Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari tuttua lestaadiolaisperhettä ihmetyttää

Vierailija
17.12.2010 |

Mulla on pari tuttua lestaadiolaisperhettä. Olen monesti miettinyt, että ei ole heillä ihan asiat mun mielestä tärkeysjärjestyksessä. En ole laittamassa tässä kaikkea lestaadiolaisuuden piikkiin, mutta ihmetyttää.

Esim. heillä lapset istuu autossa ilman istuimia ja vöitä. Ei välitetä autoillessa turvallisuudesta (ja molempien perheiden autoissa kyllä tilaa olisi). Sitten katsotaan pahaksi esim. telkkarin katselu :O Lapset on jätetty "Herran haltuun". Ihan pienimmätkin kulkee pitkin pihoja vailla aikuisen valvontaa. Eppuluokkalainen jätetään pari viikkoisen vauvan kanssa kotiin kaksistaan kun äiti käy autolla hakemassa pari isompaa lasta koulusta :O

Joskus ihmetyttää, että eikö nyt ole esim. se television katselu paljon vähemmän vahingollisempaa kun turvallisuudesta viisveisaaminen? Ei sillä, että itse nyt suosisin jotenkin just sitä television katselua. Meilläkin on rajat siinä paljonko telkkaria katsotaan, mutta kyllä se lasten turvallisuus nyt ajaa kuitenkin kaiken edelle... Tuntuu, että on jotain outoja "sääntöjä", joista ei voida luistaa, mutta tärkeistä asioista sitten ei välitetä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa vastuuntunnotomuutta on kaikissa ihmisryhmissä. Huono kortti tähän väliin tuo vakaumus.

Minua ihmetyttää monissa ihmisissä vaikka mikä piirre, mutta tuskin ne piirteet johtuva siitä, mihin uskoo

Vierailija
2/3 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin hirvittää joidenkin ihmisten omien lastensa turvallisuudesta piittaamattomuus, esim just autossa.

Itsekin kyllä joskus saatan jättää kouluikäisen nukkuvan vauvan "vahdiksi" jos pikaisesti piipahdan esim just hakemassa jonkun muun lapsen kerhosta/koulusta tms.

Mutta nää asiat ei kyllä johdu lestadiolaisuudesta vaikka itsekin olen lestadiolainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän viihteellisyyden vähentämiseen. Liika viihde ajaa ihmisen kauemmas jumalasta ja uskosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi