Kapselikahviautomaatit, esim. Dolce Gusto, kommentteja!
Mieli tekisi aina välillä cappucinoa tai lattea, mutta ei millään viitsisi tiskata tai putsata muutoinkaan kovin monia vimpaimia. Tästä syystä meillä ei ole vielä ollut esim. cappucino-konetta.
Nyt mainostetaan kovasti tuota Dolce Gusto-sarjaa ja yksi valtti siinä on, ettei juuri tarvitse konetta putsata. Se houkuttaa, mutta sitten mietityttää nuo kapselit. Saako niistä oikeasti kunnon kahvit (mitä tiivistettä ne onkaan?), onko riippuvainen noista tietyn merkkisistä kapseleista ja aika kalliitakin niillä tuotetut kupilliset taitaa olla? Itse laitteet taas ei vaikuta niin kalliilta...
Mutta mielipiteitä, kokemuksia ja vinkkejä kaivataan! Hauku tai kehu ja nosta olennaiset pointit esille!
Kommentit (54)
joka maksoi n. 250 € verkkokaupassa, halvemmassa ei ole maidonvaahdotinta (joka muuten on oikeastaan ainoa pestävä osa). Kapselit pitää tilata Tanskasta, koska Suomesta ei saa :( Kahvi on mielestäni huippuhyvää. D.G:n etuja ovat ainakin edullinen hinta, kapseleiden helppo saatavuus ja se, että sillä voi tehdä myös kaakaota.
turhia vempeleitä. peruskauhvinkeitin maksaa 15 e ja ihan kelpo juomaa. ois kyllä tosi snobia ja hävettäis jos meillä ois kallis kahvikone. :P vaihaan muutenkin kaikkea turhaa materiaa. afrikassa lapset näkee nälkää. ota vaikka mieluummin pari kummilasta unicefin kautta, niin minäkin, ja tulee paljon parempi mieli ku pelastaa jonkun koko elämän ku että jois jotain erikoiskahvia. :)
hyvä joulumieli.
HEI IHAN OIKEESTI! plääh
juomaan tarvii kaksi kapselia jos haluaa mukillisen, eli esim. kaakaoon, eli hintaa 1,20 e per mukillinen.
Iltapäivälehdessä on joskus sokkotesti, bongasin siitä peruskahvivoittajan: Rainbow. Totta, Rainbow parasta normaalia peruskahvia, Presidentti jäi.
Ja mitä te, jotka ette ole kokeilleet Dolce gustoa, voitte arvioida sen käyttöä ja makua. Tyhmää luettavaa.
turhia vempeleitä. peruskauhvinkeitin maksaa 15 e ja ihan kelpo juomaa. ois kyllä tosi snobia ja hävettäis jos meillä ois kallis kahvikone. :P vaihaan muutenkin kaikkea turhaa materiaa. afrikassa lapset näkee nälkää.
Millä ihmeen logiikalla Afrikasta loppuu nälänhätä, jos länsimaissa lakataan kuluttamasta?
Itse käytän Paulig Cupsoloa. Sillä saa espressopohjaisten maitokahvien lisäksi ihan perus Juhla Mokkaa, Pressa Tumma Paahtoa ja teetäkin, joten helppo keitellä espressosta piittaamattomille vieraillekin kahvit, teet tai kaakaot.
juomaan tarvii kaksi kapselia jos haluaa mukillisen, eli esim. kaakaoon, eli hintaa 1,20 e per mukillinen.
Mulla on Dolce Gusto ja siihen on saatavissa Nesquickin maitokaakaokapseleita joista kaakaot saa yhdestä kapselista.
Ihan hyva se on, Suomessa vaan hinta on tosi paljon korkeampi kuin muissa maissa talla hetkella (itse saan sen . 65 eurolla, Suomessa 150e).
mihin vertaat? Se pienin versio on ollut Suomessa halvimmillaan (mitä olen itse nähnyt) 80e. Yleensä noin satasen.
Puhun siis niistä alumiinisista kapseleista. Vaihtoehtojakin on. Ja juu, ne kapselit voi kierrättää, mutta toivottavasti tosiaan sitten jaksatte nähdä sen vaivan...
DG:ssä on muovikapselit.
En kyllä muutenkaan maksaisi tuollaista hintaa keittimestä saati kapseleista
Mahtaako niitä kapseleita enää saada sitten kun tuo menee ns."pois muodista"?
En kyllä muutenkaan maksaisi tuollaista hintaa keittimestä saati kapseleista
niin paljon ympäri maailmaa, etten murehtisi tuota.
kesällä tarjota vieraille hyvät kahvit.
Toki tavallista keitintäkin käyttäisin, kun kahvia menee niin paljon.
juuri niin, että keitän aamulla normikeittimellä pannun kahvia, mutta kun olen päivällä tai illalla vailla vain kupillista, teen sen DG:llä.
Samoin vieraille juotan etupäässä normikahvia, mutta joskus pienemmälle joukolle, 1-2 hnekilölle voi turauttaa erikoiskahvit tms.