Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä biojätepussit ovat hyviä ja mistä niitä saa?

12.12.2010 |

Bioskat on ainakin huonoja. Meillä töissä on jotain parempia, mutta en taas tiedä mistä niitä saa. Olisiko jollain ehdottaa, että mistä saisi hyviä biojätepusseja ja minkä merkkisiä ne on? Mitään sanomalehtipaperitaittelua en nyt hae.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa sidottua kiinni kun vie kompostoriin

Vierailija
2/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ne käytössä, koska on sangallinen malli. hyvin kestää. samassa pussissa menee aina kissanhiekkalaaitkonkin sisältö biokeräykseen ja koskaan ei ole hajonnut, vaikka välillä pussi on melko täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se ei hajoa jätteenkäsittelyssä. Siis oikeasti. Se on niin sitkeä, että jää niiden "hajottajien" ropeleihin kiinni ja jumittaa niitä nauhautumalla.

Eikä ole mitään panettelua vaan ihan raakaa faktaa.

Vierailija
4/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se ei hajoa jätteenkäsittelyssä. Siis oikeasti. Se on niin sitkeä, että jää niiden "hajottajien" ropeleihin kiinni ja jumittaa niitä nauhautumalla.

Eikä ole mitään panettelua vaan ihan raakaa faktaa.

Jos on tavallinen aumakompostointi, on bioskat ihan ok. Mutta jos käsittely on biokaasulaitoksessa niistä on vaan haittaa. Itseasiassa aivan tavallinen muovipussi on parempi kuin bioskat. Muovi voidaan helposti erotella pois, mutta bioskat tekee vain haittaa prosessille.

Vierailija
5/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun tarkensit.

4 (?)

Vierailija
6/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdankin sitten bioskan johonkin muuhun. En tiedä kylläkään mikä käytäntö täällä on tuon prosessin kanssa.

mulle on ollut tärkeintä, ettei kissankakat hajoa käsiin kun kantaa roskat ulos.

Vierailija
7/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullu, että kissan jätöksiä ei saa laittaa kompostiin. Mitenhän asia oikeesti on?

Vierailija
8/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullu, että kissan jätöksiä ei saa laittaa kompostiin. Mitenhän asia oikeesti on?

ainakin täällä niin. Käytän puupohjaista purua ja kakkoja lukuunottamatta laitan bioroskiin.

Vierailija
9/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa myydään ja merkillä ei väliä

Vierailija
10/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin on pelittäneet. Laitetaan aina pohjalle kuivikkeeksi esim. silputtuja vessapaperihylsyjä, munakennoja ja näin nuha-aikaan nenäliinoja.

Vierailija
11/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsittelymenetelmä on sellainen, että työntekijät voivat altistua siinä taudinaiheuttajille, ei ko. jätteitä sallita. Muutoinhan ne ovat oikein oivallisia biojätteeseen. Kissanhiekasta tai muista alusista en tiedä mitä matskua ne ovat (kun mulla ei oo kissaa), myös niiden sopivuus biojätteeseen kannattaa varmistaa.

Vierailija
12/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltu on kaikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän