Uusperheet! Kenen luona lapset viettävät joulua?
Meillä on mieheni kanssa yksi yhteinen lapsi ja toinen tulossa. Miehelläni on edellisestä liitosta kaksi ala-asteikäistä lasta, jotka asuvat äidillään. Viettävät meillä kuitenkin paljon aikaa.
Nyt taas joulun alla herää kysymys lasten joulunvietosta. Mitäs jos haluaisimmekin lapset meille jouluksi? Onko epäreilua vaatia sellaista, kun äiti kuitenkin asuu yksin lasten kanssa? Kaipaisi varmaan lapsiaan ihan hirveästi. Miehenikin kuitenkin haluaisi joskus viettää joulua kaikkien lastensa kanssa ja olisihan se perheen yhtenäisyyden ja näiden lasten pikkusisarustenkin kannalta aivan ihana asia. Mitä mieltä olette?
Kommentit (29)
poika ex-liitosta ei ainakaan puske meille!!
Haluan viettää joulun ainakin vain meidän perheen kesken!
En tiedä, ketä palvelisi joulu meillä. Ei edes poikaa itseään.
Meillä tosin molemmilla uusi suhde ja perhettä.
Eka vuonna miehen ex halusi ehdottomasti, että lapsi olisi hänellä joulun, ja niin tehtiin. Seuraavana vuonna sitten miehelläni ja siitä pitäen vuorotellen. Uskoisin, että se on tuolle 7-vuotiaalle nykyisin ihan luonnollinen käytäntö. Lisämaustetta tietysti siitä, että hänellä on nykyisin meillä (isänsä luona, kirjoittaja siis isän nykyinen vaimo) pikkusisarus. Luulen, että 7-vuotiaalle olisi kurjaa viettää joulua kokonaan ilman rakasta pikkusisarustaan. Meillä lapsen perheet asuvat lähekkäin, joten joulut on " pantu puoliksi" , joulupäivänä klo 12 " lapsen vaihto" . Ei olla tehty mummulamatkoja maakuntaan, joten siinä ollaan ehkä eri lähtökohdissa kuin ap.
kaikkea kuvittelet!!!minä olen naimisissa,en ole koskaan eronnut,eikä myöskään vanhempani tai muutkaan sukulaiseni.tiedän muutenkin että avioero on A I N A miehen jä hänen salasuhteensa/uuden" vaimonsa" syy.
ei ole muunlaisia tapauksia ja jos olet rehellinen itsellesi niin sinun täytyy olla samaa mieltä,vai mitä?
24
p.s.miehelläni ei myöskään ole salarakasta.
lapset on viettänyt eron jälkeen joulut minun ja uuden mieheni luona, koska lasten isä haluaa viettää joulunsa tyttöystävänsä kanssa kahdestaan. Nykyisen mieheni lapsi viettää vuorovuosina meillä.
No, huhhuh! Tulin tsekkaamaan, josko tähän ketjuun olisi vielä tullut lisää juttua, ja johan pomppasi!
Henkilökohtaisuuksiin ei ole mitään syytä mennä, hyvä ystävä nro 24. En ole umpityperä, jos väitän, ettei tuossa alkuperäisessä tekstissä ole syytetty erosta ketään. Ei voida siis tietää, kuka eroon on " syyllinen" , jos kukaan. Jos sinulla ei siis ole omakohtaista kokemusta erosta, eivätkä edes ketkään läheisesi ole koskaan eronneet, niin miten ihmeessä voit tietää, miksi ihmiset yleensä eroavat? Mitä sinä sitten tiedät avioerosta?
Olisi jännä tietää, mistä tuo epäluulosi, ja suorastaan vihasi, miehiä kohtaan juontaa juurensa. Mikä maailmassa saa sinut kuvittelemaan, että avioero on aina miehen vika tai että mies on aina se, joka pettää?
Minun ensimmäinen avioliittoni kaatui omaan mahdottomuuteensa. Mieheni oli maailman kiltein ja uskollisin, mutta ikävä kyllä myös maailmankaikkeuden TYLSIN aviomies. Minä lähdin, enkä taakseni katsonut. Myös nykyisen mieheni avioliitto purkautui vaimon aloitteesta, koska rakkautta ei enää ollut. Ei siinä kukaan ketään pettänyt.
Welcome to the real world.
olet siis vain moraaliton lunttu!puhuin kuitenkin ihan normaaleista naisista.
etkö ensimmäisessä liitosassi luvannut rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä?
kun kerran naimisiin mennään niin siinä pysytään vaikka mies olisi kuinka" tylsä" tahansa.niin makaa kuin petaa.ei aina voi olla onnellinen.
Käsittämätöntä touhua eroaminen!!!
Kuitenkaan en tuossa ap:n viestissä nää mitään viitteitä siitä, kuka oli ap:n miehen ja tämän exän eron takana. Aika hauskaa, miten jonkun omat kokemukset ja kenties katkeruudet paistavat päätelmistä läpi.
T: Se toinen ap