kukaan saanut synnytystä käyntiin rv 37-38 kotikonstein??
en enään jaksaisi päivääkään tätä raskautta kaikkine vaivoineen ja kipuineen. nyt menossa 37+4
kaikki vinkit tervetulleita millä tämän vauvan saa ulos tuolta mahasta?
Kommentit (33)
no en mä hirveän rääpäleenä tätä 3,5kg painoista pidä..
Mitäs olet raskaaksi hankkiutunut jos et kerram jaksa loppuun asti odottaa??
Ja voi mitä joudut sen jälkeen kestämään
42+2 ja tyttö tuli 54,5ck/4300g
54,5cm :)
joo eikai se auta kun jaksaa:( onneksi sain edes nuo kävelykepit ja panacodit jotta pääsen käveleen. sängyssä on silkkilakanat jotta pystyy kylkee kääntämään. huoh
Mitäs olet raskaaksi hankkiutunut jos et kerram jaksa loppuun asti odottaa?? Ja voi mitä joudut sen jälkeen kestämään
Joo hankkiuduin raskaaksi koska halusin vielä neljännen lapsen. en tiennyt että kroppa menee näin rikki neljännen kanssa:(
37+2 nyt, hyvin jaksan odotella vielä tammikuun alkuun...3.1 tammikuuta leikataan, perätila, nyt poikittain mahassa.
Jos olo on tosi tukala, niin miksei vauvan voisi toivoa jo syntyvän. Noilla viikoilla vauva pärjää jo ihan hyvin maailmassa eikä synnytys ainakaan helpotu mitä isommaksi vauva kasvaa. Itse olen pukannut kaksi lähemmäs 5-kiloista viikoilla 42 ja 3 sekä 41 ja 5, enkä todellakaan koe, että vauvat olisivat noista lisäviikoista mitään hyötyneet (eka jäi hartioista jumiin ja toisella istukka oli jo pahasti kalkkeutunut).
Kokeile pitkiä kävelylenkkejä ja runsaasti seksiä (siemenneste pehmittää kohdunsuuta, orgasmi aiheuttaa supistuksia).
Tsemiä, toivottelee samoilla viikoilla tuskaileva
se ole vielä valmis syntymään, niin vaikea sitä on hoputtaa.
Itsellä käynnistettiin lapsivesien menon takia 39+ jotain, mutta ei ollut vielä valmis tulemaan. Cytoteceilla saatiin toki helvetinmoiset supistukset aikaan, mutta kohdunsuulla ei tapahtunut 4 vuorokauteen yhtään mitään edistystä.
Kannattaa varoa mitä toivoo.
Seksi, fyysinen työ.. tosin vaatii samalla senkin, että paikat ovat samaa mieltä. Jos ei supistuksia ole, on ihan turha rehkiä mitään synnytyksen alkamiseks! Mulla estettiin supistuksia siinä rv 30 kohdalla, lopulta kolme päivää lääkkeillä käynnistettiin ja vauva syntyi 40+5! Kipeät supistukset alkoivat vasta, kun kalvot puhkaistiin. Sit se tulikin nopeasti ja ei ollenkaan paha synnytys. Paikat pitää olla valmiina synnyttämään ja miksipä vauva ei saa syntyä vasta sitten kun on sen aika?.
lakkaa ajattelemasta noin itsekkäästi! Ajattele lasta, se etusijalle! Anna sen kehittyä valmiiksi syntymään. Lepää.
Hyvin on kummatkin pärjännyt. Esikoinen 37+0 ja kolmas 37+5.
Vauvan on hyvä olla loppuun asti kohdussa. Yli 40 viikkoinenkin on aika rääpäle niin miten sitten 37 viikkoinen