Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa piristäviä , aloitekykyä ja tunteettomuutta parantavia masennuslääkkeitä?

Vierailija
13.12.2010 |

Onko siis sellaisia lääkettä jotka piristäisi ja parantaisi aloitekykyä? Olen syönyt Seroxat-lääkettä joka auttoi jonkin verran masennukseen, mutta ei tehnyt minusta yhtään energisempää ja aiheutti myös sivuoireita joiden takia päätin "parantuneeni" ja lopetin lääkityksen.

En koe olevani erityisen masentunut mutta mikään ei kuitenkaan tunnu miltään. Ei ole tuntunut niin pitkään aikaan etten edes muista, ehkä kymmeneen vuoteen? No, tunnen kyllä ärtymystä ja paljon ja vaikka mistä, mutta mikään ei tunnu hyvältä ja saa minua huokaisemaan että olempa mä onnekas vaikka tiedä että syitä olisi vaikka kuinka paljon. En myöskään näe esim. kauneutta. Seison ilmeettömänä jollain näköalapaikalla ja ihmettelen miksi ihmiset haluaa ottaa kuvia.

Olen kokeillut myös kilpirauhaslääkitystä sillä labra-arvot oli alhaiset vaikkakin viiterajoissa. Söin thyroxini 3 kuukautta. Olin kyllä pirteämpi parissa kuukaudessa, en saanut edes öisin unta kun taas aamulla olisi uni maistunut. Energisyyttäkin se hieman lisäsi, mutta edelleen halusin käpertyä sängyn pohjalle enkä nähdä ketään, enkä meinannut jaksaa hoitaa päivittäisiä askareita. Lapsetkin hoidan aika mekaanisesti itseni siihen pakottaen kuitenkaan unohtamatta halaamista ja rakastan-sanoja vaikka enimmäkseen lapsetkin koen vain raskaana taakkana.

En jaksa tällaista elämää. Eihän tämä tällaista saa olla että on näin väsynyt.

Kommentit (8)

1/8 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii ;-)

Vierailija
2/8 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kokeillut muita lääkkeitä. Kun ensimmäinen lääke sopi (= ei tullut mitään akuutteja sivuoireita) niin sitä söin sitten toista vuotta putkeen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terapia 2 krt/ vko paransi masennukseni. Noita kilpirauhasasioita en tunne.

Ihan itsekin voi tehdä asioita. Elämässä on hyvä olla joku "lukujärjestys", säännöllisyys. Käy lenkillä joka päivä, happi tekee aivoille hyvää. Ensin se tökkii, mutta lenkistä tulee automaattinen osa päivää nopeasti. Kävelemään voi lähteä koska vaan kun itselle sopii. Vähennä kahvinjuontia, viinaa ja tupakkaa myös (jos niitä käytät). Nuku ja syö säännöllisesti.

Vierailija
4/8 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut avun tolkuttomaan väsymykseeni Medikinet-nimisestä lääkkeestä.

Lääkkeen ainoa miinuspuoli on se, ettei se ole lainkaan KELA-korvattava. :(

Vierailija
5/8 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen huomannut positiivista vaikutusta Zeldox- nimisestä lääkkeestä, joka on helvetin kallis antipsykootti. Mutta jostain syystä olen alkanut tuon syömisen jälkeen kokea jopa onnen tunteita, 7 vuotta itsekin olen sairastanut.

Vierailija
6/8 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen huomannut positiivista vaikutusta Zeldox- nimisestä lääkkeestä, joka on helvetin kallis antipsykootti. Mutta jostain syystä olen alkanut tuon syömisen jälkeen kokea jopa onnen tunteita, 7 vuotta itsekin olen sairastanut.

terapia tähän eniten on taatusti auttanut. Kai käyt terapiassa? Tiedätkö miksi sinulla ei ole tunteita? Jokinhan sen on aiheuttanut, eikä siihen auta mikään lääke, jos et muuta apua saa. Pääosin kun nuo lääkkeet nimenomaan lamaa tunne-elämää, ettei olisi liian ahdistunut/masentunut.

Vierailija
7/8 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

dissosiaatio, sinulla voi olla enemmän sellaista, jos et koe masennuksesta kärsiväsi, ja siitä ei parane lääkkeillä vaan terapialla.

Vierailija
8/8 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi