Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kestätte ikääntymisen?

Vierailija
13.12.2010 |

Täytän kohta 38v ja tunnen itseni ikälopuksi. En ulkoisesti kylläkään, sillä näytän melko nuorekkaalta. Mutta noin ajatuksena tuo suurelta tuntuva numero ahdistaa kauheasti. Tiedä, että asiaa on turha murehtia. Tämä on tätä, kaikkien kohdalla. Mutta silti, kriisi on valtava. Onko muita?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

35- vuotias on nuori 68- vuotiaaseen verrattuna, mutta 25- vuotiaaseen verrattuna taas vanha. Puhumattakaan nuoremmista. 35- vuotiasta ei voi enää sanoa nuoreksi sinällään. Minua ei haittaisi ikääntyminen, jos elinaikaa olisi vaikka 200 vuotta ja missä tahansa vaiheessa voisi aloittaa vaikka koko uran alusta, mutta nykyisin kaikki valinnat pitää tehdä nuorena jos meinaa mitään saada aikaan ja minulla on aina ollut huono itsetuntemus, joten olen valinnut alan ja kaiken ihan väärin.

Vierailija
42/52 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymättömiä ryppyisiä mummoja kaikista naisista tulee ennemmin tai myöhemmin. Tätä ennakoi sekin, että lähes kaikki suomineidot ovat jo kolmekymppisinä vahvasti ylipainoisia. Näillä hölskytään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

35- vuotias on nuori 68- vuotiaaseen verrattuna, mutta 25- vuotiaaseen verrattuna taas vanha. Puhumattakaan nuoremmista. 35- vuotiasta ei voi enää sanoa nuoreksi sinällään. Minua ei haittaisi ikääntyminen, jos elinaikaa olisi vaikka 200 vuotta ja missä tahansa vaiheessa voisi aloittaa vaikka koko uran alusta, mutta nykyisin kaikki valinnat pitää tehdä nuorena jos meinaa mitään saada aikaan ja minulla on aina ollut huono itsetuntemus, joten olen valinnut alan ja kaiken ihan väärin.

Aika etikkainen elämänmaku kaikuu viestistäsi. Hyh. 35 ON nuori. Ja viisikymppisenäkin voi vaihtaa elämän suuntaa. Hankkia uuden ammatin ja tehdä töitä uudella alalla toistakymmentä vuotta.

Eri asia mitä odotuksia itselleen laittaa. "Minulla on oltava talo, puoliso, lapset, ylennys, mökki ja farmari kun olen 35.." Jollei ole, niin olen huono huono huono ja ah niin vanha vanha vanha.

Hyvää joulua ja toivottavasti nautit hetkistä edes silloin! :)

t-38

Vierailija
44/52 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaa parin ystävän kanssa mennä juhlimaan kun he näyttävät samoilta kuin alle kaksikymppiset rokkarit.

Naama vain nelikymppisen.. Hui, ja ne selän takana tirskumiset mitä he saavat baarissa ovat kamalaa katsottavaa. Se yrittäminen haisee niin piiitkälle.

Vierailija
45/52 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

45:lle: ei viisikymppisenä enää alanvaihto oikein onnistu, paitsi ehkä joillekin aloille, joille on lyhyt koulutus. Tutkin itse hiljattain, voisinko vielä vaihtaa alaa ja ryhtyä psykoterapeutiksi. Ensin tarvittaisiin psykologin koulutus (6 vuotta) ja sen jälkeen pari vuotta työkokemusta. Sitten terapeuttikoulutus ja oma terapia, vähintään 2 vuotta. Tämän jälkeen olisin vasta aivan aloittelija ja ikäni olisi 60 vuotta. Jos tavoitteenani olisi vaativan erityistason pätevyys, en pystyisi saavuttamaan sitä ennen eläkeikää.

Eli eipä se enää niin helposti onnistu. Jos olisin tajunnut tämän nelikymppisenä, olisin vaihtanut. Siitä huolimatta, että minun olisi yliopistoon sisään päästäkseni pitänyt olla psykologian pääsykokeissa absoluuttisesti 4 parhaan hakijan joukossa, mukaanlukien siis kaikki hakijat eikä vain toista tutkintoa opiskelemaan pyrkivät.

Vierailija
46/52 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh. 35 ON nuori. Ja viisikymppisenäkin voi vaihtaa elämän suuntaa. Hankkia uuden ammatin ja tehdä töitä uudella alalla toistakymmentä vuotta.

Ei vaikka voissa paistais ;-D Hän voi toki olla nuorekas, mutta kyllä sen ikäisellä elämän jäljet alkavat jo näkyä...

Vierailija
47/52 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääministeri on 35v niin puhutaan nuoresta pääministeristä.

Vierailija
48/52 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääministeri on 35v niin puhutaan nuoresta pääministeristä.

Vierailija
49/52 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2010 klo 12:35"]

Ei toi 40-vuotiskriisi ole siihen verrattuna vielä mitään. Viisikymppisellä kun on lisänä muuhun sekin, että viimeinen myyntipäivä työmarkkinoilla alkaa olla ohi. Enää mitään ratkaisevaa ei ole tehtävissä: työpaikan vaihtaminen lähes mahdotonta ja sen myötä esimerkiksi muutto paikkakunnalta toiselle vaikeaa, vaikka lasten muuttaminen kotoa pois mahdollistaisi liikkuvuuden entistä paremmin. Ja kun lapset eivät enää tarvitse, tulee useimmille syvä tarpeettomuuden tunne. Ihan sama onko tämänikäistä enää olemassakaan.

En tiedä, voiko 60-vuotiskriisi olla enää tämän pahempi. Kuusikymppisenähän voi jo alkaa laskea viikkoja eläkkeelle pääsemiseen.

[/quote]

Vierailija
50/52 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka on aina kriisissä ulkonäkönsä tai ikänsä kanssa. Minä en esm ole tanssipaikoilla kelvannut ikäisilleni naisille, kun olin ikäisiäni vanhemman näköinen ja oloinen. tämän huomasin heti yritettyäni tanssimista ikäisteni tyttöjen kanssa. 20 vuotiaana olin jo puolittain kalju lyhyt kasvuinen 167 sm. Mieli teki kuitenkin tanssimaan, kun olen musikaalinen ja tykkään rytmillisestä liikunnasta. ratkaisin tämän ongelman siten, että menin seniori tansseihin, ja hyvin sopeuduinkin sitten siellä porukkaan. Minulle sitten löytyi vaimokin, joka oli minua 20 vuotta vanhempi. Hän on nyt jo kuollut. Noin 60 ikäisenä vaimoni kuoltua menin kuin vanhasta tottumuksesta, seniori tansseihin ja yllätyin kun huomasin, että hyvänen aika! Minähän olen nyt ikäisteni joukossa ja jopa sopeudun tänne hyvin! Hienot seniori naiset, ikäiseni halusivat ja vieläkin haluavat tanssia kanssani. Usein he ilmaisevat jollakin vihjeellä hluavansa jatkossakin tassia kanssani. Siitä kiitän kaikkia seniori naisia.

Näin siis ihminen voi olla kriisissä koko ikänsä, vaikkapa siitä syystä kuin olen yllä kirjoittanut

Vierailija
51/52 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 ja näytän paljon ikäistäni vanhemmalle.

Hyvälle kumminkin tuntuu; avioliitto kondikessa, lapsiin hyvät välit, työ mielenkiintoista ja harrrastaakin ehdin.

Vierailija
52/52 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ahdistusta ei aiheuta niinkään ulkonäölliset seikat, vaan se tosiasia että kuolema kohta korjaa ja elämä oli siinä. Meidän suvussa ei pitkäikäiseksi ole päässyt kovin moni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi