Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on ollut gradussa erilaisia lähteitä?

Vierailija
12.12.2010 |

Paljonko tieteellisiä artikkeleita, paljonko oppikirjatyyppisiä teoksia ja paljonko jotain webbisivuja tms?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan perusgradusta. Olen tehnyt tavallisina kurssitöinäkin vaativampia sepustuksia kuin mitä se oli.

olen nähnyt omin silmin n. 20-sivuisen gradun joka oli hyväksytty. Tosin moitteiden kera mutta hyväksytty silti. Lähteiden yms. jälkeen siinä oli ehkä 17 sivua asiaa, tai siis "asiaa"

Ymmärtääkseni esim. jatko-opiskelijaksi tähtäävä voi tehdä julkaistavaan artikkeliin pohjautuvan gradun, jolloin pituus ei ole suuri. Oliko kyse tällaisesta?

Vierailija
22/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellisiä artikkeleita oli valtaosa (n.90%), oppikirjoja tms. noin 5% ja webbisivuja 5%. Luonnontieteiden alalta tein gradun. Yhteensä lähteitä oli muistaakseni noin 75. Suurin osa oppikirja- ja nettilainauksista liittyivät esimerkiksi sanaselityksiin ja määritelmiin tai muuhun "taustatietoon".

Mulla gradu oli 50-sivuinen, läpi hurahti arvosanalla M. Koin aika haastavaksi tiivistää asian tuohon pituuteen, mutta ohjaajani kehotuksesta sen tein.

(en nyt muista, millä numerolla kirjoitin, mutta ylläoleva lainattu viesti on siis kirjoittamani)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljon lähteitä? Kiinnostaa etenkin humanistiset/kasvatustieteelliset/yhteiskuntatieteelliset gradut.

Itsellä nyt se ongelma, että olen etsinyt ja lukenut lähteitä 3x A4 edestä. Nyt kuitenkin lopulta olen näemmä lainannut vain noin A4 verran teoksista.

Alanko siis tekasemaan lähteitä noista, mitä olen lukenut, mutta en lopulta käyttänyt muuksi kuin omaksi taustatiedokseni.

Vierailija
24/24 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa.