Hyi häpeä, sinä mamma joka olit R-kioskilla
tänään noin 1,5-vuotiaan lapsesi kanssa. Sähisit lapselle koko ajan jotakin kun hän esim. ihan viattomasti räpisteli sipsipussien kanssa tai otti karkkirasioita käteensä. Kiskoit ne hänen kädestään aika väkivalloin ja uhkasit repiä hiuksista. Tuon ikäistä! Oletko ihan hullu???
Kun lähdit kioskilta, lapsi käveli hitaammin ja sinä hait hänet ja puristit poskesta niin kovaa, että lapsi alkoi itkeä.
Kyllä tuli paha mieli lapsesi puolesta kun joutuu sietämään tuollaista hullua mammaa. Hae apua jos et jaksa yksin! Ja jos se on julkisella paikalla tuollaista, millaista käytöksesi onkaan kotona?!
En ole mikään kyylä, mutta yritin ottaa rekisterinumeroasi ylös tehdäkseni sinusta lastensuojeluilmoituksen. Valitettavasti numero oli vain lumen peitossa enkä saanut sitä, mutta jäit kyllä mieleeni!
Hullu olet! Ei noin pieniä saa tuolla tavalla kohdella, eikä isompiakaan.
Ja tämä tapahtui eräässä kylässä Pohjois-Pohjanmaalla noin tunti sitten.
Kommentit (49)
kaupassa tai kioskilla ei kyllä oo mitään viatonta, ja siitä pitääkin järkevän äidin torua lastaan. Lapsi voi tosiaan muussata sipsit, ja vähän kuvottava on kyllä ajatus siitä, että puolitoistavuotias on tahmaisilla käsillään käpälöinyt myytävää elintarviketta. Kyllä puolitoistavuotiasta saa ja - pitääkin - kasvattaa!
Mä olen ensimmäisenä auttamassa esim. jos joku kaatuu tai saa sairauskohtauksen tms. mutta aggressiivisia ihmisiä kohtaan mulla on kammo. ap
Ahdistaa tollaset vanhemmat, ja aika arka itekin oon tollasessa tilanteessa puuttumaan, vaikka haluaisinkin. En edes usko, että omasta sanomisesta voisi olla apua, päin vastoin, äiti saattaa "kostaa" asian lapselleen myöhemmin, siis on entistä enemmän hermona. Kyllä tollasessa tapauksessa ongelmat on yleensä syvemmällä, kuin mihin joku yksittäinen kiskalla kuultu kommentti voisi auttaa.
Kyllä tollasessa tapauksessa ongelmat on yleensä syvemmällä, kuin mihin joku yksittäinen kiskalla kuultu kommentti voisi auttaa.
Yleensä ihmiset kumminkin pystyy hillitsemään itsensä yleisellä paikalla. Että mitä se meno on kotona kun kukaan ei näe. Paremman avun saisi varmasti sossun avulla kuin siitä että joku sanoo kiskalla jotain. Luulen minäkin että lapseen se voisi pahimmassa tapauksessa kääntyä sekin. Esim. jos ihmisellä on mt-ongemia, niin ei se yhdestä sanomistesta miksikään muutu.
kaupassa tai kioskilla ei kyllä oo mitään viatonta, ja siitä pitääkin järkevän äidin torua lastaan. Lapsi voi tosiaan muussata sipsit, ja vähän kuvottava on kyllä ajatus siitä, että puolitoistavuotias on tahmaisilla käsillään käpälöinyt myytävää elintarviketta. Kyllä puolitoistavuotiasta saa ja - pitääkin - kasvattaa!
Mutta tarviiko pienelle lapselle koko ajan valittaa ja olla vihainen? Kyllä puolitoistavuotiastakin voi kunnioittaa, jos odottaa lapselta samaa, vaikka tapoja opetetaankin.
Lastensuojeluilmoitus MISTÄ?? Mikä helvetti teitä vaivaa, kun joka asiasta uhkaatte jollain lastensuojeluilmoituksella, vaikka mitään perusteita sille ei ole. Jos ap:n linjalle mennään niin joka toisessa kodissa olisi aihetta ls-ilmoitukselle.
Hanki elämä, hoida omat muksusi ja jätä muut ihmiset rauhaan!
Lastensuojeluilmoitus MISTÄ?? Mikä helvetti teitä vaivaa, kun joka asiasta uhkaatte jollain lastensuojeluilmoituksella, vaikka mitään perusteita sille ei ole. Jos ap:n linjalle mennään niin joka toisessa kodissa olisi aihetta ls-ilmoitukselle.
taidat olla juuri näitä tällaisia mammoja jonka ap oli ärrällä kohdannut. todella surullista!
Mun mielestä siinä on riittävästi syytä, että 1,5 vuotiasta pahoinpidellään julkisella paikalla.
En ole mikään kyylä, mutta yritin ottaa rekisterinumeroasi ylös tehdäkseni sinusta lastensuojeluilmoituksen. Valitettavasti numero oli vain lumen peitossa enkä saanut sitä, mutta jäit kyllä mieleeni!
En ole trolli, mutta sairauslomalla mielenterveydellisistä syistä, fibromyalgian tai selkävaivojen takia.
mutta pahimpia on juuri tämänlaiset ihmiset, lapsiparat. t. ärrän täti hki
Poika tekee kaupassa sitä, jos otan ihan normisti kädestä kiinni ja ei tykkää siitä niin ulvoo kurkku suorana, äiti:sattuu...on siinä sit mukavaa kun ihmiset tuijottaa.
En minäkään antais räplätä sipsipussia tai muutakaan hyllyistä, meillä ainakin poika saa sekunnissa kamalaa tuhoa aikaiseksi. Toki onhan se sitten asia erikseen miten asian hoitaa.
Uhkaamisenkin vielä ymmärrä, minä ainakin uhkailen lasta koko ajan esim. jos et ole kiltisti, ulkona ei mailoilla pelata. Jo alkaa jaloissa vipinä jos on aikaisemmin vätystellyt esim. pihalle lähtöä.
on joskus tehnyt niin että kun ottaa kädestä ja lähtee pois kaupasta niin ne alkaa ulvomaan: "AIIIII, käteen sattuu" tai "Isiiiii, mun käsi menee poikkiiiiiiiii!" Mikä ihme on sipsipussin "viaton rypistely"? Miten pahasti sisältö saa mennä muusiksi? Itse en ole antanut lapsieni räpeltää hyllyihin.
Vaikka paikkakunnan alkukirjaimen..?
Mutta tää on suhteellisen pieni kylä, joten toivon mamman tulevan vastaan pian uudestaan, joilloin toimin. Käytös oli todella hirviömäistä.
tiedänkö kans tyypin..
Kiskalla on varmasti kamerat, on jääny niihin tuo kaikki!
Muija saadaan kiinni.Saatat pelastaa sen ienen...tee se ny, ettei tartte huomenna lukea pienestä poismenneestä...:(
jos ap olisi sanonut jotain paikan päällä niin riita siitä olisi syntynyt. ei mitään hyötyä
äidin pitäisi teidän mielestänne toimia noissa tilanteissa? Varsinkin tuossa sipsipussijutussa? Jos se lapsi ei vaan tottele? Aina ei voi kaupasta/kioskilta poiskaan lähteä, kun ostokset on pakko tehdä.
Tekö annatte lapsen sotkea ja hajottaa tuotteita kaupassa?
Känkkä kaksivuotias muussaa sipsejä, eikä äiti saa puuttua asiaan. Halleluja!
Ilmoita poliisille heti!!! Kiskalla on varmasti kamerat, on jääny niihin tuo kaikki!
Muija saadaan kiinni.Saatat pelastaa sen ienen...tee se ny, ettei tartte huomenna lukea pienestä poismenneestä...:(
että tosiaan ilmoitusta tehdään äyskimisestä. maailmanparantajat! kylläkään äidin käytös ei ehkä ole asianmukaista, mutta saatan itsekin väsyneenä tivahtaa. ja lapseni en anna kämmötellä kaupassa mitään kauppiaan omaa. taitaa paikkakunta olla muuten kalajoki?
Minulla näkyi.