Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, joko me saadaan alkaa valittaa kylmää, me jotka tykättiin kesästä?

Vierailija
23.11.2010 |

Järkky kun tänään Helsingin keskustassa tuuli suoraan korvista sisään. En enää kävele kaupungilla, otan lyhkäsiinkin matkoihin ratikan. Kun pääsen kotiin, niin sisällä pysyn.

Mites te muut palelijat olette muuttaneet käytöstänne kylmän seurauksena?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta helteestä kitisseet saavat edelleen pitää turpansa tukossa.

Vierailija
2/14 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me viileämmässä viihtyvät saadaan alkaa opettamaan muille 'pitää nyt nauttia tästä, ei näin hyviä ilmoja pitkään kestä' =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmästä saa valittaa, mutta kuumasta ei.

Kylmää sentään on helpompi paetakin. Sisällä kuitenkin yleensä on lämmintä ja saunassakin voi käydä. Semmoinenkin vaihtoehto on, että pukeutuu lämpimästi :)

Kuumuutta pakoon ei pääse oikein millään. Harvalla on edes varaa ilmastointiin.

Vierailija
4/14 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pipo. Paleleminen on valintakysymys. Eräs tuttavani valittaa vilua syksystä kevääseen ja kulkee silti paljain päin lyhyessä takissa ja korkeissa koroissa. Minä talsin vieressä kunnon toppavermeissä, myssy korville vedettynä ja kaveri inttää: "eikö sulla muka oo kylmä?"y

Vierailija
5/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rakastan kunnon talveakin. Mahtavaa, että ei tarvinut joululle asti kärsiä märistä loskakeleistä... täällä Itä-Suomessa on ihan kunnolla lunta ja pakkasta, ihanaa!

Vierailija
6/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmästä saa valittaa, mutta kuumasta ei.

Kylmää sentään on helpompi paetakin. Sisällä kuitenkin yleensä on lämmintä ja saunassakin voi käydä. Semmoinenkin vaihtoehto on, että pukeutuu lämpimästi :)

Kuumuutta pakoon ei pääse oikein millään. Harvalla on edes varaa ilmastointiin.

Minua häiritsee siis ne, jotka valittavat sekä lämpimästä eli kylmästä. Helteestä valittaneet voivat odottaa ensi kesään ja nyt on palelijoiden valitusvuoro. Inhoan niitä, jotka ensimmäisenä pakkaspäivänä ja hellepäivänä itkevät säätä. Aina ei voi olla 23 astetta lämmintä ja pilvipoutaa. Silloinkin on valittamista vähintään tuulesta tai sadetilanteesta.

Vierailija
7/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, on pipot ja vermeet:) En vaan pätkääkään diggaa talvesta (eikä mun mieskään).

Ja sisällä on tosiaan lämmmintä, huoh... No, lähdetään perheen kanssa kolmeksi viikoksi lämpimään vuoden vaihteessa, että vähän helpottaa.

Ja on jo tehty lumiukkoja ja hiihdetty ja pulkkailtu jne. Voi, kun talvi kestäs vaan kuukauden.

Ja joo, ollaan mietitty muuttaa etelämpään, mutta perhanan työt pitää täällä kylmässä ja pimeässä (melkein pahempi) toistaiseksi.

Vierailija
8/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tykkään tosi paljon kunnon talvestakin. Viime talvi oli täällä etelässäkin kiva ja hyvältä näyttää nytkin. Pidän siitä, että kesällä on kesä ja talvella talvi. Ahdistaa jos läpi vuoden on 10 astetta ja vesisadetta.

Mutta joo, aika usein nämä jotka valittivat viime kesänä koko ajan liian kuumasta ilmasta, valittavat nyt sitten kun on talvi ja kylmää. Mikään ei ikinä kelpaa....

Vierailija
9/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tykkään kun on kunnon talvi ja lunta, pääseepä laskettelemaan tääläl etelässäkin. ja joko nähtäisiin se ihme, että minäkin hankkisin hiihtosukset sitten yläaste-aikojen ;)Intissä olen viimeksi hiihtänyt, v1997. Nyt ajattelin kokeilla voisiko kyseisestä lajista oppia pitämään..

Vierailija
10/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pipo. Paleleminen on valintakysymys.

Taas niin liikuttavan yksiniittistä ajattelua.

Itse palelen AINA. Siitä huolimatta, että käytän ihan kunnon ulkoiluvaatteita: toppaa, kerroksia, pipo, kaulaliina ja hanskat.

Ei ole paleleminen valintakysymys kun voi vetää vaikka koko vaatevarastonsa niskaan ja hautautua peittojen alle - ja palelee. Sauna on ainoa paikka, jossa on ihan jees olla mutta ei sielläkään voi ihan asua.

Vierailija
11/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paossa" kylmää, mutta yritäpä tehdä vastaavaa helteellä.

En niinkään vihaa kylmää tai lämmintä, mutta helle aiheuttaa minulle migreenikohtauksen, joten en siitä kauheasti pidä, vaikka muuten olenkin vilukissa kun ylimääräiset kilot ovat karisseet eli enää ei ole läskejä lämmittämässä.

Vierailija
12/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkoilmaihminen ja viime kesään asti väitin, ettei mikään keli saa minua pysymään sisällä, mutta toisin kävi. Syksystä ja talvesta nautin palelustani huolimatta paljon normaalikesääkin enemmän. Pipo on pysynyt päässä kun lämpötila laski alle +10:n, ilman hanskoja ja kaulahuiviakaan en mihinkään lähde. Sisätiloissa lisäpaita ja villasukat kuuluu normaalivarustukseen. Tämäkään ei aina paikallaan istuessa riitä, mutta sitten on touhuttava. Pysyypähän koti siistinä ja kunto kohdillaan.

Juuri nyt on lenkkeilijälle vähän huonot kelit, kun tiet on liukkaat eikä latuja ole vielä ajettu, mutta maisemat on kauniit, lunta tulee lisää ja kohta pääsee hiihtämään. :) Sitten lisään välikerroksia lisää ja vaihdan tiiviimpään pipoon, liikkuessa ei palele!

Vierailija
13/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te siellä valitatte. En nyt lukenut noita muita vastauksia mutta..

Meillä mittari näytti tuossa tunti sitten -27 astetta. Ja ulos on kuitenkin mentävä tänäänkin kun pitää käydä vaunuilemassa ja kaupassa. Ei se auta kun pukea vaan lämpimästi niin kyllä sitä tarkenee. Suosittelen etelän ihmisillekin käyntiä vaatekaupassa ja ostaa kunnon talvivaatteet. Ei mitään henkkamaukan napa vilkkuu takkeja. Vaan oikein kunnon talvivaatteet. Kyllä tarkenee.

Vierailija
14/14 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan talvea. Talvella on kylmä, liukasta ja pimeää.

Inhoan sitä, kun pitää pukea päälle ihan helvetisti. Inhoan, kun pitää liukastella (mun vaurioitunut polvi vihaa sitä vielä enemmän). Mulla on jopa sellaiset piikkipohjat kenkiin, mutta ne ei peilijäällä tai esim. liukkailla laatotuksilla ja mukulakivikaduilla auta.

Pimeys on ihan jees kun voi olla kotona kynttilänvalossa, mutta kun sinne pitää itse puskea aamulla töihinlähtöä varten, niin v-käyrä on todella korkea.

Tulis jo kesä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi