Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ SUURPERHEET ja HELMIKUU ¤¤¤

01.02.2009 |

Edelliset: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Ja listaa:

25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

01.03.09....Safiriox..............25v...viides...........Etelä-Suomi

05.03.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

24.03.09....Pearl73.............35v...neljäs..........Keski-Suomi

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

29.04.09....Santra79...........29v...viides...........Helsinki

02.07.09....Misti...................34v...kuudes........Pirkanmaa

18.07.09....Tuisku0202......32v...viides...........Etelä-Suomi

??.07.09....Sriikka...............??v...viides...........??

06.08.09....Mystic.................34v...neljäs..........??

07.08.09....Matushka..........28v...kuudes........Pohjois-Karjala

23.08.09....Amaria...............29v...neljäs..........Keski-Pohjanmaa

12.09.09....Santsu-75.........34v...viides...........Uusimaa

14.09.09....Kitta75...............34v...viides............??

18.09.09....Iuiu.....................??v...seitsemäs...??

20.09.09....Pirpaliina..........??v...neljäs...........??

??.09.09....Syksynlapsi......??v...kuudes.........??

??.??.09....Neilikkaliina.....??v...kuudes.........??

01.10.09....5villahousu.......??v...viides...........Etelä-Pohjanmaa

Kommentit (25)

1/25 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pinon helmikuulle, kun ei täältä millään malta olla pois! =) Teitä olikin tullut oikein mukavasti uusia odottajia, tervetuloa joukkoon!!!

Meillä neiti kasvaa hyvin, vuorotellen nukkuu ja syö. Vähän jo alkaa olla päivällä hereilläkin ja yrittää tutkia ympäristöä. Tai mikäs siinä on tutkiessa, kun naamoja (ikähaitarilla 1v8kk-34v =D) on lähietäisyydellä jatkuvasti. =) Syliäkin on tarjolla joka taholta. Pienimpien tekemisiä pitää vahtia, etteivät innoissaan vauvaa satuta. Ristiäisiä pitäis alkaa valmistelemaan vähitellen, pidämme ne ystävänpäivänä, kun kummitkin pääsevät paikalle.

Voikaahan hyvin ja onnellista odotusta jokaiselle!

Äippä ja neiti huomenna 2vk.

Vierailija
2/25 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu uusi suurpeerheellinen mukaan. Tänään sain vihdosta viimein kp 38 plussan testiin. Viime viikolla jo testailin negan ja sit haamun. Nyt oli sit ihan selkee plussa. Laskettu aika menis 4.10. Tosin varmaan siirtyy viikolla myöhäsemmäksi niin kuin muiltakin ja nyt tais olla aikas pitkä kiertokin kun tuli plussa noin myöhään.

Kahdeksatta siis odotettais. edelliset 10/97, 9/99, 8/00, 4/02, 1/05, 8/06, 1/08 ja nyt la 10/09. Tähän olis hyvä lopettaan kun esikoinen ja vauva ovat sitten syntyneet samassa kuussa.

Kiva kun täällä oli muitakin juuri plussan neita. Pidetäänhän palsta aktiivisena.

puuhis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äippä teillä nimi jo teiedossa? Meillä tuon neljännen kanssa kävi ekan kerran niin että melkein ristiäisiin asti väännettiin ja mietittiin, ei meinannut millään löytyä tytön itsensä näköistä nimeä =)

voi kun tuntisi jo liikkeet =( vaikka tiedän että vielä saa odotella pari vkoa, niin silti sitä joka päivä kuulostelee ja toivoo. Tekisi melkein mieli käydä neuvolassa kuuntelemassa edes. Ainakin hemoglobiini olisi kiva tarkistuttaa kun väsymys taas vaivaa, että eikö se rauta autakaan.

ihana ilmakin täällä. Oltiin tytön kanssa vajaa 2 tuntia aamulla ulkona puistossa kun muut olis kerhossa, eskarissa ja koulussa Sen verran kirkas tuo ihana aurinko, että ihan vallan päänsärkyä sain =) missä lie pölyissään aurinkolasit makoilee, kai ne voisi esiin kaivaa, autoon ainakin valmiiksi.

huomenna olisi minun kiukuttelevan eskarilaisen 7v kaverisynttärit. 9 tyttöä tulossa, huh huh... esikoinen oli aikoinaan ihan samanlainen tässä eskarin kevään aikana ja ai että vaatii pinnaa joka päivä taistella samoista asioista ja yrittää ottaa vastaan tytön kiukkua ja uhmaamista. Varsinkin kun tuo reilu 2v testailee myös omaa tahtoaan ihan jatkuvalla syötöllä. Miten se kasvatustaito katoaa minulta heti kun lapsi alkaa enemmän uhmaamaan ja pinna lyhentyy minimiin samoin tein.

mutta nyt taas välipalan laittoon.

tuisku 16+3

Vierailija
4/25 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, viidettä odotellaan ja silti pähkäilen tällaisia-- la on 25.7 ja neuvolantäti ilmotti että mulla raskausviikko 15, kuitenkin vauvan laskurin mukaan ilmoittaa 16? No kai se on se neuvolan kuitenkin. Tuosta nikkipinosta puuttui minun ikäni joka on muuten 33.

Maha kasvaa, selällään kun makaa niin kohtu erottuu selvästi, seisaallaan on enemmänkin punkeron näkönen kun raskaana olevan :)

Plääh, minä joudun ensi kuussa töihin, nuorin kerkiää täyttää 1.4 tuon 3 vuotta ja kotihoidon tuki loppuu :( No täytyy kai olla positiivinen kun tietää että töitä on vaan 4kk ennen äitiyslomaa. Mietin vaan miten kerkeän kaiken hoitaa kun on lasten harrastukset ja koiran ulkoilutus ja hevosten hoito....Ja sitten siihen 8h töitä ja 2h työmatkoja joka päivä, apua... No ehkä olen liian hyvälle tottunut, monihan teistä varmaan on töissä koko ajan!

sriikka 15+ 2?

Vierailija
5/25 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä joudunko valitettavasti vai onneksi poistumaan joukostanne arviolta noin puolitoista viikkoisen enkelivauvan vuoksi. Toisaalta on helpottunut olo, ettei meistä tullutkaan suurperhettä ihan vielä, mutta suru ja ikävä pikkuista kohtaan on valtava. Ultran mukaan vauva oli kuitenkin kuukautta oletettua suurempi, eli ehdin olla jo yli 10vkoa raskaana, mutta sillähän ei ole enää mitään merkitystä.

Toivotan teille kaikille paljon kaikkea hyvää ja paljon aurinkoa arkeen!

-Pirpaliina ja viisi lasta, joista siis kolme edelleen ilonamme-

Vierailija
6/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosi pahoillani puolestasi :( Itse olen kokenut yhden keskenmenon mutta silloin en tajunnut että olin raskaana ja olin vain hämmentynyt keskenmenosta. Kaikelle sitä aina löytyy tarkoituksensa, ehkä huomaat myöhemmin että aika on parempi joskus toiste, siihenhän tavallaan tunnut itsekin viittaavan.

Taitaa olla suurperheiset niin kiireisiä ettei tänne kukaan kerkeä :) Kirjottakaa nyt joku...

Mulla nyt rv 16 ja sf mitta oli 16, en kyllä ole ikinä pientä mahaa kantanutkaan että ihan odotettavissa.

Riikka

Vierailija
7/25 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketun ajan muutos eli 10.10.09 tästä eteenpäin mennään. Juuri ja juuri kuului syke ultrassa ja pieni papu näkyi. Siis jännitys jatkuu.

Pirpaliinalle voimia!

*Kitta75*

8/25 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa uusiksi:

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

01.03.09....Safiriox..............25v...viides...........Etelä-Suomi

05.03.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

24.03.09....Pearl73.............35v...neljäs..........Keski-Suomi

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

29.04.09....Santra79...........29v...viides...........Helsinki

02.07.09....Misti...................34v...kuudes........Pirkanmaa

18.07.09....Tuisku0202......32v...viides...........Etelä-Suomi

25.07.09....Sriikka...............33v...viides...........??

06.08.09....Mystic.................34v...neljäs..........??

07.08.09....Matushka..........28v...kuudes........Pohjois-Karjala

23.08.09....Amaria...............29v...neljäs..........Keski-Pohjanmaa

12.09.09....Santsu-75.........34v...viides...........Uusimaa

18.09.09....Iuiu.....................??v...seitsemäs...??

??.09.09....Syksynlapsi......??v...kuudes.........??

??.??.09....Neilikkaliina.....??v...kuudes.........??

01.10.09....5villahousu.......??v...viides...........Etelä-Pohjanmaa

04.10.09....Puuhapetet77..32v...kahdeksas..??

10.10.09....Kitta75...............34v...viides............??

9/25 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla tännekin kurkistelemaan.

Numestä Tuisku kyseli... Meillä päätettiin etunimi aika nopeasti, toista mietittiin pidempään, mutta lopulta se oli kuitenkin se ensimmäinen jota ajateltiin (äidinäidin toinen nimi). Meidän lasten nimet alkaa samalla kirjaimella (päätettiin niin jo esikkoa odottaessa), joten ei tarvinnut koko kalenteria koluta.

Tänään oli sitten se päivä, jolloin nimen sai tietää muutkin, eli tytöstä tuli Juulia Helena. Osa suvusta oli jo etunimeä miettinyt ja pari osuikin kohdalleen. :)

Mutta me poistumme nyt teitä häiritsemästä. Ehkä vuoden tai parin päästä tulen taas... ;-D

Hyvää odotusta kaikille!

toivoo äippä ja Juulia melkein 4vk

Vierailija
10/25 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä ollut pahoinvoinnin kourissa jo useamman viikon ja ajattelin kysästä miten muissa suurperheissä jaksetaan kun äiti on raskauspahoinvoinnissa?

Tämä on aivan kamalaa. En kyllä oksentele yleensä hirveästi mutta olo on muuten etova potenssiin sata! Nyt kokeilin sea-band rannekkeita ja ovat hyvät. Kannattaa kokeilla! Eivät minultakaan vie aivan koko pahoinvointia mutta helpottavat oloa huomattavasti.

Kyllä minä nyt olen päättänyt että vaikka haaveilin kahdeksasta lapsesta, niin jaksankohan tätä alkuraskautta enää tämän jälkeen. Nyt tuntuis että riittäis ihan hyvin tämä seitsemän lapsen katras. Jos nyt masusta mitään löytyy, keskiviikkona on neuvola, silloin viikkoja 9+6.

Tällä hetkellä pärjään tunnin syömättä. Voi että sitä hartaasti toivoo viikkoja tulevan lisää. Rinnat on aivan mielettömän kipeät kun raskauden päälle vielä lopetin imetyksen niin ne ovat sekä täynnä maitoa että raskauskipuiset. Tekisi mieli antaa tytölle vielä mutta en kertakaikkiaan kivun vuoksi uskalla. Täytyy yrittää pikkasen lypsää jos se helpottais.

Olen useaan otteeseen manannut että jos tämä olisi miesten vaiva niin tähän olis keksitty hyvä apu jo aikoja sitten. Aika parantaa, mutta silloin kun toivoo kuolemaa on ajan kulu aika hidasta!

Nyt eskarilainen tuli kotiin, pitää mennä välipalan laittoon. Ja ennenkaikkea syömään itse!

Hyviä vointeja kaikille!

Iuiu ja toive 9+

Vierailija
11/25 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo raskauden vaivat sitten unohtuvat nopeasti... minullakin oli taas viimeisimmässä raskaudessa kuukausitolkulla pahoinvointia, kipuja, jännäämistä ja paniikkiakin ja tuota nelosta odottaessani tuhannesti vannoin, ettei enää ikuna yhtä ainoaa raskautta minulle - tämä katras jää sitten tähän. No, nelonenhan on nyt huimat neljä viikkoa iältään ja jo nyt meikämamma vauvakuumeen kourissa miettii, missä vaiheessa sitä ukkoa alkaisi taivutella vitosen yritykseen.

Voimia alkuraskauteen ja tuleviinkin kuukausiin sinulle ja muillekin odottajille.

Minulla ei vielä ole napanuora tänne odotuspuolelle katkennut, vaikka muruseni ulos sainkin, joten täällä ollaan kurkkimassa aina vähän väliä ( ja jo sitä kuumettakin kehittelen imetysten välissä)... Jos vain minulla mitään valtaa asiaan on, niin jonain päivänä meilläkin sitten sitä vitosta odotellaan. 8...ja kutosta... seiskaa... kasia...)

Ja nimestä... Poika edelleen vailla vakavasti otettavaa nimiehdokasta, onneksi meillä on ristiäiset vasta 15.3 niin on vielä melkein kuukausi aikaa miettiä. Miten se voikin aina olla niin vaikeaa!

Vierailija
12/25 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hännänhuippumme syntyi siis sovitusti sektiolla 12.2. klo. 13.54. Painoa 4300g, pituutta 51cm. Kaikki meni hyvin ja maitokin nousi minulle ennätyksellisen nopeasti. Kotiuduttiin eilen illalla. Olo on ihana.

Helmikukka ja poju reilut 4vrk

Vierailija
13/25 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs meillekkin syntyi jo tammikuun puolella tämä seitsemäs lapsukainen. Syntymäpäiväksi sattui 16.1 ja mitat olivat 2490g ja 45cm. Poika syntyi kiirreellisellä sektiolla jalkatarjonnan vuoksi raskausviikolla 38+5. Kaikki on mennyt hyvin vaikka sektiosta toipuminen kestikin pitempään kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Nyt painokin noussyt vauvalla jo yli kolmen kilon ja pituuttakin tullut jo 3cm lisää.

Jonna ja pieni poika n.1kk

Vierailija
14/25 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli helmikukalle ja Jonnalle onnittelut prinssien syntymän johdosta!

meilläkin tänään tuorein poju täyttää kuukauden... niin mahdoton ukkovalta nyt talossa, että varmaan asialle joskus jotain pitää yrittää tehdä.........

Vierailija
15/25 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ihana pikku prinsessa sovitusti sektiolla myös 12.2.. Kotiin pääsimme 15.2. Tytön mitat olivat 3640 g ja 51 cm. Sektio sujui hyvin ja toivottivat tervetulleeksi uudelleen, niin hyväkuntoinen kohtu kuulema oli vielä neljän raskauden jälkeen. Kaikella todennäkpisyydellä lapsilukumme on kyllä nyt täynnä ja nautimme nyt koko perhe tästä ihanasta kuopuksesta.

t. onnellinen oliviaana

Vierailija
16/25 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös "unohtunut" ilmoittaa, että perheeseemme on syntynyt neljäs yhteinen rakkauden hedelmä eli ihana pieni poikavauveli 7.2.09 rv 38+4. Painoa pikkumiehellä oli 3710g ja pituutta 50cm. Poika on rauhallinen ja kiltti ja isosisarukset ovat ihan haltioissaan uudesta pikkuveikasta.

Synnytys meni tällä kertaa loistavasti ja kätilö sanoi heti mun mentyä saliin kalvojen puhkaisuun, että kaikki tehdään niin kuin minä haluan. Epiduraalikatetrin sain valmiiksi jo etukäteen ja lääkettä tuputtivat siihen jo kahteen kertaan ennekuin sitten olin sen verran kipeä, että sen puudutuksen suostuin ottamaan. Missään vaiheessa synnytys ei tuntunut kovin tuskaiselta ja siinä varmaan onkin syy, että olisin valmis vaikka heti uudestaan samaan koitokseen. Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, vieläkö medän perhe kasvaisi vai onko meidän lapsiluku jo täynnä.

Onnea ja tsemppiä kaikilleteille odottajille, hyvää kannattaa rauhassa odottaa...

Vierailija
17/25 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvansa saaneille ja hyvää jatkoa odottajille. Meidän perheemme ei pääse nauttimaan uudesta vauvasta ensi syksynä. Tänään olisi ollut 11+6, mutta utrassa todettiin vauvan kuolleen kohtuun noin pari viikkoa sitten. Huomenna osastolle lääkkeelliseen käynnistykseen.

Vierailija
18/25 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani puolestanne 5villahousu =(

Lisäksi onnitteluja vauvaantuneille!

ihan pieni hetki aikaa ennen ruuanlaittoa ja eskarin hakemista niin pakkohan se oli tulla tänne käymään.

on (.) tänään oli neuvola enkä saanut vielä kelan papereita mikä ei sinänsä kyllä edes haittaa, mutta aloin vain miettimään että ehdinkö ajoissa niitä työpaikalle toimittamaan jne kun olen edelleen hoitovapaalla, tarvitsee kohta taas laittaa spostia palkanlaskentaan. Saisin ne siis vasta kuukauden kuluttua kun on lääkärineuvolakin.

hb on minulle vähän matala 118 taisi olla, mutta obsidan raudasta tulee paha olo. tarvitsee siis kokeilla nyt jotain muuta. paino nousee kammottavaa vauhtia 8kg kerätty jo ja suurin osa takamuksessa ja reisissä, yök. mutta näin se on mennyt neljä edellistäkin kertaa. vauva liikkuu ja onneksi ei ole enää poikittain,se teki olon aika tukalaksi =) liikuntaa harrastan edelleen ja luovun vasta kun on ihan pakko, se on minulle omaa aikaa. nimiä mietitään kovasti, ultrassa antoi ymmärtää olevansa poika =) toivon kovasti että aika menisi siivillä ja että kaikki menisi loppuun asti hyvin ja tuloksena olisi terve, ihana vauva ja ei niiiin kammottavan väsynyt äiti. Ylläriasiaa joudun edelleen vähän välillä käymään läpi ja huomaan lähes aina lisääväni kun joku onnittelee asian huomattuaan, että tämä on tälläinen yllätys meillekin =) toisaalta tosi kurjaa antaa lapselle sellainen leima, mutta vahingosta en puhu

kuitenkaan ikinä ja itse lapsi on ihana asia, ei niin suunniteltu yms, mutta ei missään tapauksessa myöskään eitoivottu vaikka ei suunniteltu. Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan? =)

mitäs vielä, nyt jo synnytystä kovasti pohdin enkä yhtään haluaisi sitä kokea, tiedän, tiedän pakkohan se on ulos saada =) ultrassa kysyin viimeksi ja sairaalaan sitten kyllä loppuviikoilla pääsen asiaa läpi käymään jos koen tarpeelliseksi ja vakavasti kyllä mietin että taidan sen mahdollisuuden käyttää.

ja nyt on pakko lähteä kesken jutun laittamaan ruokaa, eskari pitää hakea puolen tunnin päästä!

t. tuisku 22+

Vierailija
19/25 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli alku raskaana ollaan, menkkojen mukaan la olisi 16.11.09

Ja tulossa olis seitsemäs, mutta ilmeisesti oviksen perusteella tuo la tulee muuttumaan myöhäisemmäksi. Toisaalta tosi varovaisella mielellä olen meinaan 2 edellistä raskautta on päätynyt keskeytyneeseen km. joten ... Nyt sitten on lääkärin milestä riski että on kohdun ulkoinen, kun hormooni taso on niin pieni ja olenkin nyt sitten tarkkailussa asiasta. Itseasiassa en ole edes viitsinyt varata aikaa vielä neuvolallekkaan kun kahtelen missä nyt mennään. Ikää on 40v ja asustan Lopella ja synnytän mikäli niin onnellisesti käy H'meenlinassa eli KHK-S

Vierailija
20/25 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lienet sama vanha tuttu=))

Toivottavasti kaikki menee nappiinsa nyt ja saat sen kauan kaivatun!!!

5villahousulle pahoittelut!!!Ja voimia!

Ihan vaan kurkkimassa onko tätä pinoa enää olemassa!Onnea kaikille odottajille ylipäätään ja ihanaa raskausaikaa,nauttikaa nyt,sitä masua tulee ikävä=)

Leanna ja lapset t-96,t-98,t-99,p-01,p-04,t-07 ja t 031208