Älykkyyden merkit, moniko osuu sinuun? :)
1. Käytät päihteitä.
Kuulostaa ehkä erikoiselta, mutta Psychology Today -lehden mukaan päihteiden käyttäjät ovat toden totta keskimäärin älykkäämpiä kuin vähän päihteitä käyttävät. Älykkyydestä kielii esimerkiksi alkoholin, marihuanan, kokaiinin ja heroiinin keskimääräistä runsaampi käyttö. Kannattaa kuitenkin muistaa, että näitä aineita käyttäen tuskin voi nostaa älykkyyttään, vaan pikemminkin taipumus käyttää näitä aineita korreloi korkean älykkyysosamäärän kanssa.
2. Olet mielipiteiltäsi liberaali.
Evoluutiobiologi Satoshi Kanazawa London School of Economicsista kertoo, että poliittisista kysymyksistä liberaalisti ajattelevilla on keksimääräistä enemmän älliä kuin konservatiiveilla. CNN:n haastattelema professori James Bailey on samoilla linjoilla: taipumus haastaa perinteiset mielipiteet ja arvot on yhteydessä älykkyyteen.
3. Et usko jumalaan.
Uskominen jumalaan on tyypillistä ihmisille. Ne, jotka eivät usko jumalaan ja haastavat siten perinteisen näkemyksen, ovat yleensä älykkäitä.
4. Olet vanhin sisaruksista.
Ilmeisesti esikoisten älykkyys on yhteydessä vanhempien ja lasten väliseen psykologiseen kanssakäymiseen, joka on erilaista nuoremmilla sisaruksilla.
5. Äitisi kärsi todella pahasta aamupahoinvoinnista sinua odottaessaan.
Kandalaistutkijat ovat havainneet todella piinaavasta aamupahoinvoinnista kärsineiden äitien lasten pärjäävän keskimääräistä paremmin tietyissä älykkyys-, muisti- ja kielitesteissä.
6. Olet harrastanut musiikkia.
Muusikoilla on rakenteeltaan poikkeavat aivot verrattuna muihin ihmisiin. Tämä poikkeavuus on muusikoille edullinen: musiikin harrastaminen kohentaa älykkyyttä, muistia ja kykyä oppia kieliä.
7. Et lähetä paljon tekstiviestejä.
The Timesin mukaan liiallinen elektronisten laitteiden, kuten kännykän, käyttäminen jatkuvasti vahingoittaa ihmisen älykkyyttä.
8. Olet vasenkätinen.
9. Olet illanvirkku.
Tutkimusten mukaan iltaihmiset ovat aamuvirkkuja keskimäärin älykkäämpiä.
10. Olet pitkä
Kommentit (48)
mulla on niin pitkä ikäero isoonsiskoon, että tuo neloskohta pätee ainakin puoliksi.
Yleisempää se taitaa jo olla ettei usko yhtään mihinkään
1. Käytät päihteitä.
Jonkin verran, en kovin usein. Alkoholi ja kannabis.
Kyllä, jo lapsena mulle oli hirveän tärkeitä eettiset kysymykset.
3. Et usko jumalaan.
En usko.
Keskimmäinen.
5. Äitisi kärsi todella pahasta aamupahoinvoinnista sinua odottaessaan.
EOS.
En ole. Kuuntelin aiemmin musiikkia suht intohimoisesti, mutta nyttemmin vähemmän. Sävelkorvaa kyllä on.
7. Et lähetä paljon tekstiviestejä.
Inhoan kännykän käyttöä, mutta koneella oon paljon. Se on ainoa elektroninen laite, jota tykkään käyttää. Mac.
8. Olet vasenkätinen.
En ole.
9. Olet illanvirkku.
Kyllä.
10. Olet pitkä
Keskimittainen, n. 167 cm.
En pidä itseäni erikoisen älykkäänä mutta olen niin älykäs että suhtaudun näin valikoivasti laadittuun luetteloon erittäin skeptisesti.
- äidin pahoinvoinnista en tiedä, mutta ainakaan ei ole mulle valittanut että olisi voinut pahoin.
- olen toinen neljästä lapsesta
- olen oikeakätinen
En suostuisi käyttämään päihteitä vaikka kuinka älykkyyteni sen takia nousisi. Ihan ihmeellinen tutkimus. Mä kyllä pidän päihteitä käyttäviä todella tyhminä ihmisinä.
2. mielestäni olen liberaali
3. epäilen vahvasti jumalan olemassa oloa, toisaalta pidän linjat kaikenvaralta auki:)
4.Olen vanhin sisaruksista
5. En kyllä tiedä kärsikö äiti pahoinvoinnista minua odottaessani
6. en ole harrastanut musiikkia
7. en todella lähetä tekstiviestejä, jos ei ole pakko
8. en ole vasenkätinen
9. olen illanvirkku
10 ole lyhyt 163cm
Taidan olla aika älytön.
eli nämä:
3. Et usko jumalaan.
9. Olet illanvirkku.
Lisäksi nämä kysymysmerkillä:
1. Käytät päihteitä. // En tällä hetkellä varmaankaan keskimääräistä enempää, mutta taipumusta liikakäyttöön on. Siksi olen tarkkana, ettei lähde käsistä. Huumeita en ole koskaan käyttänyt.
5. Äitisi kärsi todella pahasta aamupahoinvoinnista sinua odottaessaan. // En tiedä, en ole kysynyt.
7. Et lähetä paljon tekstiviestejä. // Mikä on paljon? En lähetä paljon viestejä, mutta jos pitää valita, niin mieluummin tekstaan kuin soitan. Lähetän enemmän tekstareita kuin mieheni, mutta varmasti rutkasti vähemmän kuin keskivertoteini.
Minulla oli lukion päästötodistuksessä lähes kaikki aineet kymppejä, ja älykkyyteni on mitattu korkeaksi. Älykyyteni vuoksi ymmärrän, että esitetty lista menee metsään.
Minulla oli lukion päästötodistuksessä lähes kaikki aineet kymppejä, ja älykkyyteni on mitattu korkeaksi. Älykyyteni vuoksi ymmärrän, että esitetty lista menee metsään.
et edes muistaisi lukion päättötodistusnumeroitasi, saati että viittaisit juuri niihin tällaisessa asiassa. Että ihan hyvä yritys.
Olen liberaali enkä varsinaisesti usko jumalaan, jos en olisi raskaana käyttäisin alkoholiakin ainakin silloin tällöin, mutta olen pätkä kuopus, lähetän tekstiviestejä, äitini ei ole kärsinyt erityisen pahasta aamupahoinvoinnista yms.
joka vain katsoi tuota listaa ja totesi yeah right ja painoi sitten back-nappulaa.
joka vain katsoi tuota listaa ja totesi yeah right ja painoi sitten back-nappulaa.
ja siirtyy pois palstalta.
mutta en olekaan mikään älykkö. Enemmän sellainen keskimääräistä ahkerampi puurtaja, jonka on selvitettävä asiat, joita ei tiedä (jos aihe kiinnostaa). En usko saavani älykkyystesteistä kovin korkeaa lukemaa, koska en ole matemaattisesti lahjakas.
:D
Itse olen saavuttanut aika paljonkin, mutta en viitsi tässä luetella, koska se tulkittaisiin kehumiseksi. Ihmettelen vain, mitä pitää OIKEASTI saavuttaa, jotta voidaan todeta älykkääksi?
Kärsin ihan hirveästä pahoinvoinnista ekan raskauteni aikana. Yrjöilin ympäri vuorokauden 27. viikolle saakka. Ja kuinka ollakaan, esikoinen on erittäin älykäs, niin kielellisesti, matemaattisesti kuin motorisestikin lahjakas lapsi (eikä tämä ole pelkästään äidin oma arvio).
Olen todella pitkä iltavirkku esikoinen, jonka äidillä oli kauhea pahoinvointi odotusaikana. En lähettele tekstareita juuri ollenkaan.
Toisaalta uskon Jumalaan enkä käytä päihteitä ja olen oikeakätinen. Musiikkia en hirveästi harrasta.
Että aika fifty-sixty mennään.