Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näissä yösyöttätappeluissa on kahcenlaisia ihmisiä:

Vierailija
14.12.2010 |

Niitä jotka luulevat että nukkuminen on vaarallista ja lapselle pitää antaa turvaa ja lohtua yöllä ruokkimalla, he eivät myöskään tajua että lapsen äänehtiminen yöllä voi ollakin kysymys: Joko on aamu, joko herätään?

Sitten on näitä joiden lapsen perusturvallisuus on kunnossa, luottamus kunnossa, sänky turvallinen ja lapsen kysymykseen vastataan: Ei, vielä ei ole aamu, nyt nukutaan.

Itse kuulun jälkimmäisiin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että maailmassasi on peräti kahdenlaisia ihmisiä! Olet jo päässyt henkisen kasvun tielle. Ponnistele eteenpäin.

Lapseni ovat olleet huonoja nukkujia, mutta heidän perusturvallisuuden tunteensa on vankka. Myös muiden kuin minun mielestäni. Perusturvallisuuden käsite ei ole ilmeisesti oikein vielä auennut sinulle, joten mitä jos perehtyisit vaikka psykologian alkeisiin?

Vierailija
2/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä jotka luulevat että nukkuminen on vaarallista ja lapselle pitää antaa turvaa ja lohtua yöllä ruokkimalla, he eivät myöskään tajua että lapsen äänehtiminen yöllä voi ollakin kysymys: Joko on aamu, joko herätään? Sitten on näitä joiden lapsen perusturvallisuus on kunnossa, luottamus kunnossa, sänky turvallinen ja lapsen kysymykseen vastataan: Ei, vielä ei ole aamu, nyt nukutaan. Itse kuulun jälkimmäisiin.

kun sinä sanot pää punaisena parkuvalle vauvalle 'ei vielä ole aamu, nyt nukutaan. Kuinkahan monta tuntia jaksat sitä huutoa (anteeksi äänehtimistä) kuunnella =D

Ymmärrän kyllä sinua siinä mielessä, että itekin olisin esikoisen vauva-aikana sanonut, että kyllä itkevä vauva rauhoittuu kun häntä silittelee kevyesti selästä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, jotka jaksavat kuunnella ja vastata pienen lapsen yksilöllisiin tarpeisiin. Ja niitä, jotka survovat lapsen väkisin tiettyyn kaavaan "½-vuotiaana täytyy nukkua yöt läpi".

Pienen lapsen yksilölliset tarpeet huomioiden meillä nukutaan öisin ja päivisin riekutaan sydämen kyllyydestä. Katkeamaton yöuni on nimittäin jokaiselle vauvalle elintärkeää kehityksen kannalta, vain tämä on pointtini. Meillä on kaksi tervettä pitkäpinnaista vanhempaa hoitamassa öisin kun lapset esimerkiksi sairastavat ja koskaan ei ole tarvinnut valvoa koko yötä, aina kumpikin saanut nukkua ainakin 4h, yksikään lapsi ei ole huutanut yöllä yösyöttöjen loppumisen jälkeen minuuttia kauempaa terveenä.

Vierailija
4/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, jotka jaksavat kuunnella ja vastata pienen lapsen yksilöllisiin tarpeisiin. Ja niitä, jotka survovat lapsen väkisin tiettyyn kaavaan "½-vuotiaana täytyy nukkua yöt läpi".

Pienen lapsen yksilölliset tarpeet huomioiden meillä nukutaan öisin ja päivisin riekutaan sydämen kyllyydestä. Katkeamaton yöuni on nimittäin jokaiselle vauvalle elintärkeää kehityksen kannalta, vain tämä on pointtini. Meillä on kaksi tervettä pitkäpinnaista vanhempaa hoitamassa öisin kun lapset esimerkiksi sairastavat ja koskaan ei ole tarvinnut valvoa koko yötä, aina kumpikin saanut nukkua ainakin 4h, yksikään lapsi ei ole huutanut yöllä yösyöttöjen loppumisen jälkeen minuuttia kauempaa terveenä.

teillä on hyvin nukkuvat lapset. Kaikilla ei ole.

Vierailija
5/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä jotka luulevat että nukkuminen on vaarallista ja lapselle pitää antaa turvaa ja lohtua yöllä ruokkimalla, he eivät myöskään tajua että lapsen äänehtiminen yöllä voi ollakin kysymys: Joko on aamu, joko herätään?

Sitten on näitä joiden lapsen perusturvallisuus on kunnossa, luottamus kunnossa, sänky turvallinen ja lapsen kysymykseen vastataan: Ei, vielä ei ole aamu, nyt nukutaan.

vaikka vähän kärjistetysti onkin esitetty. Itse mieheni kanssa kuulumme jälkimmäisiin

Itse kuulun jälkimmäisiin.

Vierailija
6/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sellainen... Kun en kuulu kumpaankaan ap:n tarjoamaan kahteen ryhmään.

Vierailija
7/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinä sanot pää punaisena parkuvalle vauvalle 'ei vielä ole aamu, nyt nukutaan. Kuinkahan monta tuntia jaksat sitä huutoa (anteeksi äänehtimistä) kuunnella =D

ja ymmärtää mitä meinaa "aamu" ...

Vierailija
8/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa näin onkin.

Musta-valko maailmassa on myös kahdenlaisia ihmisiä niitä jotka korostavat omaa paremmuuttaan ja sitten niitä tavallisempia.

Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

Kivan joulunalus-provon päätit laittaa ap liikkeelle!

Vierailija
9/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme erittäin hyvin kehittynytt, kielellisesti, matemaattisesti ja liikunnallisesti lahjakasta lasta. Yksikään heistä ei ole nukkunut vauva-aikana katkeamattomia yöunia.

Vierailija
10/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousta imettämään tai taputtelemaan tai kantelemaan jopa 2 vuotiasta.

Ja sitten niitä, jotka ei jaksa ja antaa lapsen nukkua yöt läpeensä.

Itse kuulun näihin jälkimmäisiin. En vain jaksanut palvella enää vuoden ikäisiä lapsia yökausia.

Vierailija
11/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi se ei tarvitse katkeamattomia unia. Vauvat vaipuu heti syvään uneen toisin kuin aikuiset.

Jotkut vauvat rauhoittuu selän silitykseen, toiset ei. Ihan naurattaa kuvitella ap:ta silittelemässä mun kahta lasta vauvana vähän selästä. Ei ihan riittäisi tuollainen sihen, että nukahtivat uudestaan.

Vierailija
12/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme on nyt 5kk ja höpöttelee unissaan ja ynisee jne jonkin verran. Mä ajattelen sen niin että lapsi "puhuu" unissaan :p Itsekkin kun olen sellanen unissa mumisija/juttelija.

Vierailija
13/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, jos vauva yöllä alkaa äännellä eikä hiljene itsekseen, ojennan käden kohti vauvaa ja silittelen vähän, jolloin yleensä rauhoittuu ja jatkaa unta. Tai vedän lähemmäs mua eli kainaloon,i jolloin rauhoittuu ja jatkaa uniaan. Jos vauvalla on nälkä, hän mönkii mun viereen ja alkaa syömään ja nukahtaa. Ja yleensä mä en juuri edes herää noissa em. tapauksissa.

Eli hyvin nukutaan, vaikka heräilläänkin. Aamulla ollaan virkeitä, enkä edes muista ollaanko heräilty tai montako kertaa.

Vierailija
14/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen sitä mieltä, että on äitejä, jotka jaksaa nousta imettämään tai taputtelemaan tai kantelemaan jopa 2 vuotiasta. Ja sitten niitä, jotka ei jaksa ja antaa lapsen nukkua yöt läpeensä. Itse kuulun näihin jälkimmäisiin. En vain jaksanut palvella enää vuoden ikäisiä lapsia yökausia.

mihinköhän ryhmään minä sitten kuulun kun olen ruokkinut lapsiani öisin muistaakseni 1.5v asti sen takia että se on nopein tapa saada itse jatkettua uniani? Oikeastaan en edes herännyt kunnolla tuohon puuhaan joten eipä se minua koskaan ole mitenkään rasittanut.

Vierailija
15/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdenlaisia ihmisiä: minäminäminä ja ne muut, jotka ei tiedä mistään mitään!

Vierailija
16/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan biologinen jäänne, ei ole tajuamisesta kiinni. Googlaa.

Vierailija
17/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, onnittele itseäsi, täydellisen lapsen täydellinen äiti!

Monen epätäydellisen lapsen epätäydellinen äiti mutta meillä nukutaan öisin, ostetaan joululahjoja jouluisin ja ruokaa syödään ruoka-aikaan.

Vierailija
18/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan biologinen jäänne, ei ole tajuamisesta kiinni. Googlaa.

Tiedät kyllä mitä minä tarkoitan.

Vierailija
19/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/22 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen epätäydellisen lapsen epätäydellinen äiti mutta meillä nukutaan öisin, ostetaan joululahjoja jouluisin ja ruokaa syödään ruoka-aikaan.