Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H&M mallit liian laihoja?

Vierailija
15.12.2010 |

http://static.iltalehti.fi/muoti/hm_juttu_1512JID_mu.jpg

Ovatko sinusta nama mallit jo liian laihoja? Ainahan mallit ovat olleet hoikia, mutta minusta nama nayttavat anorektikoilta. Kaunis keho on hoikka ja treenattu jossa silti muotoja oikeissa paikoissa. Itse en edes haluaisi olla tuollainen! Ja ovatko nama vaatteet suunniteltu sopimaan vain mallin kaltasille?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis paino sanalla LIIAN. Hoikkia kyllä mutteivät laihoja. Mä olin tuommonen nuorempana eikä mussa ollut mitään vikaa.

Vierailija
22/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä olen nähnyt nuo mainokset aivan eri silmin kuin suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneisgta. Te selvästi olette huomanneet vain oikealla olevat sirot naiset, joilla on aasialaisille tyypillinen ruumiinrakenne. Minä huomasin, että kuvissa on monia erilaisia ja erinäköisiä ihmisiä, jotka kaikki käyttävät heille sopivia vaatteita. On myös erikoista, että ihmistä saa kutsua "keskitysleirivangiksi."

tavallisen ihmisen tajuntaan "normaaleina vartaloina". Tietenkin siinä käy lopulta niin, vuosikausien mainonnan tuloksena.

paheksun tapaasi käyttää termiä "anorektinen." Laihuus ei ole synonyymi anoreksialle, joka - edelleen - on henkinen sairaus. Jotenkin mulle on aina ollut selvää, että mainoksissa mainostetaan tuotteita, ei malleja. En mä Activia-mainosta katsoessanikaan ajattele, että tuo nainen on nyt sellainen jollaiseksi kaikkien pitäisi pyrkiä, joten miksi ajattelisin vaatemainoksista niin? Sivuhuomautuksena on kuitenkin todettava, että mainosten siroilla aasialaisnaisilla on mielestäni ihan yhtä suuri oikeus elää ruumiinrakenteensa kanssa tyytyväisenä kuin muunkinlaisilla malleilla. Ei meidän tarvitse yhteen muottiin mahtua. Ihmettelen mainosten herättämiä vahvoja reaktioita. Tulee mieleen, että jokainen ilmeisesti haluaisi, että se oma ruumiinrakenne olisi mahdollisimman lähellä yleisesti "normaalina" ja viehättävänä pidettyä vartaloa. Ja jos joku näkee itseä hoikemman tai timmimmän ihmisen hyvänä, se on uhka. Miksi on niin tärkeää, mitä muut ajattelevat? Pauhataan itsensä hyväksymisestä, mutta se ei kuitenkaan toteudu. "Normaalius" on kuitenkin täysin subjektiivinen käsite ja ne ihanteet syntyvät oikeasti jossain ihan muualla kuin henkkamaukan mainosstailaajien mielessä. Nykyaikana, kun kaikkea on yllinkyllin, ihannoidaan ihmistä, joka pystyy itsekuriin ja itsehillintään. Joskus muinoin niukkuuden aikana taas ihailtiin sellaista ihmistä, joka pystyi syömään itsensä läskiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aivan upeita naisia. Kateelliset täällä itkee vaikka saman ajan voisivat käyttää lenkkeilyyn.

kuin sillä nahkahousunaisella on, vaikka lenkkeilisin kuin Forrest Gump.

Vierailija
24/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä olen nähnyt nuo mainokset aivan eri silmin kuin suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneisgta. Te selvästi olette huomanneet vain oikealla olevat sirot naiset, joilla on aasialaisille tyypillinen ruumiinrakenne. Minä huomasin, että kuvissa on monia erilaisia ja erinäköisiä ihmisiä, jotka kaikki käyttävät heille sopivia vaatteita. On myös erikoista, että ihmistä saa kutsua "keskitysleirivangiksi."

tavallisen ihmisen tajuntaan "normaaleina vartaloina". Tietenkin siinä käy lopulta niin, vuosikausien mainonnan tuloksena.

paheksun tapaasi käyttää termiä "anorektinen." Laihuus ei ole synonyymi anoreksialle, joka - edelleen - on henkinen sairaus. Jotenkin mulle on aina ollut selvää, että mainoksissa mainostetaan tuotteita, ei malleja. En mä Activia-mainosta katsoessanikaan ajattele, että tuo nainen on nyt sellainen jollaiseksi kaikkien pitäisi pyrkiä, joten miksi ajattelisin vaatemainoksista niin? Sivuhuomautuksena on kuitenkin todettava, että mainosten siroilla aasialaisnaisilla on mielestäni ihan yhtä suuri oikeus elää ruumiinrakenteensa kanssa tyytyväisenä kuin muunkinlaisilla malleilla. Ei meidän tarvitse yhteen muottiin mahtua. Ihmettelen mainosten herättämiä vahvoja reaktioita. Tulee mieleen, että jokainen ilmeisesti haluaisi, että se oma ruumiinrakenne olisi mahdollisimman lähellä yleisesti "normaalina" ja viehättävänä pidettyä vartaloa. Ja jos joku näkee itseä hoikemman tai timmimmän ihmisen hyvänä, se on uhka. Miksi on niin tärkeää, mitä muut ajattelevat? Pauhataan itsensä hyväksymisestä, mutta se ei kuitenkaan toteudu. "Normaalius" on kuitenkin täysin subjektiivinen käsite ja ne ihanteet syntyvät oikeasti jossain ihan muualla kuin henkkamaukan mainosstailaajien mielessä. Nykyaikana, kun kaikkea on yllinkyllin, ihannoidaan ihmistä, joka pystyy itsekuriin ja itsehillintään. Joskus muinoin niukkuuden aikana taas ihailtiin sellaista ihmistä, joka pystyi syömään itsensä läskiksi.

Kyllä se anoreksia taitaa vaivata enemmänkin sun argumentointitaitoja.

Mä rupeen jatkossa sanomaan kaikille eri mieltä kanssani oleville, että sun aivoissa on selvästi syöpä. Se on nimittäin ihan sama asia kuin käyttää anoreksiaa yleisenä ihmisiä kuvailevana terminä.

Vierailija
25/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luonnostaan 15. Ei esim thaimaalaiset tai kiinalaiset norminaiset näytä noin laihoilta, vaikka siroja ja pieniä ovatkin.

Vierailija
26/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luonnostaan 15. Ei esim thaimaalaiset tai kiinalaiset norminaiset näytä noin laihoilta, vaikka siroja ja pieniä ovatkin.

en usko, että heidän painoindeksinsä on 15. Ihan tavallisilta aasialaisiksi minusta näyttävät.

Lehdissä olevat painolistaukset ovat usein ihan höpöhöpöä. Esim. lihaksikkaan Jessica Bielin on monessa paikassa väitetty painavan 49 kg (pituus 172 cm), vaikka on itse kertonut painavansa 59 kg.

Vierailija
27/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole minusta liian laihoja, hoikkia kyllä. Hillittömät kintut sillä nahkahousunaisella!

Vierailija
28/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen vartalolla, on anorektikkoja.

Vierailija
29/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko huviksesi, minun painoindeksini on jotakin 15,7 ja 16.3 väliltä. Olen 175cm pitkä ja painan n. 48-50kg. Tällainen pelkkää jalkaa olen ollut aina, koskaan en ole laihduttanut.

Vierailija
30/30 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettavia!! hyo hyi!