Ei tsiisus mikä perhe kylpylässä!
lastenaltaassa poika noin 3 vuotaa suihkuttaa vesiruiskulla kaikkia muita lapsia ja aikuisia suoraan naamaan. Äiti ja isä vaan istuu altaassa ja hymyilevät.
Muut antaa kasvoillaan merkkiä, että käskekää tuon kakaran lopettaa. Ei mitään reaktiota. Lapsi nauraa ilkikurisesti ja jatkaa tahallista kiusantekoa.
Eräs nainen menee mainitsemaan asiasta vanhemmille. Ei edelleenkään reaktiota. Sitten nousevat altaasta pois. Lapselle ei kerrota, että näin ei saa tehdä.
Porealtaassa nämä vanhemmat selittävät lapselle, joka yrittää kiivetä altaasta isompaan altaaseen (johon siis voisi hypätä porealtaasta, mutta kiellettyä), että niin ei saa tehdä ja että se on kiellettyä.
Hetken päästä vilkuilevat olkiensä yli ja kiipeävät koko sakki tästä kielletystä kohdasta sinne isompaan altaaseen, johon ovat juuri kieltäneet lastansa aiheellisesti hyppäämästä. Hyppäävät suoraan kieltokyltin kohdalta.
Porealtaassa oli 10 ihmistä sillä hetkellä, kuvittelivatko ettei kukaan huomaa?
Ei hyvää päivää mitä idiootteja.
Kommentit (58)
Ei sitten!
Mää menen nytten palaan lautapelejä lasteni kanssa, te olette yksiä valopäitä eikä maailmaan mahdu muitten mielipiteitä kuin teidän oikea.
Ihme urpoja olette kun te nielette ap.n jutun ainoana totena!
Kyllä minusta 3- vuotiaan vanhemmat näkee itse lapsestaan milloin hän KIUSAA ja häiritsee.
On hankala uskoa että lapsi kasteluletkulla tulee ja kuin piru itse kastelee vauvan naamaa joka suunnalta, pliis!
Minusta taas on paljon mammoja, jotka haluaa käskyttää muita lapsia ja katsoo pahasti muita vanhempia ja jopas on ksavattajina retuperällä jos ei heti pyydellä anteeksi ja nuolla varpaita.
Tässäkin ketjussa tälläsiä mammoja näköjään!
Menisitte itseenne. Kyllä on muittenkin tapoja kuin teidän.
10
opettavat lapsilleen että juuri he saavat tehdä ihan mitä haluavat. Kyllä se raja tulee vastaan jossain vaiheessa... Vähän aikaa sitten kylpylässä todistin kun valvoja heitti ulos tuollaisia kurittomia kakaroita, saattoi ihan pukuhuoneen kautta ulos asti.
MUTTA ei koskaan niin, että siinä tahallaan muita häirittäisi tai oikein roiskittaisi olan takaa. Ja tuo veden ruuttaaminen ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin. Ja voin oikein kuvitella kyseisen pirulaisen ohjaamassa suihkua toisten naamoille. Ei niin kuulu tehdä, vaikka vedessä muuten onkin kiva touhuta ja kastuminenkin siihen oleellisesti kuuluu!
Samoin ymmärrän ettei siitä porealtaasta saa edes laskeutua veteen, sillä siellä alapuolella voi olla ihmisä. Ymmärrättekös, jankkaajat? Ei ole kiva että joku hyppää tai laskeutuu tai rölähtää ihan millä tyylillä tahansa metrin yläpuolelta niskaan. Sieltä toista kautta kuuluu kiertää.
Kaikenlaisia idiootteja täällä kirjoitteleekin...
Menisitte itseenne. Kyllä on muittenkin tapoja kuin teidän. 10
On muita tapojaa joo, ja kaikki on sitä mieltä että sun ideat on perseestä. Kannattaisi ottaa vinkistä vaari.
jopas on ksavattajina retuperällä jos ei heti pyydellä anteeksi ja nuolla varpaita.
Tässäkin ketjussa tälläsiä mammoja näköjään!Menisitte itseenne. Kyllä on muittenkin tapoja kuin teidän.
10
Niin kai sitten!
Sinähän sen tiedät minkälaiset säännöt meillä on ja miten lapset niitä noudattaa!!!
Johan minä vastasin, luulis että opettaja osaa lukea?
On se perkele jos ei lapset saa vedessä loiskia, ilman että vedetään jo kasvatuskyky esiin.
Miksi teidän on niin vaikea ymmärtää että tossa "loiskuttamisessa" on näkemyseroja?!?
Kyllä on reppanoita jos oman lapsen tekemiset pitää noin tiukille vetää! Mitäköhän niistäkin kasvaa?
Kyllä minusta 3- vuotiaan vanhemmat näkee itse lapsestaan milloin hän KIUSAA ja häiritsee.
On hankala uskoa että lapsi kasteluletkulla tulee ja kuin piru itse kastelee vauvan naamaa joka suunnalta, pliis!
3-vuotiaat on just sellaisia, että ne tekevät tuollaista hölmöä. Ei niin kuin piru itse, vaan niin kuin ymmärtämätön lapsi. Sen takia vanhemman pitää olla mukana kertomassa, mitä saa tehdä ja mitä ei. Kaikki vanhemmat eivät kuitenkaan tätä osaa, ja siitä syntyy ongelmia, jotka tulevat vastaan viimeistään päivähoidossa ja koulussa, kun lapsi ei osaa toimia ryhmässä. Lapsi joutuu sekä hoitajien ja opettajien että toisten lasten silmätikuksi. Siitä alkaa pahimmillaan syrjäytymisen kierre.
Miksi teidän on niin vaikea ymmärtää että tossa "loiskuttamisessa" on näkemyseroja?!?
siitä että ap:n tapauksessa touhu ei ollut hyväksyttävää.
On se perkele jos ei lapset saa vedessä loiskia, ilman että vedetään jo kasvatuskyky esiin.
Mää vastaan enää tähän ja sitten lopetan illalta:
Ymmärrä tämä: HUONOSTI KÄYTTÄYTYVÄ LAPSI vai MAMMA JOKA NÄKEE LEIKKIVÄN LAPSEN HUONONA?
En minä puolusta HUONOA käytöstä vaan siihen törkkään että joskus saattaa meillä aikuisilla olla liian kovat vaatimukset lapsiin ja heidän tekemisiin.
Kun se oma kullannuppu istuu sylissä ja toi toisen mamman ipana loiskii vettä.
Ketju on uskomaton: kun meistä vaan ap oli paikalla jolla on tilanteesta kokemus ja sekin on vaan hänen.
Ja jos ei ole samaa mieltä ja haukuta toista perhettä ettei itseKÄÄN kasvata tai pidä jöötiä?!
MITÄ HELVETTIÄ?
Ap on niitä mammoja jotka menee mekkosilleen kesällä rannalle ja kiljuu jos muut rannalla leikkivät heittää palloa tai juoksee vierestä niin että vesi kastelee mekkoa! Siis ihan KAAMEETA!
Pakko pilattava kaikkien päivä? Vaan koska itse on vetäny päänsä perseeseensä eikä saa puhdasta ilmaa?
10
Pakko pilattava kaikkien päivä?
menepäs nyt sinne pelaamaan ja pilaamaan oman perheesi päivä. Lupasit jo kerran mennä.
Sanotaanko että jos mun lapsi vetää sun lasta turpaan niin että veri roiskuu ja sinä tulet sanomaan että mitä helvettiä täällä oikein tapahtuu kun en estä omaani, niin riittääkö siinä tilanteessa että sanon että kuule meillä on nyt eriävä käsitys siitä mikä on hauskaa lasten leikkiä? Vai pitäiskö kuitenkin edes pikkasen kunnioittaa toisten ihmisten mielipiteitä?
joku häiriköisi vaikka jollain isolla vesipistoolilla sanoisin ensin asiasta.
Toisen kerran jälkeen korottaisin ääntäsin ja kolmannen kerran jälkeen iskisin vehkeen paskaksi johonkin kovaan.
Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee.
Arvostan etenkin hänen VAHVOJA MIELIPITEITÄÄN. ;--)
Jopas 10 veti herneet nenään. Minä en ole ollut viimeisimmän viestini jälkeen edes mitään tänne kirjoittamassa, mutta olet silti vastaillut muiden kirjoittamiin viesteihin minulle. Olet varmaankin samasta kristallipallosta, josta näit minun olevan "mekossaan rannalla muiden lapsille motkottava mamma", nähnyt minun kirjoittaneen ne viestit?
Mä en nyt ymmärrä näitä sun johtopäätöksiä kun sä et ainakaan ollut paikalla.
Minulla on 4 lasta. Kolme vilkasta poikaa ja vauva, jonka kanssa lastenaltaassa enimmäkseen olin.
Meillä saa lapset leikkiä rajujakin leikkejä ja riehua. Toisia ei kuitenkaan saa häiritä/satuttaa. Olen pitänyt tätä periaatetta itsestäänselvyytenä, mutta voin ilmeisesti ojentaa itselleni jonkin pokaalin tästä kasvatusalykkyydestäni.
Kyseessä oli kääntyvä vesisuihkutin. Tämä lapsi (joka ei tietenkään ole mitenkään paha, hänhän on lapsi) suihkutti tosiaan kaikkia naamaan. Myös vauvaamme ja vaikka vaihdoimme paikkaa, sama jatkui. Teki tätä kaikille.
Lapsen vanhemmat eivät puuttuneet aisaan mitenkään, eivät edes toisen naisen huomauttaessa asiasta.
Siinä vaiheessa alkoi todellakin vituttamaan kun sanoin pojalle nätisti, että ethän suihjkuta ihmisiä naamalle ja poika tunkee sormensa vedentuloaukkoon niin, että vesi suihkuaa potenssiin sata.
Porealtaasta saa poistua rappusten kautta. Alemmalla tasolla olevaan altaaseen ei saa porealtaasta hypätä, ryömiä, tiputtautua, kulkea, valua tia mitenkään muutenkaan siirtyä.
En nyt ihan ymmärrä tätä sun purkausta.
Anarkistiäiti katselee ylpeänä kun lapsensa häiritsee muita tai kiusaa tai on itsekäs - kyllä hänen lapsensa tulee pärjäämään maailmassa! Anarkistiäidillä on kivaa anarkismissaan tasan niin kauan, kun muut ihmiset pitävät huolta siitä että yhteiskunnassa pysyvät jonkinalaiset säännöt, hyvät tavat ja muiden kunnoitus.
Mutta kieltäisin kyllä! Leikkien lomassa roiskiminen ei ole paha, mutta toisia ei saa häiritä. Ja tuo naamaan ruuttaaminen on kiellettyä.
Onneksi sentään lapseni ymmärtää kiellon. Mutta aina hän kuitenkin kokeilee rajojaan.
ärsyttää tahallaan. Jos oikeasti olisi noin tyhmä, ei varmaan osaisi edes kirjoittaa.
Tuollaiset idioottivanhemmat tekee kyllä karhunpalveluksen lapsilleen. Ei kukaan halua olla kaveri huonosti käyttäytyvän lapsen kanssa, ei heitä haluta kylään, juhliin eikä hoidossakaan mene hääppöisesti.