Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu hyökkää päälle enkä ole valmis!

Vierailija
15.12.2010 |

Mulla ei ole mitään näistä tehtynä!

- joulusiivous

- joulukortit

- joululahjat

- joululeivonnaiset

- joulukoristelut

- joulukuusi

Ahdistaa kun aika loppuu ja joulu pukkaa päälle:( En edes ehdi pitää yhtään joululomaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelet joulukortit tänään postiin, viikonloppuna sitten käyt lahjaostoksilla. Mikäli on pieniä lapsia, siivous (eikä sen tarvitse olla mtn hammasharjapeliä) kannattaa jättää viimeisiin päiviin ennen joulua esim. keskiviikkoon ja alkuviikosta ehtii hyvin leipoa. Puoliso/kumppani voi hakea kuusen esimerkiksi siivouspäivänä.

Vierailija
2/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vielä edullisemmalla maksulla postiin. Huomenna alat hankkia lahjoja. Siivota ehtii ensi viikolla, ei vielä edes kannata, kun ehtii sotkeentua. Viikonloppuna voisit vaikka leipoa ja miettiä niitä ruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään näistä tehtynä! - joulusiivous - joulukortit - joululahjat - joululeivonnaiset - joulukoristelut - joulukuusi Ahdistaa kun aika loppuu ja joulu pukkaa päälle:( En edes ehdi pitää yhtään joululomaa.

mutta mun lista on paljon lyhyempi kuin sun:

Joulukortit

Joululahjat

Joulukuusi

Vierailija
4/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa, ap! Joulusiivouksen voi tehdä todella kevyesti. Ei kaikkea tarvitse siivota. Joulukortteja ei tarvitse lähettää ollenkaan. Joululahjoja vain lähimmille. Jos on pakko ostaa monelle, osta samaa kaikille, vaikka nättejä kynttilöitä tai suklaata. Joululeivonnaiset voi ostaa valmiina tai puolivalmiina. Joulukuusi on helpoin muovisena ja sen voi koristella yhdessä joulaattona vasta. Kaiken koristelun voi tehdä yhdessä vaikka joulumusiikin soidessa.

Vierailija
5/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koita ottaa iisisti!

ja tee asioita juttu kerrallaan, älä jätä enää tekemättä vaan tartu härkää sarvista.

Jostain luin moton: tee asia nyt jos voit äläkä jätä huomiselle! Ja se on minusta sopiva.

Näin asioita ei jätä tekemättä, eikä ne kasaannu!

Kortteja ehtii lähettämään myöhemminkin, tänään menee vaan umpeen se punanen joulukuori!

Mutta jos olet kotona etkä tee töitä niin äkkiä askartelemaan tai kipase marketissa ja laita kortit menemään!!

Me ollaan laitettu koristeita jokunen vuosi pikkuhiljaa esille.

Ei siihen tarvita paljoa krääsää: pari kynttilää, liina ja muutama joulunen koriste tai kukka tekee minulle joulun. Puhumattakaan kuusesta, mutta se haetaan viikonloppuna.

Me tehdään tänään pipareita (ja kortteja), laatikoita tulee justiin uunissa!

Ei sulla aika mihinkään lopu!

Itse hain tänään motivaatioo kun piti jostain aloittaa. No nyt mut saa sitten pysäyttää.. ;)

Mitä kaikkea olet ajatellut siivota? Kannattaako esim. kylppärin pesua harkita jos siellä sulattaa kuusen?

Älä ajattele kaikkia juttuja tehtäväksi NYT.

Tärkeää on että aloitat ja teet homman ja näin joulun takia sydämellä: tee kortin sijaan vaikka kirje? Istu alas ja laita mummolle perinteinen kirje kortin sijasta tai lapsenlapsen piirustus kortin sijasta?

Joululeivonnaisia saa myös pakastealtaasta taikinana tai leipomoista, kaupan herkkuosaston voi ratsata tai kokkilinjan myymälän. Jos sulla on lapset isompia niin he leipoo kanssasi tai jos pikkuapulaiset puuttuu niin voisiko sukulaisen lapsi tulla apuun? Näin saat myös tarjottua vahtiapua toisille jouluostoksia varten?

Kannattaa harkita jonkun kivan kaverin pyytämistä apuun: soita kaverille ja pidätte yhden illan askarrellen ja rupatellen: pistätte glögiä lämpenemään ja mutustatte suklaata ja pipareita/torttuja kun ne valmistuu.

Vierailija
6/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ahdista joulusiivous, koska mulla siivous menee aina hammasharjapeliksi ja kiukustun ja ahdistun kun en ehdi tehdä kaikkea täydellisesti! Mies ja 3v ovat vaan tiellä ja sotkee sitä mukaa kun siivoan:(

Toinen on nuo leivonnaiset ja joulukortit - haluaisin tehdä itse ja ihanaa olisi tehdä niitä yhdessä jonkun kanssa glögiä nauttien mutta kun ei iltaisin olen niin puhki ihan arkiaskareista ettei jaksa ja ehdi mitään ylimääräistä. En ymmärrä miten muut uraäidit ehtii leipoa piparkakkutaloja ja askarrella. Vitsi että olen huono. Ehkä haen sitten leipomosta piparit ja tortut ja rustaan nimet valmiisiin kortteihin.

ap

Vierailija
7/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- joulusiivous

Tuollaista me ei edes tehdä.

- joulukortit

Kortteja ei olla koskaan lähetetty kellekään.

- joululahjat

No ne muutamat lahjat lapsille on jo ostettu

- joululeivonnaiset

Kaupasta onneksi saa valmiita, koska vihaan leipomista.

- joulukoristelut

Lapsien huoneeseen siluetti ja keittiöön jouluverhot, siinä se. Ja nuokin jo laitettu kuun alussa.

- joulukuusi

Kuusi haetaan vasta aatonaattona.

Eikä stressistä tietoakaan =)

Vierailija
8/8 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- joulusiivous

-> ei tehdä, parin rytökasan raivaus ja normaali viikkosiivous riittää

- joulukortit

-> ei ole pakko lähettää, me laitettiin vain 10 lähinnä isovanhemmille ja kummilapsille

- joululahjat

-> ostettiin vain omille ja kummilapsille, aikuisille annetaan erikoiskahveja, -teetä ja laadukasta suklaata

- joululeivonnaiset

-> tehdään pipareita valmistaikinasta, ehkä myös torttuja. Muuten riittää suklaa ja marmeladit

- joulukoristelut

-> annoin koristelaatikon lapsille ja heille vapaat kädet. Muutaman tärkeämmän koristeen ripustin itse korkeammalle.

- joulukuusi

-> ei vielä kiire ostaa, ehtii karista ennen joulua muuten. :-) meillä tosin kestokuusi allergioiden takia, haetaan varastosta viikonloppuna ja lapset koristelevat.

En edes ehdi pitää yhtään joululomaa.

En minäkään. Lapset menevät joulun jälkeen isovanhemmilleen, meillä on miehen kanssa sovittu kahdet treffit töiden jälkeen välipäiväviikolle: leffaan ja hienommin syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi