Voihan kihomato!!!
Yäk! Kahdelta lapselta löytyi eilen illalla kihomatoja. Menin tarkistamaan nukkumaanmenon jälkeen pepun, kun se oli ollut pienemmällä hieman punainen. Koulussa on ollut liikkeellä kihomatoja. Sieltähän sitten kurkisti neljä ohutta matoa! Ja toisella lapsella sama parilla madolla.
Aamulla hain heti lääkkeet ja syötiin koko perhe ne ja suursiivous tehtiin tänään. Huomenna vaihdan uudelleen lakanat ja pyyhkeet ja imuroin.
Äsken kävin katsomassa ja pienemmällä ei näkynyt enää matoja, mutta koululaisella oli vielä pari matoa tullut munimaan :-( Niin yök!
Kommentit (8)
kissoissa on matoja, koirissa on matoja, ihmisessäkin - niistä pääsee eroon lääkkeillä.
kissoissa on matoja, koirissa on matoja, ihmisessäkin - niistä pääsee eroon lääkkeillä.
Oli ne sitten kissoissa, koirissa tai varsinkin ihmisissä niin kuvottavia.
Olen ollut kantaja jo yli 10 vuotta. Muulla perheellä ei ole (kuin silloin 10 v sitten kaikilla ja muilta lähti heti), mulla tulee aina vaan. Onneksi en tartuta. Todella ällöttävää!!!!!
Meillä onneksi ei ole löytynyt, vaikka päiväkodin ovessa oli varoitus joskus syksyllä...
Lapsia neljä ja pienintä lukuunottamatta lapset ovat olleet myös päiväkodissa silloin kun olemme olleet töissä. Joka vuosi on ollut varoitus kihomadoista, mutta nyt vasta (onneksi) tuli meidän perheeseen.
Olen ollut kantaja jo yli 10 vuotta. Muulla perheellä ei ole (kuin silloin 10 v sitten kaikilla ja muilta lähti heti), mulla tulee aina vaan. Onneksi en tartuta. Todella ällöttävää!!!!!
Eikä muka mitään ole tehtävissä, mitään erikoislääkkeitä tai....
kahdella nuorimmalla lapsella. Otettiin kanssa aamulla lääke ja kyllä niitä matoja vielä samana iltana näkyi. Seuraavana päivänä tehtiin suursiivous ja vietiin patjat ja peitot ulos pakkaseen tuulettumaan. Sen jälkeen ei ole eläviä matoja näkynyt. 10 päivän jälkeen uusittiin kuuri, jolloin kuopuksella oli kakassa taas kuolleita yksilöitä. Nyt on taas pari viikkoa mennyt ja toivottavasti päästiin näin helpolla, kun ei uudelleen ole näkynyt.
Meillä oli myös noin puol vuotta sitten kihomatoja,onneksi päästiin eroon heti kerrasta. Ei todellakaan mukavaa se siivoominen ja pyykkääminen:(
Toivottavasti pääsette yhtä helpolla!