Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytetäänkö myös kaksoset vai tehdäänkö keisarinleikkaus?

Vierailija
14.12.2010 |

Mikä on käytäntö? Eikö ne yleensä synny etuajassa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tietysti syntyäö etuajassa, mutta yhtä hyvin voivat olla mahassa täysiaikaiseksi. Sektio tehdään, jos A-vauva on perätilassa. Suunniteltu sektio voidaan tehdä lääkärin ja kätilön kanssa sopimalla.

Vierailija
2/7 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 2 tervettä lasta, tuttu pahat repeämät ja 2 hapenpuutteesta kärsinyttä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ensisynnyttäjä kyseessä, miten päin lapset asettuu, onko yhteinen istukka, kuinka raskaus on sujunut, jne

Yleistä linjaa ei voi siis sanoa olematta synnytyslääkäri. Joskus voi synnyttää, joskus ei. Riskisynnytys se joka tapauksessa on ja pk-seudulla hoidetaan siis naistenklinikalla.

Vierailija
4/7 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 2 tervettä lasta, tuttu pahat repeämät ja 2 hapenpuutteesta kärsinyttä lasta.

Ja minun ystäväni pyöräytti (todellakin vain pyöräytti, oli 2h synnytyksestä pystyssä energisenä kuin mikä) terveet ja hyvinvoivat kaksoset, joskin ennenaikaisena. Toinen tuttu taas synnytti ihan täysiaikaiset kaksoset, joista jälkimmäinen tuli ulos itsellään, ilman minkäänlaista ponnistelua ensimmäisen "jälkimainikina". Ja toipui hienosti.

Sinun tutullasi on käynyt huono tuuri. Sellaista joskus sattuu. Turhaan sen vuoksi lietsot paniikkia muihin ihmisiin.

Vierailija
5/7 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 33 viikkoa kestäneissä raskauksissa synnytys tapahtuu Naistenklinikalla. Muuten voi itse valita missä synnyttää.

Onko ensisynnyttäjä kyseessä, miten päin lapset asettuu, onko yhteinen istukka, kuinka raskaus on sujunut, jne

Yleistä linjaa ei voi siis sanoa olematta synnytyslääkäri. Joskus voi synnyttää, joskus ei. Riskisynnytys se joka tapauksessa on ja pk-seudulla hoidetaan siis naistenklinikalla.

Vierailija
6/7 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tietysti syntyäö etuajassa, mutta yhtä hyvin voivat olla mahassa täysiaikaiseksi. Sektio tehdään, jos A-vauva on perätilassa. Suunniteltu sektio voidaan tehdä lääkärin ja kätilön kanssa sopimalla.

Vierailija
7/7 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisi, että perheenne kolmas lapsi kokisi sitten ne sektion haittavaikutukset, ja syntyisi hapenpuutteesta kärsineenä arpeen kiinnittyneen istukan toimintaongelmien takia.

Kas kun se sektio ei ole mikään avain onneen, vaikka sitä olisi niin kiva ajatella.