Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyyden merkit, moniko osuu sinuun? :)

Vierailija
11.12.2010 |

1. Käytät päihteitä.

Kuulostaa ehkä erikoiselta, mutta Psychology Today -lehden mukaan päihteiden käyttäjät ovat toden totta keskimäärin älykkäämpiä kuin vähän päihteitä käyttävät. Älykkyydestä kielii esimerkiksi alkoholin, marihuanan, kokaiinin ja heroiinin keskimääräistä runsaampi käyttö. Kannattaa kuitenkin muistaa, että näitä aineita käyttäen tuskin voi nostaa älykkyyttään, vaan pikemminkin taipumus käyttää näitä aineita korreloi korkean älykkyysosamäärän kanssa.

2. Olet mielipiteiltäsi liberaali.

Evoluutiobiologi Satoshi Kanazawa London School of Economicsista kertoo, että poliittisista kysymyksistä liberaalisti ajattelevilla on keksimääräistä enemmän älliä kuin konservatiiveilla. CNN:n haastattelema professori James Bailey on samoilla linjoilla: taipumus haastaa perinteiset mielipiteet ja arvot on yhteydessä älykkyyteen.

3. Et usko jumalaan.

Uskominen jumalaan on tyypillistä ihmisille. Ne, jotka eivät usko jumalaan ja haastavat siten perinteisen näkemyksen, ovat yleensä älykkäitä.

4. Olet vanhin sisaruksista.

Ilmeisesti esikoisten älykkyys on yhteydessä vanhempien ja lasten väliseen psykologiseen kanssakäymiseen, joka on erilaista nuoremmilla sisaruksilla.

5. Äitisi kärsi todella pahasta aamupahoinvoinnista sinua odottaessaan.

Kandalaistutkijat ovat havainneet todella piinaavasta aamupahoinvoinnista kärsineiden äitien lasten pärjäävän keskimääräistä paremmin tietyissä älykkyys-, muisti- ja kielitesteissä.

6. Olet harrastanut musiikkia.

Muusikoilla on rakenteeltaan poikkeavat aivot verrattuna muihin ihmisiin. Tämä poikkeavuus on muusikoille edullinen: musiikin harrastaminen kohentaa älykkyyttä, muistia ja kykyä oppia kieliä.

7. Et lähetä paljon tekstiviestejä.

The Timesin mukaan liiallinen elektronisten laitteiden, kuten kännykän, käyttäminen jatkuvasti vahingoittaa ihmisen älykkyyttä.

8. Olet vasenkätinen.

9. Olet illanvirkku.

Tutkimusten mukaan iltaihmiset ovat aamuvirkkuja keskimäärin älykkäämpiä.

10. Olet pitkä

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ihan hirveästä pahoinvoinnista ekan raskauteni aikana. Yrjöilin ympäri vuorokauden 27. viikolle saakka. Ja kuinka ollakaan, esikoinen on erittäin älykäs, niin kielellisesti, matemaattisesti kuin motorisestikin lahjakas lapsi (eikä tämä ole pelkästään äidin oma arvio).

Tuon yllämainitun lisäksi hän on siis esikoinen ja myöskin vasenkätinen... Jutussahan voi olla perää ;)

Vierailija
42/48 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äo:ni on 145

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käytät päihteitä. -keskimääräistä vähemmän

2. Olet mielipiteiltäsi liberaali. -haastan kyllä perinteisiä mielipiteitä ym., mutta en ole oikeen mikään, mitä politiikkaan tulee

3. Et usko jumalaan. -en usko

4. Olet vanhin sisaruksista. -olen

5. Äitisi kärsi todella pahasta aamupahoinvoinnista sinua odottaessaan. -en tiedä

6. Olet harrastanut musiikkia. -kyllä

7. Et lähetä paljon tekstiviestejä. -en, mutta tietokonetta tulee käytettyä paljon

8. Olet vasenkätinen. -en ole

9. Olet illanvirkku. -olen

10. Olet pitkä -olen.

Eli 5-7, en osaa päättää.

Vierailija
44/48 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli just kuvaus mun miehestäni. Hän on kyllä aina tiennyt olevansa älykäs enkä minäkään ole sitä kieltänyt, mutta nyt tuo tulos osu ja uppos aika tarkalleen. (ei kaikki 10 kohtaa mut melkein)

Oli pakko huutaa se katsomaan tää myös.

Vierailija
45/48 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käytät päihteitä.

Käytän kyllä, mutten suuria määriä. Huippuälykäs alkoholistiäitini opetti varsin havainnollisella tavalla, miten käy, kun näillä lutraa yli oman ja muiden tarpeen.

2. Olet mielipiteiltäsi liberaali.

Olen.

3. Et usko jumalaan.

Uskon.

4. Olet vanhin sisaruksista.

En ole.

5. Äitisi kärsi todella pahasta aamupahoinvoinnista sinua odottaessaan.

Tuskin kärsi, kun ei vaivautunut edes neuvolassa käymään silloin. Jos pahoinvoinnista kärsikin, kyse taisi olla lähinnä krapulasta.

6. Olet harrastanut musiikkia.

En, koska sen harrastaminen on kallista, ja ne rahat olisi olleet pois äidin ryyppyrahoista. Eihän niistä sopinut ottaa.

7. Et lähetä paljon tekstiviestejä.

Mikä on paljon? Lähetän enemmän viestejä kuin puhun puheluita, mutta käytännössä se tarkoittaa noin 1 viestiä vuorokaudessa.

8. Olet vasenkätinen.

Enimmäkseen kyllä. Varsinaisesti olen sekakätinen, joka käyttää tiettyihin toimintoihin toista kättä ja toisiin toimintoihin toista. Kirjoitan ja leikkaan veitsellä vasemmalla, mutta kudon ja käytän hiirtä oikealla.

9. Olet illanvirkku.

Ehdottomasti.

10. Olet pitkä.

En. Olen lyhyestä suvusta, ja lisäksi olen syntynyt keskosena ja sen vuoksi ollut aina pienikokoinen.

Tutkimustietoa ei ole, mutta käsittääkseni en ole tippaakaan keskivertoihmistä älykkäämpi. Jos puhutaan tieteellisestä älykkyydestä, mieheni on varmasti minua älykkäämpi. Minä olen kuitenkin tunneälyltäni selvästi miestäni fiksumpi.

Vierailija
46/48 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taidankin olla poikkeus joka sen säännön vahvistaa. :)

Höpöjä tällaset listat. Nyt kaikki alkkis-mammat kattoo että "hei mä oon viisas"!

Vierailija
47/48 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taidankin olla poikkeus joka sen säännön vahvistaa. :)

Höpöjä tällaset listat. Nyt kaikki alkkis-mammat kattoo että "hei mä oon viisas"!

On sellainen sanonta et sun kaltaiset on niitä onnellisimpia :).

Vierailija
48/48 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sen verran älykäs tajutakseni tän testin tyhmyyden!!

Eli alkkikset jotka sattuu olemaan pitkiä eivätkä

usko Jumalaan jne, olisivat älykkyyden huipentumia!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi