Pariisin Disneyland. Kertokaa kohteesta ja matkoista sinne
Mietin matkaa Pariisiin joululomalla. Millainen kohde Disneyland? Miten kuluu aikaa? Yksi päivä vai enemmän? Yöpyäko silla alueella vai Pariisin keskustassa? Miten välimatka? Kertokaa tietojanne
Kommentit (6)
jos meinaat käydä laitteissa ja kiertää molemmat puistot (Disneylan Park ja Disneyland Studios). Me vietimme syyskuussa 2,5 päivää puistoissa lomareissullamme, asuttiin alueen hotellissa.
Keskustassakin asuminen onnistuu, sillä esim. RER-juna pysähtyy Disneylandissa (Marne la Vallee:n asema).
Kannattaa varata aikaa esim. kolme päivää.
paikka ei ole ihan pienille lapsille. Parhaisiin laitteisiin on pituusrajat ja jonot ovat pitkiä. Itse jonotin päivän päätteeksi vuoristorataan 2 tuntia.
Hieno ja käymisen arvoinen paikka toki.
Siellä on silloin kamalat jonot. Me oltiin HAlloweenin jälkeen ja jonotettiin joka laitteeseen vähintään 1 h. Ei kiva, kun oli pienet lapset...
Suosittelisin myös, että olette siellä vähintään 2 yötä ja 3 päivää. Kulkeminen Pariisista junalla on helppoa. Kätevintä on ehkä kuitenkin ottaa hotelli ihan siitä vierestä ja mennä sitten Pariisiin pariksi päiväksi.
Ihmettelin, kun jotkut kertoivat ottaneensa mukaan omia eväitä, mutta en ihmetellyt enää, kun oltiin itse siellä. Pelkkä tavallinen hampurilaisateria maksoi yli 10 € puhumattakaan kunnon ravintolaruoasta...
kannattaa varata ainakin 3 päivää mielummin 5.
En pitänyt ruokailua kalliina. Aluelta pääsee junalla Pariisin keskustaan alle tunnissa.
Kun ihmisiä on lomalla, on taatusti ruuhkaa. Itse olimme viime keväänä ja arkisin homma toimi ok mutta viikonloppuna aika meni jonottaessa.