Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tehdään rv 30 ultra?

Vierailija
13.12.2010 |

Ihan nyt näin tyhmä kysymys, kun olen huomenna menossa, enkä muista mitä varten se tehdään? Onko siellä myös lääkäri paikalla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti parhaiten itse miksi sinne olet menossa koska normaaleihin julkisen puolen ultriin se ei kuulu.

Vierailija
2/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain tapaa riskiraskaus? Tai sitten sulla on vaan normaalin lääkärintarkastuksen yhteydessä mahdollisuus ultraukseen ja tarkistavat kohdunkaulan tilanteen. Synnytystapa-arviointikin tehdään ainakin mulle vasta rv37+.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuuluu ns normi ultriin, mutta ainakin itse kutsuin sitä "fiilistely" ultraksi, koska ei sillä ollut mitään oikeaa merkitystä eikä tosiaan sisälly valtakunnallisesti raskausajan seurantaan. Meillä neuvolassa sanoivat, että täällä käyvät kaikki.

Vierailija
4/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen synnyttäjä, sillä lailla riskiraskaus. Edellinen lapsi syntyi sektiolla. Olen vain ottanut ajan ylös, eikä ole hajuakaan mitä tapahtuu. Asenne taitaa olla sellainen, että mennään minne käsketään...

Vierailija
5/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut ultraa, viimeisimmät ovat olleet siinä rv 25 muistaakseni. Poikkeuksena on keskimmäinen lapsi, josta oli ultra rv 40 alkavan raskausmyrkytyksen takia. silloinkin tarkisteltiin lapsiveden määrää sekä lapsen kokoa.

Edes synnytystapa-arvioinneissa ei ole ollut ultraa.

Vierailija
6/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noin rv 30 ultra kaikilla. Jokin "maaginen" aika se sitten ilmeisesti on, etenkin jos jossain muuallakin on.

Itseäkin kiinnostaisi tietää, mitä siellä tehdään. Aion toki kysyä, mutta kielitaitoni ei välttämättä vielä riitä ymmärtämään vastausta. :)

Rakenneultra tehdään täälläkin rv 20 tienoilla.

Vierailija
7/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni samoin sydämen virtauksia ja lähinnä kasvua, sisäelimiä.

Vierailija
8/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mennään "normi" kaavan mukaan. Ultra tehdän noin viikoilla rv12, rv20, rv30, rv36, jos nyt oikein muistan nuo ajankohdat ja synnytyksestäni ei ole kauaa.

Mielestäni tuo kolmas ultra oli tosiaan sellainen "turhake", toki sai varmistuksen kaiken olevan hyvin, mutta mitään tarkoitusta sillä ei ollut muiden tapaan (ekassa "lähtötarkastus", tokassa rakenneultra ja vikassa synnytystapa-arvio).

t.se aiempi kirjoittaja

Vierailija
9/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin itsekin kun luulin olevani menossa vain normaaliin lääkärintarkastukseen, mutta päädyinkin ultraan viikolla 28. Ja seuraava on viikolla 34 ja ilmeisesti vielä synnytystapa-arvio viikolla jotakin :)

Btw kuinka usein yleensä muilla on ollut rv 30 eteenpäin lääkärin tarkastuksia. Joka kolmas viikko normaali raskaudessa tuntuu aika paljolta?

Vierailija
10/10 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viikkoja on nyt 23, eikä mulle ole tehty vielä yhtäkään lääkärintarkastusta:O

Onko tää ihan yleistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme