Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden lapsilla on leikkikeittiö

Vierailija
13.12.2010 |

Tarkoitan leikkikeittiötä, jossa mm. uuni, liesi, joitain astioita ym. Onko suosittu? Minkä ikäiset lapset leikkivät eniten? Mietin omille 4- ja 3-vuotiaille tytöilleni joululahjaksi. Mutta onkohan tuokin sellainen lelu, että ensin kiinnostaa, ja sitten jää käyttämättä tai hajoaa..

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä vaan pienestä pitäen opetetaan, että naisen paikka on siellä keittiössä...

leikkikeittiöllä, ja kaikilla siihen liittyvällä

eli astiat, kattilat, leikkiruoka, kahvikupit,

siis ihan kaikki

ja leikkii vieläkin ja on 6v

päivittäin laittaa ruokaa tai keittää kahvetta yms, eli myö keitin on ja vbatkain yms sälää

ja kyllä myös oikeaa ruokaa tekee mun kanssa joka päivä, ja nytkin viikonloppuna leivottiin pipareita, jotka sit koristeltiin

samoin leivottin muffinsseja, joihin lapsi itse laitto taikinat vuokiin yms

eli rakastaa ruoanlaittoa ja leipomista

tyttö kyseessä

eli suosittelen keittiön ostoa kyllä

mutta ehkäpä tyttöä vaan eniten sattuu kiinnostamaan kokkailu? Ei suosikkipuuhaa kannata kieltää, vaikka se stereotyyppistä olisikin...naisia saa kiinnostaa myös "naisten jutut" :)

Toivotaan kuitenkin, että tytölle on tarjottu muutakin aktiviteettia ja keittiöpuuhat kiinnostavat ihan omista lähtökohdista.

Mukavaa joulua kaikille toivoo feministi.

Vierailija
22/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämättä. on niin lapsesta kiinni tuo että millaisia leikkejä tykkää leikkiä. meillä sitten hoivataan enemmän nukkeja ja leikitään nukkekodilla. Leikkikeittiö on olluut 1v:sta asti meillä. Tyttö nyt 6v. Pitäisi antaa pois...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naisen paikka on siellä keittiössä...

leikkikeittiöllä, ja kaikilla siihen liittyvällä

eli astiat, kattilat, leikkiruoka, kahvikupit,

siis ihan kaikki

ja leikkii vieläkin ja on 6v

päivittäin laittaa ruokaa tai keittää kahvetta yms, eli myö keitin on ja vbatkain yms sälää

ja kyllä myös oikeaa ruokaa tekee mun kanssa joka päivä, ja nytkin viikonloppuna leivottiin pipareita, jotka sit koristeltiin

samoin leivottin muffinsseja, joihin lapsi itse laitto taikinat vuokiin yms

eli rakastaa ruoanlaittoa ja leipomista

tyttö kyseessä

eli suosittelen keittiön ostoa kyllä

Jaa no, mites jos tässä perheessä vaan nyt tykätään puuhata keittiössä ja niillä sattuu vaan olemaan tyttölapsi? Meillä on ihan sama meininki ja kaksi poikaa, mitäs siihen sanot?! Ja meidän perheessä isä on vielä ihan ammatiltaankin kokki, aika akkamaista? :)

Vierailija
24/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat, nyt 4 ja 6 v. tykkäävät sillä leikkiä. Tottakai on välillä pidempäänkin käyttämättömänä mutta sitten taas kiinnostaa. Hieman hutera keittiö, mutta hyvin on toiminut, eikä ole mennyt rikki. Ja pakko huomauttaa että kyllä meilläkin pojat ihan oikeasti ruoanlaittoon ja leipomiseen osallistuvat sukupuolesta tai leikeistä huolimatta.

Vierailija
25/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muovisia, niin en kyllä ostaisi vastaavaa.

Mä hankkisin sen Ikean keittiön tai sitten teette kuten meillä eli Brio perushella, jonka kylkeen on kiinnitetty lokerikko ja jonka eteen seinälle on laitettu Ikeasta sellainen keittiötarviketanko, josta riippuu työvälineitä ja pari metallista miniämpäriä, joissa myös keittiöjuttuja. Eli itse "tuunattu" pikkukeittiö, eikä mitään vilkkuvia valoja.

Tuolla lapset 2 v poika ja 4 v tyttö ovat tykänneet leikkiä. Musta tärkeintä on hyvät astiat, esim. Ikea kattilat, lasit yms. ja mukavat puiset leikkiruoat.

Vierailija
26/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v ja siitä ylöspäin leikkivät ihan oikeassa keittiössä ravintolaa ja kahvilaa jne.

Leipovat ja "kokkaavat" ja tarjoilevat toisille. Olen antanut leikkiä ja oikeesti tehdä mitä keittiössä osaavat. Äitiki pääsee vähemmällä kun ei tarvi joka kerta itse kokata tai laittaa välipalaa. :)

muovinen. Kasaaminen oli monen tunnin hikoilu jouluaattona...ehkä ei ihan sille päivälle sopiva lahja? Muutenkin hiukan hutera, on tosin vielä kasassa. Suosittelen vankempaa puista tuon ikäisille.

Meillä leikkii vielä 8-v. keittiöllä. Milloin on pystyssä ravintola, milloin kahvila.

Vierailija
27/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusten jakamisesta tästä tärkeästä aiheesta. :) Meillä on myös kaksi poikaa, 6v ja 1v. Voi hyvin olla, että kettiö kiinnostaisi heitäkin, eivät vain ole sitä toivoneet. Ja tytöt leikkivät sujuvasti monenlaisia leikkiä, myös mm. hirviö- ja kummitusjuttuja, ovat kiinnostuneita hiihtämisestä ja luistelemisesta jne. Ovat kuitenkin toivoneet tätä leikkikeittiötä. Ei meillä opeteta, että vain naisen paikka on keittiössä. Siellä voi olla yhtä usein myös miehen paikka. meillä ainakin on useinkin. :) Joulumieltä vain kaikille! Ap

Vierailija
28/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinkin, että tuo naisen paikka keittiössä -kommentti olikin tarkoitettu toiselle kirjoittajalle. Mutta annetaanpa tyttöjen nauttia keittiöleikeistä! Keittiötaidot ovat arvokkaita kenelle tahansa. Kivaa joulun odotusta!

Vierailija
29/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan lasten leikkeihin laittaa ihan oikean pöytämallisen hellan, missä on uuni ja kaksi keittolevyä. Ovat pienikokoisia ja olisi rikkinäiselle hellalle käyttöä eikä tarvisi kaatopaikalle viedä. Eikä hajoa käytössä..

Vierailija
30/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo monta vuotta. Sai ekan ollessaan alle kaksivuotias. Se oli Mickin ja kierrätetty jo monella lapsella, joten hajosi pari vuotta sitten. Tilalle ostettiin Ikean Duktig, joka onkin tosi jämäkkä ja kivan näköinenkin. Melkein kuusivuotias tykkää edelleen leikkiä näitä kokkausleikkejä, varsinkin, jos äiti ehtii maistelemaan ;)

Vierailija
31/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut todella suosittu, lapset nyt 4 ja 2.

Täällä on muuten paljon kivoja ohjeita vanhojen huonekalujen (lähinnä yöpöytien ja tv-tasojen) muuttamiseen lasten keittiöiksi. Näyttävät aika yksinkertaisilta, on pitänyt jo pidemmän aikaa koittaa itse näpertää jotain tuollaista kun muutamia vanhoja huonekaluja on varastossa.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.227310953964182.72611.2273054…

Vierailija
32/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen nyt 3,5-vuotiaana lähes päivittäin. Kokkailee ja kattaa minulle ja 1v pikkusiskolle juhla-aterioita pikku pöydälleen. Pikkusiskokin osaa jo osallistua leikkiin ja leikisti syödä ruokia :)

Vierailija
33/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin yksi hyllylevy, josta tuli uuniluukku. Maalasin siihen "lasin". Siihen päälle laitettiin puunupit, joilla lämpötilaa säädellään. Päälle maalasin keittolevyt (leikkasin jostian muoviruukusta pohjan ja sitä sbloonana käyttäen maalasin spraymaalilla). Leikattiin myös aukko tiskiallasta varten, mutta sitä ei olla vielä laitettu kiinni.

Tämä on tosin leikkimökissä. Jos ei oltaisi muutettu leikkimökin läheisyyteen :D niin olisin tehnyt vastaavan jostain pienestä yöpöydästä. Sisko teki aikanaan lapselleen niin, että vaan tavalliseen tasoon laittoi mustasta kontaktimuovista keittolevyt ja jotkut nupit taisi virittää myös. Toimi kuin häkä.

Vierailija
34/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä

Huomasinkin, että tuo naisen paikka keittiössä -kommentti olikin tarkoitettu toiselle kirjoittajalle. Mutta annetaanpa tyttöjen nauttia keittiöleikeistä! Keittiötaidot ovat arvokkaita kenelle tahansa. Kivaa joulun odotusta!

Anteeksi mutta et sinä ole tämän ketjun ap! Minä kirjoitin sen vuonna 2010 tänne! Minä olen se oikea ap.

T. oikea ap

Vierailija
36/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ulos vietiin, niin kummasti se alkoi kiinnostaa. Ulkona leikkivät sillä tosi paljon. Suurin osa astioista jäi kuitenkin sisälle leikkeihin. Ulkona tykkäävät tehdä ruokia ämpäreihin heinistä/lumesta jne. Eli ilmeisesti se oli liian valmis niiden kattiloiden ym. kanssa ja kivempi laittaa nyt ulkona ruokaa, kun saa oikeasti sotkea ja touhuta ja keksiä itse kattilat ym.

Vierailija
37/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on muutakin kuin hella, eli kaappi/hyllyjä/laatikoita järjesteltäväksi. Voi olla, että tulee leikittyä enemmän jos mahtuu keittiöön ja saa siinä enemmän virikkeitä kikkailuun. Kun tekee keittiön itse, voi laittaa vain pari hellalevyä ja jättää työtilaa niin että lapset voivat osallistua ihan oikeaan ruuanlaittoon mukavasti oman korkuisella tasolla.

Vierailija
38/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapset sillä leikkinyt?

Vierailija
39/39 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sen Ikean keittiön ja astioita ja on ollut hyvin mieluinen :)

t. oikea ap :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä