kukaan saanut synnytystä käyntiin rv 37-38 kotikonstein??
en enään jaksaisi päivääkään tätä raskautta kaikkine vaivoineen ja kipuineen. nyt menossa 37+4
kaikki vinkit tervetulleita millä tämän vauvan saa ulos tuolta mahasta?
Kommentit (33)
Mulla nyt 36+5 ja lääkäri sanoi pari päivää sitten aluesairaalassa, että jos lapsi tän käynnin jälkeen syntyy, niin saa tulla! Toinen lapsi tulossa, tämä tuntuu tosi paljon valmiimmalta kuin edellinen (syntyi 41+4). Mä olen ainaki koittanu vaan tsempata ja tehdä kävelylenkkejä, harrastanu seksiä, juonu yhden siiderin puolikkaan ja muutenki koittanu houkutella supistuksia esiin... Mut mitään ei ole tapahtunu. Ymmärrän synnytyshaluja!
Alkoholihan vähentää supistuksia, sitä on entivanhaan käytetty ennenaikaisten supistusten hoitoonkin...
weledan joku rintavoide lupaa edistää maidontuotantoa ja paketissa sanotaan, että saa käyttää vasta viikolla 38. Mitään merkkejä synnytyksestäni ei ollut ja kokeilin voidetta/öljyä varmaan päivänä 38+0 ja +1. Poika syntyi 38+2... Ihan sattumaa tietty, mutta näin kävi.
mulla se aiheutti kipeitä supistuksia.. en tiedä olisko muutenkin synnytys alkanut vai ei, mut hieroin puoli tuntia nännejä ja vauva syntyi rv38+5
He ovat varmaan niitä "täydellisiä" äitejä jotka ei valita mistään, vaikka seinät kaatuis ympäriltä. Ja he eivät todellakaan ymmärrä että kaikki nyt ei vain ole samalaisia kuin he (onneksi).
Omani syntyi viikolla 38+3 mutta minulla oli han raskauden alusta asti olo, että ihan loppuun asti ei mennäkään. Olin tosin aktiivinen koko raskauden ajan. Ja vielä ennen synnytystä pesin mattoja, siivosin saunan ja lenkkeilin. En tiä oliko sillä mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen..
Pieni mutta terhakka tyttö sieltä syntyi. Painoa 2400grammaa ja pisteitä 9/10. Painoarvio oli viikkoa aikaisemmin ollut 2600grammaa.
Mitäs olet raskaaksi hankkiutunut jos et kerram jaksa loppuun asti odottaa??
Ja voi mitä joudut sen jälkeen kestämään
otin parafiiniöljyä kaksi ruokalusikallista ja synnytys käynnistyi seuraava aamuna.
Ja tosiaan poika 37+4
tyttö syntyi 37+6 vuotta myöhemmin samalla kikalla.
Esikoinen syntyi 42+2, olisimpa jo silloin tiennyt parafiiniöljyn ominaisuuksista.
otin parafiiniöljyä kaksi ruokalusikallista ja synnytys käynnistyi seuraava aamuna.
Ja tosiaan poika 37+4
tyttö syntyi 37+6 vuotta myöhemmin samalla kikalla.
Esikoinen syntyi 42+2, olisimpa jo silloin tiennyt parafiiniöljyn ominaisuuksista.
mutta jos jos ei tilanne ole kypsä niin supistelut ei johda synnytykseen.
Supistelut ei sinänsä käynnistä synnytystä ellei sinun paikat ole valmiina synnytykseen ja lapsi valmiina tulla maailmaan.
Tämän takiahan seksiä ja liikuntaa yms voi tehdä koko raskauden ajan ellei sitä erikseen kielletä. Ei raskaudet muuten kestäisi viikolle 43 saakka, vaikka kuinka supisteluja hankkisi ei lapsi synny ennenkö on syntyäkseen.
Mulla esikoinen meni pari viikkoa yli lasketun ja toinen synty pari viikkoa ennen laskettua. Ja samalla tavalla eläny molemmissa raskauksissa. Esikoisesta oli vieläpä pitkään supisteluja ennakkoon, toisesta ei juurikaan.
Jos ei paikat oo kypsät niin ei se synnytys käynnisty vaikka mitä temppuja tekis.
ei supisteluista mitään hyötyä ole. Synnytys käynnistyy kun sikiö itse sen käynnistää kypsyttyään riittävästi (monimutkainen kemiallinen prosessi taustalla). Ei auta muu kuin kärvistellä. Jaksamista kuitenkin! Koita nyt edes levätä ja nukkua niin paljon kuin pystyt tulevien valvomisten odottaessa.
Se vaikuttaa oleellisesti siihen, voiko synnytyksen käynnistystä edistää? Joskus sisätutkimus voi avata kohdunsuuta, mutta jos paikat ovat nätisti kiinni, niin ei se synnytys siitä käynnisty.
Miten ap:n kolme aikaisempaa raskautta sujuivat lopussa? Millä viikoilla lapsesi syntyivät?
KOhdun kaula pehmentynyt ja 2cm, ulkosuu jo avoin..oiskohan mistään tempuista hyötyä..parafiini öljyäkin taidan kokla myös melkoisen epätoivoinen jo..vauva jo taitaa lähennellä täälläkin 3.5kg:ta..
Mitä tuo parafiiniöljy on ja mistä sitä saa, apteekistako?
Meijän poju syntyi rv :llä 41+4 sillä kotikonstilla, että menin nukkumaan ja toivoin, ettei sinä yönä synny, kun olin niin väsynyt. :D Mutta klo 2 yöllä oltiikin jo sitten sairaalassa. :)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2010 klo 16:10"]
Vauvan on hyvä olla loppuun asti kohdussa. Yli 40 viikkoinenkin on aika rääpäle niin miten sitten 37 viikkoinen
[/quote]
No mulla ollut viikolla 38 jovauvat 4,5 kg, ja 3,9 kg ja 4kg, ja eivät olleet sokeri vauvoja, joten rääpäleistä en tiiedä ;)
itekkin rv 37 supisteluita ollut mutta lppuvat kuin seinään neuvolalääkäri vilkaisi kohdunsuuta ja sanoi että 2cm kaulaa jäljellä ja ettei vauva syntyisi ainakaan viikkoon olen kokeilut muutamia kotikonsteja siivousta saunaa ja seksiä onko muita vinkkejä?
Ap: Vauvasi lienee jo syntynyt, miten kävi? Saitko aikaistettua? :)
Uskokaa jo ihmiset. Se tulee sitten kun tulee. Ei auta edes ne kuuluisat kolme ässää, sauna seksi ja siivous. Että odottele vaan! Jaksamista :-)
Mulla nyt 36+5 ja lääkäri sanoi pari päivää sitten aluesairaalassa, että jos lapsi tän käynnin jälkeen syntyy, niin saa tulla! Toinen lapsi tulossa, tämä tuntuu tosi paljon valmiimmalta kuin edellinen (syntyi 41+4). Mä olen ainaki koittanu vaan tsempata ja tehdä kävelylenkkejä, harrastanu seksiä, juonu yhden siiderin puolikkaan ja muutenki koittanu houkutella supistuksia esiin... Mut mitään ei ole tapahtunu. Ymmärrän synnytyshaluja!