Etävanhempi sai Joulumieli-lahjakortin, lähi vaatii osaa ruuista omaan jääkaappiinsa.
Minä tällä hetkellä etävanhempana (papereissa lähivanhempana) sain Joulumieli-lahjakortin käytettäväksi perheemme jouluruokiin.
Olosuhteiden pakosta tällä hetkellä lähivanhempana toimiva isä vaatii kauppakyydin vastineeksi minua luovuttamaan osan lahjakortilla ostetuista jouluruuista hänen jääkaappiinsa, koska kortin on lahjoittanut lastensuojelujärjestö ja lapset viettävät joulun hänen kanssaan.
Isän nettotulot ovat lähes 3000€/kk, minun 440€ ja kortilla ostan kyllä ruokaa vain omaan jääkaappiini, vaikka lapset eivät koko jouluna luonani kävisi.
Mitä mieltä?
Kommentit (71)
tavarat kantaa pois kun en itse pysty. No, jos vietän joulun suljetulla niin enpä mä lahjakorttia mihinkään tartte.
Vaan eipä sillä paljoa etes saa, kun poronliha maksaa jo 4,5€/100g. Ostan sit 2 kiloo sitä poronlihaa vaakkumissa, sen jaksan ehkä kantaa.
niiden terapiaistunnot 15 vuoden päästä. Isompi oireilee jo jos ei näe minua joka ilta.
Abortti on ihan hyvä ehkäisykeino
soveltaa jälkiaborttia? Tai jos sen vispais spermaksi ja nussis uudestaan?
Ei taija onnistua, oon kuin sukupuolitauti
En oo vielä päättänyt menenkö. Kirjottaakohan se puoli vuotta saikkua vai täysihoitoloman jouluksi jos menen?
ja pakko sanoa, että halveksin tapaasi ajatella. Ne kortit on tarkoitettu nimenomaan LASTEN jouluiloksi lapsiperheeseen, joten en tosiaan kannata sitä, että täytät sillä oman kaappisi omiin tarpeisiisi - fiksumpaa olisi antaa kortti pois/takaisin, koska sille ei kerta käyttöä ole. Ei ainkaan siihen tarkoitukseen kuin kortti on annettu.
29. pv on aika kirurgille. Sain sittenkin ajan tälle vuodelle kun uhkasin hoitsulle etten tule ollenkaan jos aika on vasta tammikuussa.
kun pitää täällä sitä jatkuvasti ruotia ja jätkyttää.
Jos nyt pääsen kaupppaan. Ostan kortilla ruokaa itselleni ja sit jää se 70€ käytettäväksi lasten lahjoihin.
Ja minähän asun lasteni kanssa, isukki vaan on niin laiska ettei niitä tänne viitsi tuoda, enkä minä viitsi katsella isukin norsunvittunaamaa.
Kortti jääkööt kaappiin tai sit ostan vaan jotain mikä on kevyttä kantaa.
mummon eläkerahat kaljaan jos mummo ne minulle antaa.
Eikö lasten olisi hyvä tietää, että milloin susta tulee heille lähivanhempi. Olisi kai tärkeää, että lapset ymmärtävät mitä heidän elämässään tapahtuu kuukauden tai puolen vuoden sisällä.
ja kaikki riippuu siitä kantaako jalat/kestääkö pää. En viitsi puhua asiasta isomman kanssa ollenkaan, kun hän on aivan hysteerinen jos en pääsekään isän luo silloin kun olen aikonut mennä lapsia katsomaan.
Päivä kerrallaan, jos menen hoitoon, tuskin otan enää lapsia kanssani asumaan, myyn kaiken ja muutan toiselle paikkakunnalle.
Päivä kerrallaan, jos menen hoitoon, tuskin otan enää lapsia kanssani asumaan, myyn kaiken ja muutan toiselle paikkakunnalle.
Ainahan sä täällä louskutat leukojas tästä. Keksi joku uusi provon aihe.
ja seuraavan kerran tulee 23pv, kun lapsilisät tulee. Paitsi että saan perjantaina pelastusarmeijasta sen ostokortin ja sillä pitäis sit rahoittaa loppuvuosi.
edelleen kirjoilla mulla. Mun on pakko myydä kaikki mitä omistan, koska ei ole muuttoapua, eikä muuten rahaa takuuvuokraan.
Jos kerran muuttamaan joudun, muutan samalla 400km, päähän. Hoitakoot terapeutit sitten hylättyjä lapsiani kun alkavat oireilla. Sossusta kun saa apua vasta sitten kun tilanne on jo päässyt luisumaan käsistä.
Mut nyt lähden blodaamaan päätä ja laittamaan itseäni kuosiin, huomenna päiväkodin joulujuhla.
ja kääriä sen joulupaperiin ja viedä aattona lapsilleni ja sanoo että siin on joululahja äidiltä.
Jos se on moraalisesti enemmän oikein kuin se, että ostan sen sikanauta-läjän omaan pakkaseeni ja säästyneillä rahoilla lelut lapsille.
Ostan sitten lapsilisärahoilla ruuat omaan jääkaappiini aatonaattona.'
on huolissaan äidistä, joka käyttäytyy kuin sekopää. Kauhea taakka lapselle...
niiden terapiaistunnot 15 vuoden päästä. Isompi oireilee jo jos ei näe minua joka ilta.
Vai onko se että syöttää pienemmälle iltapuuroa, sylittelee ja jutustelee isomman kanssa ja auttaa aamulla avaamaan joulukalenterin luukun sekopäistä käytöstä?
Jos on, niin pitänee hommata taas se M1-lähete.