Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei pysty koskaan lupaamaan mitään?

Vierailija
09.11.2023 |

Kiinnitin joskys huomiota kaverissa siihen, että hän ei koskaan lupaa mitään. Jos vaikka sanon, että ilmoittele, kun tiedät mihin aikaan sinulle sopii, niin hän ei voi luvata ilmoittaa. Tai jos kysyn, että tavataanko huomenna, niin hän ei lupaa tavata, vaan on yleensä vain hiljaa, tai jos joskus harvoin vastaa tuollaiseen, niin sanoo enintään, että katsotaan sitten.

Niin pientä asiaa ei olekaan, että hän pystyisi sen lupaamaan. Hän on kyllä itsekin sanonut, että hänen on vaikea luvata mitään. Miksi ihmeessä niin voi olla? Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikea sitoutua isoihin juttuihin kaukana tulevaisuudessa. Mutta tämä on ihan äärimmäistä lupausten välttelyä. Mitä tuo tuollainen on?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei lupaa mitään, niin sellaiseen ei voi pettyä. Hän sanoo sen rehdisti suoraan. Olisko kiva, jos lupaa ja hänestä ei kuulu mitään.

Vierailija
2/45 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat niitä harvoja suomalaisia, jotka aikovat pitää lupauksen, jos sen antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi luvata mitään? En itsekään lupaa mitään, koska enhän tiedä olenko minuutin päästä enää edes hengis

Vierailija
4/45 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuorehkoille ihmisille on tyypillistä, että katsotaan lähempänä, tai ei muuten vaan luvata, kun ei koskaan tiedä, jos tuleekin jotain mielenkiintoisempaa. Jää perumisen vaiva pois.

Vierailija
5/45 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuushäiriö? Se voisi selittää, että pelkää suunnattomasti joutuvansa perumaan. 

Vierailija
6/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei lupaa mitään, niin sellaiseen ei voi pettyä. Hän sanoo sen rehdisti suoraan. Olisko kiva, jos lupaa ja hänestä ei kuulu mitään.

Se ei eroaisi mitenkään nykyisestä, kun ei lupaa, ja hänestä ei kuulu mitään. Elän nytkin jatkuvasti epävarmuudessa, että nähdäänkö tänään vai ei, kun hän ei sano juuta eikä jaata.

Vierailija
7/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet varakaveri. Ei halua sopia sinun kanssa mitään, koska voihan olla että jotain parempaa tekemistä ilmaantuu.

Miten ihmeessä jaksat tuollaista?

Vierailija
8/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuneisuushäiriö? Se voisi selittää, että pelkää suunnattomasti joutuvansa perumaan. 

Minun kohdallani juuri tämä on syy, etten halua joutua perumaan jotain kerran luvattuani, en halua ajatella tuottavani pettymystä kenellekään. Sitoudun vain ja ainoastaan niihin asioihin, mitkä 100 % varmuudella pystyn hoitamaan. 

En kyllä tiennyt, että tämä on ahdistushäiriön piirre, pidän enemmänkin kasvatuksen seurauksena. Eli kotoa opittuna kärjistetysti "minkä lupaat, myös teet tai itket ja teet" -ajatusmalli. 

Vierailija
9/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ei taida oikeasti haluta viettää aikaansa kanssasi. Älä jää roikkumaan tai odottelemaan, josko hänelle sopisi. Petyt vaan turhaan. Keksi jotain muuta tekemistä, ellet voi yksin mennä, tai pyydä joku muu mukaan.

Vierailija
10/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oot niin vaativa että tarvit jotain lupauksia kavereilta? Ei ehkä jotkut jaksa tuollaista hemmetin parisuhdetta, eli hommaappa elämä.

Vierailija
11/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen ja hänen mielestään ei kannata luvata, jos ei ole 100% varma, että pystyy pitämään lupauksen. Mitä vaan esteitä voi tulla elämässä, joten täytyy tarkoin miettiä mitä lupaa. Kaikki tähän asti lupaamansa asiat hän on kuulemma pystynyt pitämään ja haluaa tehdä niin myös jatkossa. 

Itse en ajattele ollenkaan noin mustavalkoisesti, mutta olen hyväksynyt, että hän vain on tuollainen. 

Vierailija
12/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. En vaan tykkää luvata mitään kun sit se sovittu asia stressaa etukäteen ja hallitsee koko päivää. Eläisin mielummin hetkessä suunnittelematta mitään, tyyliin "lähdetäänkö tunnim päästä lenkille, leivoin äsken pullaa, tuletko kahville" jne. Ulkomaan lomamatkatkin olen varannut aina yleensä maks 2 viikkoa ennen lähtöä, en vaan osaa lukita mitään monen kuukauden päähän, eihän sitä tiedä mitä silloin elämässä on. Ja joo en varmaan ole koskaan perunutkaan mitään, silloin kun olen jotakin lukkoon lyönyt.

Vierailija
13/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen. En vaan tykkää luvata mitään kun sit se sovittu asia stressaa etukäteen ja hallitsee koko päivää. Eläisin mielummin hetkessä suunnittelematta mitään, tyyliin "lähdetäänkö tunnim päästä lenkille, leivoin äsken pullaa, tuletko kahville" jne. Ulkomaan lomamatkatkin olen varannut aina yleensä maks 2 viikkoa ennen lähtöä, en vaan osaa lukita mitään monen kuukauden päähän, eihän sitä tiedä mitä silloin elämässä on. Ja joo en varmaan ole koskaan perunutkaan mitään, silloin kun olen jotakin lukkoon lyönyt.

Laskelmoin myös tosi tarkkaan mitä voin lyödä lukkoon, esimerkiksi harvoin minulle käy lääkäri tmv aika silloin kun lääkäri sitä ehottaa, katson että onko vapaapäivä, jos ei, niin monelta pääsen töihin tai monelta täytyy lähteä töihin, että saisin sen ajan sovitettua työmatka-ajeluun, jos vapaapäivä niin katson onko miehellä myös vapaa ja jätänkö sen avoimeksi niin että lääkäriaika ei määrittele päivän kulkua, jos vain oma vapaapäiväni, mietin moneltako haluan herätä silloin ja niin että saan viettää rauhallisen aamun ilman kiirettä ja "luontevasti" lähteä lääkäriin, ei myöskään niin että jäisi liikaa kellon tuijotteluaikaa jne. Niin tällaisia juttuja kun käy läpi niin ei ole helppoa sopia kaverinkaan kanssa mitään, vaikka hyvä ystävä onkin.

Vierailija
14/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla esimerkiksi jotain autismin piirteitä, he monesti ottavat asiat todella kirjaimellisesti, ei voi luvata mitään mitä ei voi varmasti pitää... 

Vierailija
15/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskelmoin myös tosi tarkkaan mitä voin lyödä lukkoon, esimerkiksi harvoin minulle käy lääkäri tmv aika silloin kun lääkäri sitä ehottaa, katson että onko vapaapäivä, jos ei, niin monelta pääsen töihin tai monelta täytyy lähteä töihin, että saisin sen ajan sovitettua työmatka-ajeluun, jos vapaapäivä niin katson onko miehellä

Ei hitto kun on vaikeeta toi sunkin elämä.

Vierailija
16/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe r sut ovat tuollaisia Idi oo tte ja,jätä se sika

Vierailija
17/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he ovat niitä harvoja suomalaisia, jotka aikovat pitää lupauksen, jos sen antaa.

Ei tuo kyllä mikään luotettavuuden merkki ole. Kun nimenomaan toiseen ei voi yhtään luottaa, kun ei lupaa mitään, ei edes sitä haluaako lähteä tunnin päästä lenkille. Mutta ei toisaalta sano sitäkään, ettei voi luvata.

Vierailija
18/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi luvata mitään? En itsekään lupaa mitään, koska enhän tiedä olenko minuutin päästä enää edes hengis

Sinäkö meinaat, että jos et ole minuutin päästä hengissä, niin siinä tilanteessa olisi merkittäväkin ongelma se, että sinä et pystynyt pitämään lupaustasi?

Vierailija
19/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kasvanut suvaitsemattomassa perheessä, niin kuvittelee muidenkin olevan sellaisia.

Vierailija
20/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla luvata mitään, kun en ole varma pystynkö pitämään lupausta. Ahdistus voi iskeä täysin yllättäen ja silloin en voi poistua kotoa enkä nähdä ketään. Sovitut asiat jo itsessään saavat mut stressaamaan niin paljon, että sekin voi laukaista ahdistuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä