Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko istua esim. asemalla niin että kengänpohja näkyy (rasististista)?

Vierailija
13.12.2010 |

Kun oodotan esim. junaa niin pitäisikö ajatella, että kengänpohjan näyttäminen ja näkeminen on verinen loukkaus muslimeille? Tämä joskus ahdistaa kun tykkään istua sillä lailla "miestyyliin" että nostan toisen jalan toisen polven päälle, kun joutuu pitkään istumaan. Tai nostan molemmat jalat laukun / repun päälle.

Niin onko se loukkaavaa jos esim junasta nouseva muslimi joutuu kohtaamaan minun (naisen vielä) kengänpohjat?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on!

Vierailija
2/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei ole! minua on ahdistanut tämä asia siitä kengänheittojutusta lähtien, koska istun usein noin. en haluisi loukata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on!

Heidän nyt pitää tottua siihen että Suomessa eletään eritavalla.

Vierailija
4/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muslimit on valloittanut meidän maan noin totaalisesti, että tuollaista edes pitää miettiä??

Ellei sitten ollut aloitus vitsillä heitetty?

Vierailija
5/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muslimit on valloittanut meidän maan noin totaalisesti, että tuollaista edes pitää miettiä?? Ellei sitten ollut aloitus vitsillä heitetty?

Viime kerralla mietin tätä kun olin Euroopassa lentomatkalla, istuin väsyneenä jalat repun päällä odottamassa lentoa ja sieltä "putkesta" tuli matkustajia ja yksi sellainen äkäisen näköinen partamies tuijotti minua ja jalkojani vihaisena. Istuin ihan sitä putkea vastapäätä ja alkoi hävettää.

Vierailija
6/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt tehdään?

Vierailija
7/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten mä rupeen tästä lähin aina esittelemään kengän pohjiani somaleille.

Vierailija
8/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla sitte todella röyhkeä ihminen, kun ei mulle tulisi mieleenkään Euroopan alueella ottaa huomioon muslimien tapoja. Eri asia, jos vierailisin muslimimaassa. Enhän mä nyt, hyvänänen aika, edes tiedä, mikä kaikki heitä loukkaa! Miksi pitäisi?

Vierailija
9/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt tehdään?

Vierailija
10/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa ilmeisesti olen ainoa, jota tämä asia on mietityttänyt. ehkä se ei ole sitten niin iso juttu :)

ettekö te muista sitä kun joku irakilainen heitti G. Bushia kengällä loukatakseen häntä? siitä tuli isot otsikot aikoinaan. ja sen jälkeen mua on vaivannut tää kengänpohja-ongelma..

Vierailija
11/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammat taas vauhdissa. En ole myöskään varonut ulkomailla, Euroopassa tai Aasiassakaan.

Toki jos vihainen partaäijä tuijottaa lienee kohteliasta vaihtaa asentoa ja pyytää anteeksi. Tällä mielestäni osoittaa, ettei ollut tarkoitus loukata.

Vierailija
12/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pistäis sellaset siniset suojapussit kenkien päälle.

t.7

Vierailija
13/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoo muslimi joka itsekin istuu niin että kengänpohjat näkyy

Vierailija
14/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monissa kulttuureissa mielletään jalkapohja ihmisen likaisimmaksi paikaksi eikä sitä sovi näyttää/osoitella ketään kohti. Loukkaavaa käytöstä, yksinkertaisesti. Jalalla ei myöskään sovi aukoa ovia vaan oviin käytetään käsiä. Ihan simppeliä.

Vierailija
15/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monissa kulttuureissa mielletään jalkapohja ihmisen likaisimmaksi paikaksi eikä sitä sovi näyttää/osoitella ketään kohti. Loukkaavaa käytöstä, yksinkertaisesti. Jalalla ei myöskään sovi aukoa ovia vaan oviin käytetään käsiä. Ihan simppeliä.

nimin. vastausta odotellen (ja voidaan odotella)

Vierailija
16/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muslimit on valloittanut meidän maan noin totaalisesti, että tuollaista edes pitää miettiä?? Ellei sitten ollut aloitus vitsillä heitetty?

Vierailija
17/26 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että japanissa ei sais näyttää tai nähdä jalkapohjaa, nehän ISTUUKIN silleen polvillaan esim. ruokaillessa? ja naisten tansseissa näkyy jalkapohja?

Vierailija
18/26 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllähän siinä moni muukin tuntee olonsa loukatuksi, jos heitetään kengällä päähän...

Mutta ihan tosissaan; kaikkea sellaista ei voi välttää, mikä voi jossain tapauksessa jotain yksilöä tai uskonnollista ryhmittymää loukata. Näihin erilaisiin tapoihin on tietysti hyvä tutustua aina, jos on matkustamassa johonkin toiseen maahan, vaikka nyt muslimivaltaiseen, ei tule nolanneeksi itseään täysin siellä heidän kotimaassaan. Täällä Suomessa nyt eletään meidän sääntöjemme ja tapojemme mukaan, siihen on jokaisen tänne tulevan vain totuttava, eikä olla heti huutamassa loukkausta ja rasistia (sian pään lähettelyt on sitten erikseen, se nyt oli loukkaukseksi tarkoitettukin ja tietoisesti tehty).

Vierailija
19/26 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

japanilaiset ota aina kengät pois jalasta ennen ruokailua, vai oliko se vain teeseremoniassa? No, ei siellä ainakaan kengänpohjia esitellä.

Vierailija
20/26 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisko lisätietoo tost japanista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi