ole mitään velvollisuutta viihdyttää viereita ja luulisi nyt ison sukulaisjoukon osaavan olla miehesi ja lastenkin kanssa.

Mutta mitä jos vauva päättää sntyä jouluaattoaamuna? Sinä, vauva ja mies olette sairaalassa ja isompi lapsi hoidossa. Mitä ihmettä sukulaiset silloin tekevät teillä? Kannattaa ehkä kysäistä heiltä ovatko ajatelleet tätä asiaa.

Samoin jos vauva kotiutuu sairaalasta jouluna, voi mennä suunnitelmat uusiksi. Kannattaa sanoa sukulaisille, että jos käy niin että vauva syntyy ennen aikojaan, teille ei ole asiaa jos on hiukankin flunssaa. Voi tulla ikäviä yllätyksiä kun joku perhe ei voikaan tulla. Sinänsä kyllä itse saattaisin juuri synnyttäneenäkin nauttia passauksesta jos asuntonne on riittävän iso, että pääsee vauvan kanssa välillä pois hälinästä.

Vierailija
17/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva sattuisi syntymään aattona ja siinä ei tarvita suvun apua. Naapuriperhe, jonka kanssa olemme paljon muutenkin tekemisissä niin ovat luvanneet ottaa meidän lapset heille sitten kun synnytys käynnistyy. Siellä on lapsille ikäistään seuraa eivätkä joudu olemaan vain keskenään.

ap

mutta mitäs jos kipeät supistukset alkavat vaikka jouluaattona hyvissä ajoin ennen ruokailua. Ja sairaalaan lähdetään iltapäivästä?

Miten menisi vanhempien lapsienne joulu, jos äiti pyörii tuskissaan ja isä hoopona vieressä?

Päästäisin isompien lapsieni takia sukulaiset kylään, ettei menisi lasten joulu ihan ohi alkavan synnytyksen takia. :)

Vierailija
18/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivävierailu onnistu. Kyllä varmaan haluaisivat nähdä lapsia jouluna, mutta kun tähän asti on joka joulu vietetty yhdessä niin ei se minusta niin paha asia ole, jos meidän perhe on tämän joulun poissa sukujoulusta.

ap

Olisin varmaan myös passattavana sohvalla ja nukkuisin varastoon ennen vauvan syntymää. :)

Mutta jos sinusta tuntuu tuolta, niin eikö sukulaiset voisi tulla käymään lyhyemmäksi aikaa, vaikka vain jouluaatoksi? Vai asuvatko kauempana? Varmaan hekin haluaisivat nähdä lasten joulua.

Vierailija
19/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka menisi toiseen huoneeseen niin kyllähän se meteli silti kuuluu eikä se ole samalla lailla rauhallista kun olisi jos oltais vaan oman perheen kesken.

ap

Itse tykkäisin olla passattavana ja hyvällä omatunnolla menisin välillä päikkäreille tai vaikka illalla klo 20 yöunille jos siltä tuntuu. Ei sinulla ole mitään velvollisuutta viihdyttää viereita ja luulisi nyt ison sukulaisjoukon osaavan olla miehesi ja lastenkin kanssa.

Mutta mitä jos vauva päättää sntyä jouluaattoaamuna? Sinä, vauva ja mies olette sairaalassa ja isompi lapsi hoidossa. Mitä ihmettä sukulaiset silloin tekevät teillä? Kannattaa ehkä kysäistä heiltä ovatko ajatelleet tätä asiaa.

Samoin jos vauva kotiutuu sairaalasta jouluna, voi mennä suunnitelmat uusiksi. Kannattaa sanoa sukulaisille, että jos käy niin että vauva syntyy ennen aikojaan, teille ei ole asiaa jos on hiukankin flunssaa. Voi tulla ikäviä yllätyksiä kun joku perhe ei voikaan tulla. Sinänsä kyllä itse saattaisin juuri synnyttäneenäkin nauttia passauksesta jos asuntonne on riittävän iso, että pääsee vauvan kanssa välillä pois hälinästä.

Vierailija
20/60 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain oman perheen kesken emmekä ota vastaan vieraita. Osa suuttuivat, koska olettivat, että se sopii meille, mutta meidän perheen kannalta on parempi, ettei meille tule vieraita.

ap

kenellekään ja ne kaikki sukulaiset ryysivät heille aattona :) Onpa sitten taas aihetta valittaa jatkossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän