Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulle työsskäyvä äiti G.

Vierailija
12.12.2010 |

1. Kun alle 10v lapsesi sairastaa, kuka häntä jää hoitamaan?

2. Vai jätätkö lapsesi yksin kotiin sairastamaan?

3. Oletko sinä vai joku muu hoitaja paras hoitaja sairaalle lapsellesi?

4. Jos lapsesi sairastuisi vaikkapa ma-iltana niin millä keinoin hankkisit hänelle hoitajan seur aamuksi tai sitä seuraavaksi?

Ja sinulla ei siis olisi sukulaisia, kavereita, naapureita, mummoja, kummeja, ukkeja ymsyms käytettävissä eikä MLL-systeemiä.

Nimim.luulin jo nähneei kaiken tällä palstalla näin 10v jälkeen mutta ei.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei kukaan, kyllä meidän 8v pärjää jo 9-10h yksinkin.

2. Kts kohta 1

3. Joku muu ihan yhtä hyvä kuin minäkin, ehkä parempikin koska kaipaan älyllisiä haasteita joita sana työssäni.

4. Kts edelliset kohdat

Vierailija
2/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meidän lapset kyllä menee kouluun. ja nuhassakin kouluun en aio lapsiani lusmuiksi opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan olla 4 pv omalla ilmoituksella. Kerran olen ollut rästivapailla, kun lapsi sairasti 2 viikkoa. Firma maksaisi lastenhoitajan kotiin, mutta ei ole ollut sopivaa tilaisuusta ( lapsi tarvinnut lääkäriä yms).

Nyt lapsi jo yli 10v, joten pitää jäädä palkattomalle.

Vierailija
4/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi on nuhaa, räkä valuu niin että koko ajan pitää turistaa, silmät kiiluu ja on voimaton.

Tunnevammaisia akkoja täällä.

Vierailija
5/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. alle 10-vuotiasta (ja myös tuota 11-vuotiasta) hoidan minä, mieheni tai mummo.

2. sairas lapsi ei tosiaankaan jää yksin kotiin, hätätapauksessa tuo 11-vuotias voi olla päivän kotona, jos ei oksenna tai ole kuumeessa.

3. mummo on varmaankin paras hoitaja, koska se ylipassaa.

4. ei hajuakaan, mistä hankitaan hoitaja.

Vierailija
6/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kun hän oli enintään 10, joko minä tai isä jäimme häntä hoitamaan - joskus mummo jos kumpikaan meistä ei voinut olla. Itse asiassa vieläkin useimmiten, vaikka on jo iso poika. Osin myös siksi, että voidaan nähdä, miten sairasta se sairastaminen on.

2. mielellään en jätä yksin, ainakaan koko päiväksi, koska kipeänä tarvii hoitoa. Mut nyt toki jo pärjää yksinkin.

3. mitä väliä? JOkainen hoitaa oamt lapsensa siihen asti kun pystyy, Tietyssä vaiheessa toki tarvitaan lääkäriä ja sairanahoitajaa.

4. en tiedä. Oletetaanko tässä siis, että minä tai mies emme myöskään voisi jäädä kotiin hoitamaan? Mun työssä tulee ehkä kerran tai kaksi vuodessa tilanne, jossa en todellakaan voisi jäädä kotiin - muuten olen onneksi siinä asemassa, että muut säätävät aikataulunsa minun mukaani.

Vierailija
7/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies jää yleensä hoitamaan

2. En jätä

3. Minä, mies, tai joku isovanhemmista (4 kpl)

4. Jäisin kotiin sairaan lapsen kanssa enkä yrittäisi palkata ketään ulkopuolista hoitajaa. Työelämää enemmän lapseni kaipaisi minua sillä hetkellä.

Vierailija
8/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yleensä minä, koska mieheni pystyy tekemään yrityksessämme minun töitäni, mutta minä en pysty tekemään miehelle mahdollisesti tulevia pakollisia työtehtäviä.

2. Emme jätä. Lapset 2v ja 7 v.

3. No meidän lapset pärjäävät kenen tahansa tutun aikuisen kanssa. Niin kipeitä eivät kotona ollessaan ole vielä olleet, etteivätkö pärjäisi. Anoppi heitä onkin paljon hoidellut, kun oli työtön, mutta nyt pääsi töihin, joten appiukko alkaa sitten hoidella tätä virkaa tai minun isäni. Itse jäädään, jos työt sen sallivat.

4. Meidän kylä on noin 5000 asukkaan kylä ja täällä on MLL:n lastenhoitopalvelu. Joten varmasti ainakin sitä seuraavaksi aamuksi saisin hommattua hoitajan. Eli onnistuu varmasti useilla paikkakunnilla.

Vierailija
9/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu tulee hoitamaan. Itsekin voin toki jäädä, lisäksi on pappa ja täti, joita voisin hätätilassa pyytää. Miehen työpaikan kautta voisi saada jostakin firmasta hoitajan, ilmaiseksi, mutta mieluummin käytämme tuttuja ihmisiä.

Paras hoitaja on varmaan mummu, jaksaa täysillä keskittyä lapseen ja seurustella ja leikkiä.

Vierailija
10/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minä tai hänen isänsä riippuen siitä, kumman luona hän sillä hetkellä on (vuoroviikkotapaamsiet)

2. en tod. lapset 4 ja 6

3. minä, nyt voisin kuvitella 8-9-vuotiaalle tutun ulkopuolisenkin hoitajan

4. Jos mun olisi ihan pakko saada ulkopuolinen hoitaja, niin soittaisin hoitopalvelua antavaan firmaan tai työpaikan kautta hoitajia tarjoavaan firmaan (jos työn takia pakko saada hoitaja)

Vierailija
11/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: joko minä tai mies. Miehellä useammin paikallaolemista vaativia palavereja, joten useinmiten minä teen sitten etäpäivää kotoa

2: Kolmasluokkalaisen kanssa voisin harkita että hän jäisi yksinkin kotiin -ensi vuonnahan on "pakko"-, 6-vuotiaan en anna olla yksin kotona muutenkaan vielä 10min enempää aikaa

3. Kuka tahansa lapselle tuttu &läheinen käy; minä, mies, mummot, hätätapauksessa papat -ovat aika peukalo keskellä kämmentä lapsien hoidon kanssa- tai kummit; mutta he ovat työelämässä

4. Ensin katsotaan jos mies tai minä voi olla kotona, jos se ei onnistu kysytyään mummoja. Jos mummotkin mahdottomia niin sitten ...hmm... menisikin hankalaksi. Varmaan jompikumpi yrittäisi perua työjuttujaan/ hoidettaisiin päivä vuoroissa

Vierailija
12/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. en

3. minä tai joku muu läheinen

4. minä jäisin kotiin

Vierailija
13/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kun alle 10v lapsesi sairastaa, kuka häntä jää hoitamaan? Vaihtelevasti, isällä vuorotyö, jos on vapaalla tai iltavuorossa, hän hoitaa, muuten minä

9v jää yksin ellei ole kovin kipeä esim. korkea kuume/vatsatauti ym.

3. Oletko sinä vai joku muu hoitaja paras hoitaja sairaalle lapsellesi? Totta kai minä tai mieheni

4. Jos lapsesi sairastuisi vaikkapa ma-iltana niin millä keinoin hankkisit hänelle hoitajan seur aamuksi tai sitä seuraavaksi? En hanki hoitajaa vaan jompi kumpi meistä siis hoitaa

Ja sinulla ei siis olisi sukulaisia, kavereita, naapureita, mummoja, kummeja, ukkeja ymsyms käytettävissä eikä MLL-systeemiä.

Vierailija
14/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lastenhoitaja, mummi tai äiti riippuen siitä miten kipeä lapsi on.

2. En.

3. Minä olen.

4. On lastenhoitaja.

Vierailija
15/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Joko minä tai mieheni, riippuen kummankin työpäivän ohjelmasta.

2. Lapsi ei jää yksin sairastamaan.

3. Riippuu sairaudesta. Jos lapsi kovin sairas, tuttu aikuinen paras. Mutta pienemmässä sairaudessa käy vieraskin aikuinen.

4. Minä käyttäisin OVTES:n kolmen päivän systeemiä hoitamiseen ja järjestelisin sitten mahdollista pidempää poissaoloa varten ehkä hoitajaa. Tai luultavimmin olisin palkattomalla vapaalla.

Vierailija
16/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tai mieheni. Kummalla on töissä sellainen tilanne, ettei niin paljon haittaa poissaolo. Periaatteessa vuorotellen jäädään.

Meidän lapset ovat liian pieniä sairastaakseen yksin kotona.

Minä olen parempi, mutta luotan kyllä mieheeni.

4. Jos lapsesi sairastuisi vaikkapa ma-iltana niin millä keinoin hankkisit hänelle hoitajan seur aamuksi tai sitä seuraavaksi?

Jään itse kotiin hoitomaan lasta, tai mieheni jää.

Vierailija
17/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minä

2. En jätä

3. Voi joku muukin hoitaa, mutta minä olen se, joka ensimmäisenä jää pois töistä.

4. Jäisin itse kotiin, en tiedä sitten mitä muuta. Mieskin voisi jäädä hätätapauksessa. Mummi on töissä ja muitakaan sukulaisia en vaivaa.

Vierailija
18/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. minä jään

2. en jätä yksin, kurjaa lapselle

3. mies olisi varmasti yhtä hyvä hoitaja, mutta häntä tarvitaan enemmän töissä

4. ei ole tarvetta hankkia ulkopuolista hoitajaa

Vierailija
19/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Riippuu tilanteesta. Jos mulla ei ole mitään kiirettä töissä, niin jään mielelläni kotiin. Yleensä on ja mies jää. Mies vaan ei saa palkkaa siltä ajalta :-I

2. Sen verran pieniä ovat, että heitteillejätöstä syytettäisiin jos jättäisin.

3. Minä tai mies ollaan parhaita hoitajia.

4. Edelleenkin minä tai mieheni jäätäisiin kotiin. Muuta vaihtoehtoa ei oikein olekaan. Tai sitten pitäisi pyytää että joku muu on töistään palkattomalla ja tulee hoitamaan lapsia. Silloinhan se on ihan sama ollaanko me vai lasten eno vaikka palkattomalla. Jos kyse siis 3pv:n jälkeisestä ajasta.

Vierailija
20/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jos pieni flunssa eikä paljon kuumetta, ei edes tuon 8-vuotiaan kanssa jää välttämättä kukaan. Toinen vanhemmista menee myöhään töihin, isot sisarukset pääsevät alkuiltapäivästä kotiin ja tarvittaessa toinen vanhemmista tulee aikaisemmin kotiin. Jos paljon kuumetta tai selvästi sairas lapsi tai ei vielä tiedetä, mihin tauti lähtee kehittymään, jompikumpi vanhemmista on koko päivän kotona. Tai mummi. Kotona oleva vanhempi tekee kotona mahdollisuuksien mukaan töitä.

2. Voi jäädä siis yksinkin, jos on toipilas tai vain vähän flunssassa.

3. Riippuu sairaudesta. Keuhkokuumeinen lapsi kaipasi äitiä kotiin ja se järjestettiin. Äiti teki pari viikkoa etätöitä ja/tai kävi iltaisin töissä, kun isä oli kotona. Perusflunssassa tai mahataudissa vanhemmat/mummi/naapurin täti/MLL:n hoitaja on ihan yhtä hyvä.

4. Jos en itse voisi olla kotona eikä lapsen isäkään, eikä mummia tai MLL:ää saisi käyttää, koputtaisin naapurin ovelle ja kysyisin, voivatko he hoitaa lasta. En ymmärrä, miksei naapureita/kavereita/mummia/MLL:ää/kummeja/kummin kaimoja voisi käyttää. En tiedä, missä pitäisi asua niin, ettei ketään mahdollista auttajaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi