Miten tukalaksi voi olo mennä raskauden aikana? Kaikki kertomukset kehiin.
Mulla nyt viikko 23 ja oikeastaan alusta asti ollut perkeleellinen fiilis. Siis TUKALA olo. En tiedä edes mistä johtuu. Kolmas raskaus, ja kaksi ensimmäistä menivät aivan loistavasti. Nyt tämä... kuin eri maailmasta. En voi tehdä mitään muuta kuin hätäisestä käydä töissä ja sen jälkeen maata puoli-istuvassa asennossa sohvalla koko loppuillan. Maha on pinkeä ja tuntuu kuin räjähtäisin. En voi oikein syödä mitään. ´Lihaa en ole voinut syödä viikkoihin enää, koska se ei sula. Hb on matala, mutta rauta ei tule kyseeseenkään ummetuksen takia. Tää on niin kamalaa. Voiko kaikki kuitenkin mielestänne olla ok raskauden suhteen? Vai ennakoiko tämä jotain ongelmia? Supistuksia on runsaasti, mutta muutama viikko takaperin ei kohdunsuulla ollut tapahtunut mitään. En enää edes tunnista kuin kovimmat supistukset, kun vatsa on kauttaaltaan kivikova koko ajan. Siis ko-ko a-jan. Help...
Kommentit (10)
sympatiat on täysin sun puolella. Ja mun olo oli myös tota. Tuo täys olo voi olla närästysoire,ainakin mulle niin lääkäri sanoi ja kun muutenkin korvensi niin maan perkeleesti.. just toi et ruoka ei sula on tuttu tunne. päivällä kun söi vielä illalla oli olo kun olis just vetäny ittensä ähkyyn. Raivostuttavaa!! Sain närästyslääkettä reseptillä ja johan alkoi olot helpottaa. Siihen asti oli kyl elämäni kamalin raskausvaiva.
että kohtu painaa vatsalaukkua
mutta kannattaisi tarkistuttaa se kohdunsuun tilanne
Jos helpottaisi yhtään. Ja helposti sulavaa ruokaa.
Onko 2 ekaa lasta samaa sukupuolta? Tämäkin vahtoehto tuli mieleen...
Minulla oli viimeisin raskaus ihan kauhea. Olin puolen välin jälkeen aivan uuvuksissa koko ajan, supisteli, puuskututti, ahdisti. No Hb oli tipahtanut 100:aan, enkä ollut osannut aavistaa ollenkaan. Kun Hb saatiin nostettua ylemmäs, olo parani huomattavasti! Ei se loppuraskauskaan juhlaa ollut, mutta matalammalla Hb:lla se olisi ollut täysin kestämätöntä. Se Hb vaikuttaa olotilaan paljon enemmän kuin itse osasin kuvitella, ja vajauksen oireet ovat tosi laajat.
Kumpaakaan en ole osannut epäillä osasyylliseksi oloon. Mitä luulette, voisiko Floradixiä (eli Kräuterblutsaftia) ottaa enemmän kuin sen ohjeistetun määrän? Se ei tunnu ummetusta pahentavan, mutta aika vähän siinä normimäärässä on rautaa... ap
kannattaa kokeilla nestemäistä rautalääkettä.saa mm. luontaistuotekaupoista.mulla ei muu auttanu ku tuo ja ei käy mahaan yhtään,ei koveta tms. Yks hyvä on ainaki Salus Floradix Kräuterblut-Saft rautavalmiste...suosittelen =)
siitä närästyksestä. Lisään vielä sun oireisii viitatetn että mäkään en syönyt oikeestaan ollenkaan lihaa ja jos söin sain kyllä maksaa siitä. Aamu oli tän suhteen ainoa hetki kun ei ihan ähkyssä ollu. Välillä oli nälkä mutta maha niin pinkee ettei sinne mitään viittiny tunkee.. Ei auttanu pienet annokset,tai joku kevyt suupala. Ja tuo olo on ihan helvettiä,kysypäs lääkäriltä tai neuvolasta voisko olla närästystä. Ja närästääkö sua yhtään muuten siis sillai perinteisesti? Korventaako?
Mun toka raskaus oli yhtä helvettiä. Hb:n nousu ei vaikuttanutoloon mitenkään. Äitiyslomalle jäin niin aikaisin kun voi ja sairaslomalle kk sitä ennen. Vikat viikot ei jaksanut tehdä mitään ja vauva kuitenkin, luojan kiitos, syntyi 3 vkoa ennen la:ta.
Suppareihin olin ilmeiseti niin turtunut kun maha kovana puolestaväli raskautta, että kokenut kätilö alkoi kiljua kun laittoi mittausvuön ja näki sen lukemat. Mä kun väitin, että ei ei oo kipeitä supistuksia. Ei voinut kuulema olla mahdollista...
mut hyvät uutiset sulle, viimeistään 20 vko:n päästä helpottaa :).
nuorin 1,5v ja nyt on todettu kilpparivajausta ja kun tarkkaan mietin niin se on saattanuty olal joakisen raskauden aikana eli puhjennut silloin ja sit vaarmaan arvot kivunnun itsekseen takas ylös paitsi tän kolmannen jälkeen...
HEngästytti 5m kävely ahdisti, ei jaskanu, alussa jäätyi kuoliaaksi. nälän tunne katosi kokonaan.
Nää paheni raskaus raskaudelta ja tietty pidin niitä normaaleina raskausoireina, mutta näin jälkeenpäin ajatellen ne onkin voinut olla raskauden ajan kilpparivajista..... :/
Liha teki todella pahaa... Samoin viljat. NE kun jätin pois niin olo koheni huomattavasti....
ei kuullosta hyvältä. Eikö tosiaan voi syödä rautaa ummetuksen takia? kannattaisko hakea saikkua jo on liian rankkaa olla töissä..? Mene ihmeessä valittamaan neuvolaan olostasi!
Mulla oli suht helppo raskaus, joten en ole hyvä neuvomaan....ainoastaan loppuvaiheilla alkoi paikat aukeemaan joten jouduin olemaan vuodelevossa. Ja kesäkuumalla jalat turpos niin ettei huvittanut mennä minnekään jos joutui käveemään vähänkin pidempiä matkoja...