Synnärille mukaan?!
Siinä se kysymys itse asiassa tulikin jo eli mitä pakata itselle ja vauvalle mukaan, kun lähtee synnyttämään? Entä mitä isä tarvitsee?
Itselle tietty hygieniajutut, imetysliivit ja vaihtovaatteet kotiinlähtöä varten. Muuta??
Ja vauvalle vaatteet kotiinlähtöä varten, tutti tarv. Ja muuta?
Isälle evästä ja pitkää pinnaa. Täällä päin isä ei saa sairaalan puolesta ruokaa ennen synnytystä, mutta synnytyksen jälkeen isällekin tarjota kunnon ruoka. eli siksi evästä isälle, jos h-hetkeä joutuu kovasti odottelemaan. Muuta?
Kommentit (4)
juu...sairaalan alkkarit on kamalia. itekin otin ensimmäisen jälkeen aina omia mukaan...ja uskokaa. ekalta 17 vuotta sitten, sairaalassa ei saanut käyttää alushousuja. kuminauhaa oli kelalla suihkuhuoneessa, siitä leikattiin pätkä, solmittiin vyötärölle. side oli paksu ja pitkä, ja molemmissa päissä "tyhjää", joka repästiin pituussuunnassa halki ja solmittiin kuminauhaan kiinni....aina sai pelätä että millon valuu veret reisiä pitkin :(
Näin siis ainakin Kokkolassa,silloin joskus. Viisi vuotta sitten ainakin siteet oli hyviä.
Vauvanvaatteet voi isä tuoda myöhemminkin, samoin, kuin kotiutumisvaatteet.
Kamera, puhelin,laturi...
Käsitöitä ja lehtiä (...) joskus jopa tullut luettua. Tosin olenkin molemmissa synnytyksissä joutunut sairaalaan jo ennen lapsen syntymää, selittää ehkä ne käsityöt ;)
Mä olen valunut aina sairaalassa synnytyksen jälkeen hikeä ja verta (yäks), vaikka olis ollut ihana käyttää tavallisia yösiteitä, niin ne ei vain olisi pitäneet mitään, kun olen vuotanut kuin seula.
Ihana fiilis on ennen lähtöä ollut pukea omat vaatteet :) vauvaa varten olen itse varautunut parillakin eri kokoisella bodylla, omat vauvani ovat olleet kauhean ruipeloita ja pikkuisia (eli tyyliin 50cm väljä ja 56cm valtava). Mutta ehtiihän sitä katsoa sen vauvan koon syntymänkin jälkeen.
Niihin sairaalan verkkoalkkareihin on syynsä: eivät hauduta paikkoja vaan antavat ilman kiertää. Minusta niissä ei ollut muuta pahaa kuin ulkonäkö ja kukas niitä katseli...
Omat sukat oli hyvät, ainoa vaan että jalat oli niin turvoksissa että ne puristi liikaa ja käytin sitten kuitenkin sairaalan sukkia.
Omat imetysliivit oli ihan ykköset. Ja liivinsuojat, niitä ei ainakaan TYKSissä ollut tarjolla.
Sairaalan siteitä tuli käytettyä vaikka omiakin oli mukana. Vuotoa oli niin paljon että ei siihen mikään always ultra olisi riittänyt. Ja yksi lisäsyy miksi niiden siteiden pitää olla imukykyisiä: Virtsankarkailu on hyvin yleistä synnytyksen jälkeen...
Hygieniatarvikkeet, jotain ihanan tuoksuista shampoota ja suihkugeeliä koska synnytyksen jälkeen on taivaallista päästä suihkuun.
isä tarvitsee vain ruokaa ja vauvanvaatteet kannattaa laittaa vaan valmiiksi ja isä voi tuoda ne kun on aika lähteä kotiin.
Minä inhoan sairaalan sukkia, joten omat sukat oli ihanat. Lisäksi ne sairaalan siteet on kamalia ja käytin omia yösiteitä. Lisäksi olin ostanut reiluja sloggeja, jotka ei purista.