==HELMIKSET KESKELLÄ VIIKKOA==
Kommentit (28)
 Töissä vielä yritän tehdä rästihommia, vaikka jo aamulla 7.30 tulin tänne.
 Meillä riidellään silloin tällöin ja sekin aina mun aloitteesta ja yleensä syynä raha. Mies ei lähde riitoihin helposti mukaan mikä on hyvä koska mä olen provosoituvaa tyyppiä.
 tykkään talvesta tosi paljon. Aina on ollut koirienkin kansaa mukavampaa talvella kun nekin jaksaa paremmin liikkua kuin kesäkuumalla. Ratsastus tosin ei ole niin miellyttävää vaikka sitä sisällä pääsee tekemäänkin.
 Korvien putkituksesta... Meillä täällä töissä tehdään niitä aika paljon. Ihmiset olleet tyytyväisiä. Yleensä lapset käy aina ensin vähintään kerran erikoislääkärillä, yleensä korvalääkärillä, mutta myös lastenlääkärillä. Jos käy korvalääkärillä, usein myös sama lääkäri leikkaa. Itse toimenpide on nopea, mutta jos tehdään jotain muuta samalla esim. poistetaan kitarisa niin aikaa menee vähän kauemmin. Pois pääsee ehkä noin tunnin kuluttua operaatiosta.
 En ole omaa vatsanympärystä mitannut, mutta pitää kai kaivaa mittanauha esille.
 tiger 21+6
 Joo, että on hauskaa tehdä noita kuuden kuukauden tuloselvityksiä.. Kun Kelan vihkosen mukaan se lasketaan äippäloman alkamisesta taaksepäin, mutta tiskillä sitten sanottiin ensin että ei kun voihan sen hakemuksen jättöpäivästäkin laskea. Ja nyt kun vein lisäliitteitä niin sanoivat, että juu kyllä siihen voi toimittaa lisätietoja aina äitiyslomaan asti niin tekevät sitten oikaisun.. Nooh, on siellä nyt hakemus sisällä kymmenine liitteineen, että katsotaan mikä on sitten tuomio.
 Meillä ei riidellä miehen kanssa, mutta komeat itkut tirskautin tossa yksi ilta oman äitini takia. Kun ei se ymmärrä mua! Tai no tuomitsee mun uudet kasvatusajatukset hankalina alta aikayksikön ja perustelee sitä sitten sillä että haluaa suojella mua ettei tulisi pettymyksiä siitä että luulen liikoja. Huoah, eiköhän tässä olla jo sen verran aikuista että osaan joustaa tilanteen mukaan. Ei se napanuora taida niin helpolla vaan katketa, kun kerta sitten otin itsekin niin vakavasti äitini sanomiset. Onneksi ei ollut anoppi, joka mua itketytti. Se tietäisi hankaluuksia..
 Talvesta.. On se hurja kun ei mahdu enää viime talvisiin takkeihin. Ja näin juuri kuvia itsestäni viikonlopulta, näytin kyllä todella pullealta. Mun vatsa on vasta viimisen kahden viikon aikana pullahtanut esiin ja kasvaakin sitten vauhdilla. Parhaat talvet sain kokea kun asuin pari vuotta Rovaniemellä. Oli ihanaa, kun pystyi pyöräilemään vuoden ympäri. Täällä pääkaupunkiseudulla, kun tuppaa olemaan niin liukasta. Se lähinnä siinä hirvittääkin tämän mahan kanssa. Pidän kaikista vuodenajoista, kunhan ne vaihtuvat.
 Mahan ympärys on 96 cm, lähtökohtaa en tiedä.. Muut väittävät vielä että voi kun se on pieni..
 nemma & muksis 23+
 Eli siis putkitusta ei tarvitse pelätä hirveästi. Meillä on tuntunut jonkin aikaa, että poika ei kuule kunnolla. Ikääkin on kertynyt melkein 2 vuotta ja puhetta ei oikeastaan vielä tule. Ajattelin itsekin viedä myös pojan yksityiselle korvalääkärille kunhan ensin syö antibiootit loppuun. Onneksi tuo vakuutus kanssa löytyy, joten maksaa ei tarvitse kuin suunnilleen tuo 80 euroa.
 Ai juu niin. Täällä on myös yksi talvi-ihminen lisää.
 Terveisin, Matami ja Ana 22+4
 Kuumetta kyseli eilen käynnistelystä. Meillä Veetin(kerrottakoon nyt esikoisen nimi=) synnytys käynnistettiin rv 41 vähentyneen lapsiveden vuoksi. Sain Cytotecia(tms) noin neljän tunnin välein suun kautta, kolme kertaa sen päivän aikana. Iltapäivällä tuli välillä napakoitakin supistuksia, mutta aina ne hiipuivat. Yhdeksän aikaan illalla ilmoitin lähteväni kotiin nukkumaan, kätilö varoitteli kyllä, että synnytys voi käynnistyä koska tahansa... Kotona olimme puoli kymmenen aikaan ja tunnin päästä siitä alkoivat supistukset, joista ei voinut erehtyä! Puolen yön jälkeen olimme jälleen TAYSissa. Veeti syntyi aamulla varttia vaille yhdeksän. Synnytyksestä ei jäänyt mitään pelkoa tms, mutta silti toivoisin nyt spontaania käynnistymistä.
 Minäkin lähden mielelläni taas Tamperelaisten tapaamiseen. Minulle käy keskiviikko, mutta käy muutkin päivät.
 Nyt saunaan...
 nonnu78 rv 23+3
 Mä en ole mitenkään riemastunut talven tulosta, kun on niin kylmä ja pimeää...ja sitten täytyy suunnistaa vaatekaupoille ostamaan esikolle talvikenkiä ja itselle talvitakkia.
 Mulla esikon imetys sujui " oppikirjojen mukaan"  varsin mallikkaasti, täysimetystä 5kk ja osittaisimetystä 1v2kk ikään saakka. Imetin heti laitoksella tiuhaan, vaikkei alussa maitoa heti herunutkaan. Ensimmäiset kuukaudet tyty asui rinnalla iltaisin, eli suunnilleen klo 18-22 istuin sohvalla ja imetin. Välillä oli aika raskasta, kun tyty heräili JOKA yö rinnalle 1-4 kertaa eikä huolinut pulloa eikä korviketta, joten en voinut kovin kauas omille menoilleni karata. Mutta silti toivon, että tämän toisen imetys sujuisi
 yhtä hyvin, kun se imetyksen sitovuus on vain väliaikaista...Saas nähdä kuinka onnistuu, kun sitten lapsia on kaksi :))
 Spiral 22+1
 Saanpahan ainakin toisen kerran pinouduttua :)
 Kyselyä oli kesä- vai talvi-ihmisiä.. Mä oon ehdottomasti kesäihmisiä! Oon karmee vilukissa ja talvella saa aina palella. Tosin näin raskausaikana sitä ongelmaa ei oo.. Normaalisti mulla on aina kun ilmat kylmenee jäiset sormet ja varpaat, nyt saa nauttia lämpimistä :)
 Flunssaa tuntuu olevan liikkeellä, meilläkin esikoinen on nuhainen ja yskäinen, eikä uni meinaa millään tulla.. Tänäänkin taisteltiin kaks tuntia ennen nukkumatin tuloa.
 Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille!
 Heidi ja masu 21 ja risat (oisko+4) ei oo taas laskuissa..
 eilen sain pestyä keittiön ja olohuoneen ikkunat, tänään oli välipäivä vesisateen vuoksi mutta huomenna jatkuu pesut.
 mahanympärys 95 cm... on reilusti vatsaa, lähtömittaa en tiedä mutta hoikkana olen itseäni pitänyt, pituutta 169 ja paino ennen 60kg. 10 kg on tullut ja viikkoja 24+ , sokerirasitustestillä neuvolan täti pelotteli joku aika sitten, nyt painonlisäys tasaantunut, joten tuskin sinne menen, olinki vähä ihmeissään että kun ei aikaisemmin ole ollut tarvetta tuohon testiin.
 painoa tuli kaiketi siitä kun täältä pohjolan perukoilta lähdettiin viikonlopuksi eteläsuomeen, tuli istuttua autossa ja syötyä paljon...
 huomenna on illalla kampaajalle varattu aika, jos laittas vähä väriä päähän, jotain punasta raitaa tms. vois piristää pyöristynytttä olemusta, nyt alkaa tuntumaan vatsa, saunassa ei voi enää nostaa jalkoja koukkuun lauteille ja varpaan kynsien leikkaus alkaa olla hankalaa.
 nyt nukkumaan, hyvää yötä.

myös täältä. Mun piti aamulla sitten mitata maha uudelleen ja tulos oli 3 cm pienempi kuin illalla. eli tasan 100.
Riitelystä sen verran,että tytön kaveri eilen sanoi näin:jos kotona on paljon punaista riidellään siellä paljon.Mieskin hörähti nauruun koska meillä riidellään ja osoitetaan mieltä paljon ja ei todellakaan ole punaista missään. Mutta nyt saimme taas elämämme kulkemaan ja hyvä niin, kaikilla on taas parempi olo.
Käynnistyksestä kyselin sen takia, koska minulla synnytys käynnistetään jo ennen laskettua aikaa. Käytän verenohennuspiikkejä aikaisemman veritulpan takia, ja siitä seurauksena käynnistys. Voidaan ehkäistä kuiviin vuotaminen ja jotain muuta mitä en tiedä. neuvolan täti on todella uuno asioista, ei tiedä mistään mitään. Eli kuka ja missä päätetään käynnistyspäivä jne.
itse olen kesänlapsi,syntynyt keskellä kesää kuten koko perheemme...ja tämä vauva on sitten ainut talven tallaaja.Minä inhoan kylmää ja lunta ja tuulta.Aloitan valituksen kylmästä about lokakuussa ja lopetan toukokuussa. Nyt jo käytän villalapasia ja aamuisin koiraa ulkoiluttaessa talvitakkia.
Meillä mies muuten tänään kysäisi et millon tehdään toinen lapsi!!!! koska on kuulemma ihana kattoo mua raskaana.sanoin että kannattais hakeutua hoitoon ajoissa....
kuumetta ja vauva 24+5