Ärsyttää, kun landelaiset käyttää sanaa Hesa..
Kommentit (50)
Mua taas ärsyttää kun se Jani otti sen lehtipihvin ja Pepsin!
vaikka tätähän ei saa ääneen sanoa :D Kaikkia muita murresanoja pidän söpöinä tai hauskoina, mutta jostain syystä toi tökkii. Hyvinkin integroituneen pönden tunnistaa juuri tuon sanan käytöstä.
todellakin sanon myös sen niin. Mua Taas ärsyttää taas tollaset pätijät, joita tuntuu ärsyttävän kaikki toisten sanomiset.
ärsyttää ku hesalaiset sanoo landelaiset..taitavat olla ite aika juntteja:)
minä tunnen montakin paljasjalkaista hesalaista, jotka sanoo kotikaupunkiaan Hesaksi. Minua taas ihmetyttää, kun etelän asukkaat sanovat Rovaniemeä Rolloksi.
minä tunnen montakin paljasjalkaista hesalaista, jotka sanoo kotikaupunkiaan Hesaksi. Minua taas ihmetyttää, kun etelän asukkaat sanovat Rovaniemeä Rolloksi.
niin luulee olevansa maailman napa.
että tsadilaiset sanoo bönde! Tää on maaseutu! Tai korkeintaan lande!
Bönde, haloo, se teillä on HESALAISISSA housuissanne (eli byysissa).
ja kyllä mä sanon kun lähdetään vanhemmille, että lähdetään hesaan pyörähtämään: D. Kaipa tää murre on tarttunut.....
En kylläkään ole syntynyt täällä, vaan muuttanut 15v sitten ja elänyt siten kutakuin puolet elämästäni täällä. Mutta ehkä se onkin hyvä näin, ei tarvitse ahdistua liikaa..
Stadi on helsinkiläisten murretta. En käytä sitä muutenkaan niin miksi kaupungin nimi pitäisi sanoa sillä murteella. En ymmärrä alkuunkaan!
landelaiset. Se on maalaisia tai maalla asuvia:)
niin luulee olevansa maailman napa.
onhan se hyvä,että ärsyttävät asiat on noin pieniä!
juntisti Tampereeksi, vaikka tää on Manse:)
:D
Kuulunee sitten vähän nuorempien puheenparteen...
Muualta tulleet ja muualla asuvat sanovat Helsinkiä Hesaksi, esim minä (espoolainen) teen näin.
Ei siinä sen kummempaa.
Mutta en mä täällä riehu, että joku sanoo, esim Manse....
Mitä väliä sillä on oikeesti, miten kukakin kirjoittaa?
Murteita on niin montaa, et varmasti ei kaikkia miellytä kaikki.
Jessus et täällä turhanpäiväisiä aiheita, mut kauhian kiva näitä lukea ja nauraa BUHHAHHAA
ja myös se, ettei ne sittenkään osaa ajaa talvella, vaikka aina muistavat herjata helsinkiläisiä, kun lunta tulee.
pari syntyper. stadilaista, jotka sanoo Hesa. Että sikäli.