sinä fiksu maalainen: kerro mulle kuinka saan autoni vapaaksi lumen alta?
auto on kadun varressa parkissa. sitä ei talvisin juurikaan käytetä. nyt se tietysti on lumen alle hautautunut. lisäksi aurat ovat kasanneet korkeat jääkokkarevallit molemmin puolin. meidän auton edessä ja takana on tilanne sama.
kerro mulle, oi fiksu maalainen: MILLÄ mä sen auton sieltä kaivan esiin? kaupassa ei ole lapioita. vaikka mä jostain sen lapion saisin, MINNE MÄ SEN LUMEN LAITAN? ajotielle? jalkakäytävälle?
ja sitten kun jotenkin maagisesti olen sen autoni saanut lumesta vapaaksi, niin mitä. jätän sen siihen? se on meidän parkkiruutu. ei sillä autolla ole muuta paikkaa.
Kommentit (94)
helsinki on kaikkien aikojen lumisin kaupunki :O no en ollut tuota uutista nähnytkään! aina sitä oppii kun tarpeeksi palstailee :)
tänne kantakaupunkiin katsastamaan tilanne ;)
joskus tuntuu että Helsinkiläiset oikein suurella viisaudellaan tekeytyvät tyhmiksi o_O
Yksinkertaisesta asiasta tekevät härkäsen.
No ku ei ne raukat osaa hommata lapiota.
ei ole taidoista kiinni jos niitä lapiota EI OLE!
näppärä on ... tadaa: HIUSTENKUIVAAJA !!!
Jatkojohto vaan messis niin avot !
ne aura-auton jättämät vallit voipi lapoida pois ennen kuin kuin kasvaa kunnon kinos.
NE VALLIT ON IHAN KUNNON KINOKSIA HETI ALKUUNSA!
sitä suuremmalla syyllä ne lapioidaan heti pois!
joskus tuntuu että Helsinkiläiset oikein suurella viisaudellaan tekeytyvät tyhmiksi o_O
jos hesalaiset vain ovat tyhmiä?
nää maalaisten kommentit osoittavat, ettei heillä ole mitään hajua siitä, millaista Helsingissä on. Ei se mitään, että on paljon lunta, mutta kun porukkaa ja autoja on paljon ja kadut kapeita, on kaaos valmis.
Ei se lumi yksin tilannetta tee.
Ja ne aurat tosiaan tekevät kunnon kinoksen auton eteen jo kerrasta. Lapioi siinä sitten, vaikka se lapio oliskin. Ei mikään viiden minuutin homma. Ja lumille ei ole mitään sijoituspaikkaa.
ne aura-auton jättämät vallit voipi lapoida pois ennen kuin kuin kasvaa kunnon kinos.
Ja saan rehellisesti olla maalainen. Meillä asiat on paljon helpompia kun on tuota lääniä.
No ku ei ne raukat osaa hommata lapiota.
ei ole taidoista kiinni jos niitä lapiota EI OLE!
http://www.grene.com/shop/action/item_15000_-15_-272273_3166821_3800001…
http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/koti-puutarha/pihan-ja-puutarhan-…
Näin alkuun....
lapioidaan MILLÄ? lapiodaan MINNE?
ap
josta löytyy lumilapio, suomen lippu yms.
helsinki on kaikkien aikojen lumisin kaupunki :O no en ollut tuota uutista nähnytkään! aina sitä oppii kun tarpeeksi palstailee :)
avainsana on tila, ei lumi.
Ja saan rehellisesti olla maalainen. Meillä asiat on paljon helpompia kun on tuota lääniä.
Ja olen käynyt monena talvena. Siellä ja muissa kaupungeissa. Samanlaista sitä muissakin kaupungeissa on ollut. Mutta siellä osataan varautua. Mitä ei Helsingissä ilmeisesti osata.
Ymmärräthän että kaupunkeja on muitakin ja niissäkin yleensä sataa joka vuosi lunta.
josta löytyy lumilapio, suomen lippu yms.
että jossain joku kiikuttaa lumia jonnekkin kun kaivaa auton esiin hangesta? Ihan niille sijoilleen se lumi tiputetaan ja aura sitten pukkaa lumet pois tai liikenne tamppaa maahan.
mutta ei niin suuria, ainakaan Suomessa. Aika jännä, ette ole huomannut, vaikka olet oikein matkustellut :o
Yksinkertaisesta asiasta tekevät härkäsen.Ja olen käynyt monena talvena. Siellä ja muissa kaupungeissa. Samanlaista sitä muissakin kaupungeissa on ollut. Mutta siellä osataan varautua. Mitä ei Helsingissä ilmeisesti osata.
Ymmärräthän että kaupunkeja on muitakin ja niissäkin yleensä sataa joka vuosi lunta.
lapioidaan MILLÄ? lapiodaan MINNE? ap
meillä se on helppoa kun ne kerätään kasoiksi ja sitten kuorma-autot ajavat ne lumenkaatopaikoille.
tiedän, että teillä sellaisia ei ole, siksi juuri korostinkin kuinka tärkeää olisi ennakoida että talvella saataa sataa lunta.
oikein onnistu tuo sijoilleen jättäminen tämän mittakaavan asioissa. Lunta on PALJON ja tilaa ei käytännössä ollenkaan.
että jossain joku kiikuttaa lumia jonnekkin kun kaivaa auton esiin hangesta? Ihan niille sijoilleen se lumi tiputetaan ja aura sitten pukkaa lumet pois tai liikenne tamppaa maahan.