sinä fiksu maalainen: kerro mulle kuinka saan autoni vapaaksi lumen alta?
auto on kadun varressa parkissa. sitä ei talvisin juurikaan käytetä. nyt se tietysti on lumen alle hautautunut. lisäksi aurat ovat kasanneet korkeat jääkokkarevallit molemmin puolin. meidän auton edessä ja takana on tilanne sama.
kerro mulle, oi fiksu maalainen: MILLÄ mä sen auton sieltä kaivan esiin? kaupassa ei ole lapioita. vaikka mä jostain sen lapion saisin, MINNE MÄ SEN LUMEN LAITAN? ajotielle? jalkakäytävälle?
ja sitten kun jotenkin maagisesti olen sen autoni saanut lumesta vapaaksi, niin mitä. jätän sen siihen? se on meidän parkkiruutu. ei sillä autolla ole muuta paikkaa.
Kommentit (94)
esim minä 165cm/52kg nainen EN JAKSA kaivaa enää autoani aura-autojen ja jäälohkareiden alta. Ja pariin otteeseen kun olen sen auton putsannut, en ole saanut enää kadunvarsipaikkaa töistä kotiin tullessani. Sain siis LAPIOIDA (uudelleen)itselleni parkkipaikan ja kärrätä lumet lasten pulkalla puun juureen (lue: heittää lumivallin päälle). Lapsilla oli kylmä ja nälkä, sama myös itselläni. Eli te heinähatut, jotka ette asu Helsingin ydinkeskusta-alueella ettekä TODELLAKAAN tiedä mistä täällä naristaan, älkää jakako yleispäteviä neuvojanne. Eläköön HKL:n julkinen liikenne, nyt autoni nököttää työpaikan parkkihallissa ja itse liikun julkisilla.
samaa ongelmaa on ollut muissakin kaupungeissa :) Ei ehkä tänä vuonna, mutta onhan noita menneitä hyvin lumisia talvia takanakin päin :) Ja en minäkään sinua paljon suurempi ole, mutta siivoan pihani vähän väliä lumesta ja jopa vaihtelen renkaat autoon ;) Katsos, työ lisää lihaksia :)
kertoo sen, että et ymmärrä kuinka Helsingin ydinkeskustassa ei tuosta vaan mennä kadulle siivoamaan "omaa pihaa", jotta se auto ei jämähdä lumen alle. Voi jospa mulla olisikin oma piha, jonka voisin pitää kolalla ja lapiolla siistinä, mutta sen sijaan mun pihani on pätkä kävelykatua ja kioski. Jos mä sen kolaan ja lapioin puhtaaksi, joku ystävällinen naapuri nappaa siitä itselleen siivotun autopaikan ja ne aura-auton lumi- ja jäävallit tulevat kuitenkin seuraavana päivänä taas takaisin jos lunta sataa reippaasti.
Aaaargh kun jengi ei tajua!
Sinähän tuo et taida tajuta että ei Helsinki mikään maailman napa ole :) Muutkin kaupungit ovat kärsineet tuosta samasta eikä siitä ole nostettu tällaista haloota!
soita kaupungille, että tulevat auttamaan
esim minä 165cm/52kg nainen EN JAKSA kaivaa enää autoani aura-autojen ja jäälohkareiden alta. Ja pariin otteeseen kun olen sen auton putsannut, en ole saanut enää kadunvarsipaikkaa töistä kotiin tullessani. Sain siis LAPIOIDA (uudelleen)itselleni parkkipaikan ja kärrätä lumet lasten pulkalla puun juureen (lue: heittää lumivallin päälle). Lapsilla oli kylmä ja nälkä, sama myös itselläni. Eli te heinähatut, jotka ette asu Helsingin ydinkeskusta-alueella ettekä TODELLAKAAN tiedä mistä täällä naristaan, älkää jakako yleispäteviä neuvojanne. Eläköön HKL:n julkinen liikenne, nyt autoni nököttää työpaikan parkkihallissa ja itse liikun julkisilla.
samaa ongelmaa on ollut muissakin kaupungeissa :) Ei ehkä tänä vuonna, mutta onhan noita menneitä hyvin lumisia talvia takanakin päin :) Ja en minäkään sinua paljon suurempi ole, mutta siivoan pihani vähän väliä lumesta ja jopa vaihtelen renkaat autoon ;) Katsos, työ lisää lihaksia :)
kertoo sen, että et ymmärrä kuinka Helsingin ydinkeskustassa ei tuosta vaan mennä kadulle siivoamaan "omaa pihaa", jotta se auto ei jämähdä lumen alle. Voi jospa mulla olisikin oma piha, jonka voisin pitää kolalla ja lapiolla siistinä, mutta sen sijaan mun pihani on pätkä kävelykatua ja kioski. Jos mä sen kolaan ja lapioin puhtaaksi, joku ystävällinen naapuri nappaa siitä itselleen siivotun autopaikan ja ne aura-auton lumi- ja jäävallit tulevat kuitenkin seuraavana päivänä taas takaisin jos lunta sataa reippaasti. Aaaargh kun jengi ei tajua!
Sinähän tuo et taida tajuta että ei Helsinki mikään maailman napa ole :) Muutkin kaupungit ovat kärsineet tuosta samasta eikä siitä ole nostettu tällaista haloota!
että Helsinki on maailman napa? Kunhan valitan, että on vaikeaa kun on näin paljon lunta kapeilla kaduilla. Jos av:lla saa valittaa siitä, että mies puristaa hammastahnaa väärin, miksei tästäkin asiasta? Ja mua kyrsii se, että maalaisilla on joku pakko nollata kaikki stadilaisten ongelmat, eikä todellakaan yrittää edes ymmärtää. Siitä siis vika kommenttini, että kun jengi ei tajuu! Älkää älytkö miks mä valitan, ihan sama. Valitan sitten huomenna duunikaverille, joka jakaa saman ongelman mun kanssa.
Naattikaahan lumesta siellä mualla.
yön aikana puolen metrin jääaitaa tieliitokseen:)
Monena keväänä aamulla ennen töihin lähtöä rautakangella ja lapiolla poiskulkutietä hakannut pihaltaan.
aura-autojen kasaama lumi on. Pikkuisen eri asia kuin vastasatanut puuterilumi jossain böndellä..
Meilä ei vissiin ole aura-autoja, ei kovia lumisateita ja meillä sataa aina puuterilunta. Kyllä nyt opin taas uuden asian Helsinkiläiseltä.
kertoo sen, että et ymmärrä kuinka Helsingin ydinkeskustassa ei tuosta vaan mennä kadulle siivoamaan "omaa pihaa", jotta se auto ei jämähdä lumen alle. Voi jospa mulla olisikin oma piha, jonka voisin pitää kolalla ja lapiolla siistinä, mutta sen sijaan mun pihani on pätkä kävelykatua ja kioski. Jos mä sen kolaan ja lapioin puhtaaksi, joku ystävällinen naapuri nappaa siitä itselleen siivotun autopaikan ja ne aura-auton lumi- ja jäävallit tulevat kuitenkin seuraavana päivänä taas takaisin jos lunta sataa reippaasti. Aaaargh kun jengi ei tajua!
että Helsinki on maailman napa? Kunhan valitan, että on vaikeaa kun on näin paljon lunta kapeilla kaduilla. Jos av:lla saa valittaa siitä, että mies puristaa hammastahnaa väärin, miksei tästäkin asiasta? Ja mua kyrsii se, että maalaisilla on joku pakko nollata kaikki stadilaisten ongelmat, eikä todellakaan yrittää edes ymmärtää. Siitä siis vika kommenttini, että kun jengi ei tajuu! Älkää älytkö miks mä valitan, ihan sama. Valitan sitten huomenna duunikaverille, joka jakaa saman ongelman mun kanssa.
Naattikaahan lumesta siellä mualla.
Ainakin huomaa miten uusavutonta sakkia siellä on kun tapahtuu jotakin "omituista" :D (niin no olisi kyllä jo viime vuodelta pitänyt oppia ;) )
paras että unohdat koko jutun. Kyllä se sitten keväällä sulaa sieltä lumen alta esiin. Sulla on nyt vähän niinkuin semmoinen kesäauto.
Siis niiden järkkäilystä yms. oliko se Sauri vai mikä nimeltään se heppu. Sille rakentavasti kun esittää että aurakalusto on saatava liikkeelle riittävän pian ja runsaana määränä kun taivaalta alkaa pudota kinoksia. Sillä keinoin yhden aura-auton jättämä vallikin on vielä mahdollinen hoidella tavan lumilapiolla.
Ja kun kinokset poimitaan pikku bobcateilla moneen kertaan päivässä auton lavalle ja kuskataan llumenkaatopaikalle, niin siihen vaan mätätte lisää sitä lunta autojenne päältä laipoin, harjoin ja raapoin. Sitten tulee taas Saurin järjestämä bobcat hakemaan hyvin pian kinoksen lavalle ja taas lumenkaatopaikalle.
Kyllä siinä varmaan yhdeltä kadulta on muutama parkkipaikka uhrattava kinoksen väliaikaispaikaksi, mutta vain lyhyeksi hetkeksi, jos on tarpeeksi aurakalustoa ja lumen pois kuljettavaa kalustoa liikenteessä.
Kyse on vain reurssoinnista ja organisoinnista, joten ei kun sitä äijää vaan pommittamaan sähköpostilla, puhelimella ja juttusille jos se sattuu kadulla tulemaan vastaan. Eikös se itse vastusta autoilua kokonaan, joten mahtaa käpötellä siellä stadin kaduilla myötäänsä ja suattaapi löytyä julkisistakin.
paras että unohdat koko jutun. Kyllä se sitten keväällä sulaa sieltä lumen alta esiin. Sulla on nyt vähän niinkuin semmoinen kesäauto.
olla, että tuolla keinolla saa autonsa talvisäilytykseen kaupungin varikolle.
Toisaalta se jos mikä on kätevää. Sieltähän sen saa sitten noutaa rahaa vastaan.
(Mechelininkatu 44) ostat lapion, pulkan, sankoja ja jätesäkkejä. Pulkkaan pari lumisäkkiä, sangot käteen ja ehkä vielä lunta reppuunkin... Viet kylppäriin ja kuuma suihku päälle; voila, lumi on sulanut. Kierros toistetaan tarpeeksi monta kertaa.
TEIN TÄNÄÄN TUON SAMAISEN HOMMAN... tunnin verran meni aikaa... minulla oli talonyhtiön roskakatoksessa säilytettävä LUMIKOLA lainassa sekä oma lumiharja. Todella helppoa eikä ollenkaan raskasta. Ainoo mikä vitutti oli keski-ikäinen turpaansa aukova lehmä... ja tietty oli aika kylmä. se ämmä alko valittaa siitä ku auto on seissy siinä parkissa monta päivää... no kai se ny siinä seisoo jos paskaloota ei saatana käynnisty.... mut joo siis nyt se on kaivettu ja saatu naapurin avulla virtaa akkuun ja nyt se lepää rauhassa omassa parkissa. hallelujaa!
jos et sitä kerran edes tarvitse.
jos olisit putsannut auton heti sateen jälkeen.
Nyt vain alat lapiomaan autoa esiin, niin me täällä landellakin tehdään.
jos olisit putsannut auton heti sateen jälkeen.
Nyt vain alat lapiomaan autoa esiin, niin me täällä landellakin tehdään.
teillä landella ON LAPIOTA, teillä landella kukaan ei auraa JÄÄTÄ kahta puolen teidän autoja, teillä landella ON JOKU PAIKKA MINNE LAITTAA SE LUMI!
ap
Sit asennat sen puhaltamaan lumikasaan päin, jossa autosi on. Muutaman kerran vaihdat puhaltimen paikkaa puolelta toiselle ja tsadaa, auto löytyy!
Eikä tuu sitä lumiongelmaa, kun se on sulanut vedeksi.
Sit asennat sen puhaltamaan lumikasaan päin, jossa autosi on. Muutaman kerran vaihdat puhaltimen paikkaa puolelta toiselle ja tsadaa, auto löytyy!
Eikä tuu sitä lumiongelmaa, kun se on sulanut vedeksi.
joo, toi vois toimia. patterikäyttöisenä. vai mistä mä ne sähköt vedän?
ap
ois kai sitä autoa voinut sen verran liikauttaa ja putsata ettei tarttes nyt itkeä.
itse asun kaupungissa ja arvaa mitä; meillä on LAPIO.
Sit asennat sen puhaltamaan lumikasaan päin, jossa autosi on. Muutaman kerran vaihdat puhaltimen paikkaa puolelta toiselle ja tsadaa, auto löytyy! Eikä tuu sitä lumiongelmaa, kun se on sulanut vedeksi.
joo, toi vois toimia. patterikäyttöisenä. vai mistä mä ne sähköt vedän? ap
Mä en kahdannut itsestäänselvyyksiä kirjoittaa.
Sit asennat sen puhaltamaan lumikasaan päin, jossa autosi on. Muutaman kerran vaihdat puhaltimen paikkaa puolelta toiselle ja tsadaa, auto löytyy! Eikä tuu sitä lumiongelmaa, kun se on sulanut vedeksi.
tuskin sitä tonne 7. kerokseen korttelin toiselle puolelle voisi/saisi virittää.
ja juu, tuli se lumi pikkuhiljaa. kyllä sitä kävi lunta alkuun tiputtelemassa pois. mutta kun aurat olivat jäälphkareilla koko kaaran saartaneet, alkoi olla myöhäistä.
ap
Ja mihin sen ylijäävän sähkön sitten laittaa?
Meillä muuten on jostain kumman syystä netistä tilattu taitettava lapio vaikka asutaan kerrostalossa autottomina. Näkyy jollain naapureillakin olevan, kun kaivoivat autoja esiin.
Hienoa kun kerrankin omistaa jonkun av:llä ei-junttimaiseksi vaan supertrendikkääksi mainitun statusesineen. Saa naapuritkin tulla lainaamaan, jos on tarvetta.