Miten "hoitaisit" tätä tilannetta 3-luokkalaisen voinnin suhteen?
Eli meidän esikoisemme on 3-luokalla koulussa ja nyt on sairasteltu marraskuun alkupuolelta minä tai hän säännöllisesti.
Hän aloitti ja oli muutaman päivän kotona kanssani ja sitten vko sen jälkeen alkoi minun tautini eli flunssa joka äitiyi jälkitaudeiksi jne ja olin liki 3-vkoa sairaslomalla työterveyslääkärien käskystä.
Sitten olin 1vkon töissä jona aikana mies oli samaisen lapsen kanssa 3-päivää kotona, lapsi siis yski keuhkojaan pihalle jne. Viime pe ja tämä ma norm koulussa ja töissä ja nyt ti ja tänään olen lapsen kanssa kotona kun meinasi ma koulun jälk tukehtua keltaista klönttilimaan.
Kävimme lastenlääkärillä-mitään ei löytynyt, tavaraa vain sierainten alueella.
Olemme höyryhengitelleet, tehneet kh turkkilaisen saunan, vaporubit käytössä, hunaja käytössä, pastillit käytössä, nestettä paljon, nukkuu sen minkä nukkuu lähes istualtaan jne.
On jo parempi mutta rasitus saa heti yskimään enemmän kuin muuten yskisi.
Se olis vuoden vika "normaali" vko koulussa, ma onneksi sai tehtyä vikan kokeen (matikkaa) jonka tuloksesta ei opettajan mukaan huomaa että on sairas=täydet pisteet.
Kai minä huomisenkin pidän lapsen kotona? pe en tiedä, minä en ainakaan enää voi olla pois töistä tähän putkeen, viimeksi olin sen päivän nro4 joka olikin sitten jo palkaton.
Kaiken huipuksi itselläni alkoi taas eilen kurkkukipua, ihan turvonnut ja höttöinen nielu:((
Nyt haluaisin vain terveen joulun meidän perheelle..
Kommentit (16)
Olen erittäin tunnollinen riittävän d-vitamiinin saannin suhteen, muksut nauttii sitä 10mikrog/vrkssa+maidosta ym ruoasta tuleva määrä eli nousee siihen 15-20mikrog/vrk.
Ja nyt on Sanasol-mikstuurakuuri ollut käytössä n.1kk ajan vaikka syövätkin hyvin ja suht monipuolisesti.
Ei siis d-tabuja vaan tuo mikstuura.
Astmaan en usko, siihen ei ole ollut koskaan mitään viitteitä eikä ole allergioita tms.
Itselläni vastustuskyky heikkeni varmasti nyt kun söin hevoskuurin antibioottia joka loppui viime ke, vituttaa suorastaan tämä omakin taas alkanut nielukipu:((
ap
Parasta olisi, jos jompikumpi, sinä tai isä, tai edes joku mummo tms voisi olla hänen kanssaan kotona, mutta koska kyseessä on jo 3-luokkalainen, eikä hän ole vaarallisella tai pelottavalla tavalla kipeä, (vain niin väsynyt toipilas ettei jaksa vielä koulussa) hän pärjännee hätätilassa muutaman tunnin kotona itsekseenkin. Petaatte sohvalle vuoteen, panet piirrettyjä dvd:lle, puhelimen ja paljon mehua viereen ja mikrolämmitettävää keittoruokaa jääkaappiin. Parempi olla kotona, tuonikäisen jo yksinkin, kuin lähteä tuohon pakkaseen astmaa hankkimaan.
koko loppuviikko, eiköhän noin iso lapsi pärjää ihan itsekseenkin, jos eväät on ns valmiina, eli lounas tarvii vain lämmittää mikrossa.
la vain sattuu olemana myös koulupvä, siitä saatava vapaapäivä on sitten se 7.1 pe eli koulu alkaa vasta ma 10.1.2011
La on kummankin lapsen joulujuhla aamulla ja koulua sen jälk klo11 asti.
Sinne juhlaan kyllä menemme, myös tuo 3-luokkalainen vaikka hermoileekin ettei osaa joulujuhlassa esiintyä kun ollut nyt poissa harjoituksista..
ap
niin kannattaa kysyä lääkäriltä, voisiko olla infektioastmaa ja auttaisiko KUURIluontoinen astmalääkitys. Ihan vaan kysyt.
tuo erinomaiseksi arvioimamme lastenerikoislääkäri moista mahdollisuutta edes vilauttanut..
Nuoremmalla lapsella on ollut pienempänä pitkittyneissä yskissä käytössä sekä Ventoline-että Flixotide-suihke.
Niitä löytyisi kyllä kaapista edelleen ja pvämäärätkin ok..
ap
Mutta voi kyllä muuttua sellaiseksi, jos lapsi ei saa levätä ja varsinkin näillä pakkasilla. Pidä kotona vaan.
tuo erinomaiseksi arvioimamme lastenerikoislääkäri moista mahdollisuutta edes vilauttanut.. Nuoremmalla lapsella on ollut pienempänä pitkittyneissä yskissä käytössä sekä Ventoline-että Flixotide-suihke. Niitä löytyisi kyllä kaapista edelleen ja pvämäärätkin ok.. ap
ja ehkä se ei olekaan niin erinomainen kuin luulette.
Olemme asioineet aina tarvittaessa hänen luonaan jo n.7v ajan ja aina olleet todella tyytyväisiä hänen tietotaitoonsa ja varsinkin siihen miten hän huomioi pienen asiakkaansa.
Eikä sitäkään tietty voi väheksyä että hänellä on meriittejä niin koti-kuin ulkomailta ja julkaisuja useamman maan lehdissä.
Vaikkakaan en sitäkään sano etteikö "sellainenkin" lääkäri voisi erehtyä ym.
ap
Meillä semmoinen pojalla on ja joka nuhan jälkeen pitkittynyt yskä joka pahenee rasituksessa ja öisin yskittää kovasti. Onneks nyt on ventolinet ja muut. Kannattaa käydä lääkärissä. :)
sellainenkin lääkäri voi erehtyä ja voi tehdä jopa virheitä tai jäädä huomaamatta jotain jne.
Ihmisiä hekin ovat.
poika on yleensä luokkansa ainoa joka osaa ne:) On huippulahjakas open mukaan, ja ei pidä huolestua jos lapsi ei osaa niitä soveltuvia, harva osaa:)
kurkku kipeä, pientä lämpöä ja pää kipeä. Muutaman viikon välein on joutunut olemaan kotona. On kuulema liikkeellä tämän tyyppistä tautia. Se on tosi ärsyttävää kun ei saa yöllä nukuttua kun pitää istua tai juoda jotain tai olla pastilli suussa, jotta kurkku jotenkin rauhoittuu. Toivottavasti selviätte taudista. Anna pojan olla kotona loppuviikon ja osallistutte joulujuhlaan. Parempaa joulun alkua.
tosin siinä mielessä osuit oikeaan, että olen tehnyt 2 aloitusta tänne tänään, matematiikan soveltavien "ihmettelyn" ja tämän tautiketjun.
ap
mutta siihen voi liittyä siis ifektioastma, johon pitkittynyt yskä viittaa. Flunssahan sen - kuten nimikin sanoo - laukaisee!
Mikään ei estä kokeilemasta muutaman päivän pienellä annoksella Ventolinea, josko se helpottaa tukkoisuutta.
-se, joka ia:aa tuossa ehdotti-
Voi olla astmaa, mutta todennäköisesti vain huonontunutta vastustuskykyä. Otattehan joka päivä d-vitamiinia vähintää 20 mikrogrammaa per naama?