Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään jolla on vauva kuollut tai vammainen lapsi?

Vierailija
10.12.2010 |

Tunnun olevani ainoa koko maassa kellä on kuollut lapsi.

En tiedä edes ketään, jollain oisi vammainen lapsi. KAIKILLA vaan kaikki hyvin.

Hirveä olo kun ajattelee, että kaikilla muilla meni hyvin ja itse vaan elää surussa.

En tietenkään toivo kenellekään mitään mutta olo on vaan niin yksin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuoli kaaduttuaan rekan vieressä ja jäi renkaan alle. Käydään joka vuosi hänen jouluna haudalla.

Ystävä kuoli 15- vuotiaana syöpään, samoin pikkuserkkuni lapsi 5- vuotiaana.

Ystävällä on geeneissä perintö, joka tappaa kohtuun pojan 50 % mahdollisuudella ja tyttö jää eloon mutta kantaa geenin eteenpäin. On saanut useita keskenmenoja mutta myös terveen pojan.

Toisella ystävällä on lapsi jonka vamma olisi huomattu Suomessa seulonnoissa mutta oli alkuraskauden maassa jossa näitä ei tutkittu.

Raskaus päättyy joko kohtukuolemaan tai pian syntymän jälkeen. Lapsi on rikkonut jo monet lääkärien etapit kun elää yhä 5- vuotiaana.

Mutta on elvytetty ja hoidettu monet pahat kohdat yli.

Vierailija
22/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkelisivuillekin. Se sivu on enkelilapsemme.net.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen jolla kuoli kehitysvammainen 8 vuotias lapsi. Lisäksi kaksi jolla sikiö kuoli kohtuun vähän ennen laskettua-aikaa.

Netistä löydät varmasti tietoa. On olemassa jokin yhdistyskin.

Vierailija
24/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

add/dysfaatikko.

Vierailija
25/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun veljeltäni on kuollut lapsi. Lisäksi tunnen toisenkin.

kehitysvammasia en tunne.

Vierailija
26/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vammainen lapsi on niin normi verrattuna tähän raivostuvaan hassuliin, jolla add.

Perhettä rasittaa kuopus, ei tämä vammainen lapsi, koska neuropsykiatriset piirteet on rasittavia.

Vierailija
28/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammainen lapsi sentään elää ja hänestä saa olla aivan yhtä onnellinen kuin terveestäkin lapsesta.

Vierailija
29/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli melkein 6 kk silloin. Elämä on kaikesta huolimatta jatkunut. Ikävä on kova, mutta suru on hellittänyt.

Käpy Ry:n sivuilta löytyy foorumeita joista löytyy vertaistukea, sinne pitää pyytää lupaa että pääsee rekisteröitymään. Samoin Fb:stä löyty enkelivauva ja lapsensa menettäneet ryhmät joiden puitteissa on perustettu keskustelufoorumit, jonne pitää myös oma tarina kertoa ennen kuin ryhmään hyväksytään. Sitä kautta löytyy varmaan sitten myös alueellista toimintaa ja ryhmiä jotka kokoontuvat kasvotusten.

Et todellakaan ole yksin asian kanssa. Minun tutttavapiirissa on vuoden aikana sattunut kaksi muuta kuolemaa, toinen kuoli kohtuun ja toinen hukkuin 3-vuotiaana. Sekä vuosi sitten kaverini vuoden ikäinen lapsi kuoli.

Voimia sinulle ap. Ja rohkeasti vertaistukea hakemaan. Puhuminen ja kirjoittaminen on ollut minulle suuri apu. Ja ilman miestäni ja ystäviäni en olisi tätä raskasta vuotta jaksanut.

Vierailija
30/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini lapsi (siis myös serkkuni) on monivammainen. Työkaverini vauva kuoli viikkoa ennen laskettua aikaa kohtuun. Maailma on ikävä kyllä näitä täynnä. Eikä minulla ole sanoja joilla voisin sua lohduttaa, kun en itsekään ymmärrä miksi. Haleja voin sulle lähettää ja rukoilla, että surusi keskeltä löydät vielä valoon.

Vierailija
31/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotias tyttö jäi auton alle.

ystävän lapsi kuoli yhtä-äkkiä kohtuun viikolla 39.

voimia ap!

Vierailija
32/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen hänellä on asbergerin oireyhtymä. Hän käy erityisluokkaa avustajan kanssa, koska sosiaalinen käytös on hänellä ihan pepusta.

Välillä elämä lapsen kanssa tuntuu äärimmäisen raskaalta. Olen pahoillani menetyksestäsi.

Vierailija
33/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidiltäni on ensimmäinen vaikeasti vammainen lapsi kuollut heti synnytksen jälkeen.

Ystäväni vauva kuoli vaikeaan sairauteen 3kk.

toisen ystäväni vauva kuoli mahaan.

tuttavallani onn cp-vammainen lapsi ja toinen dysfaattinen lapsi.

Et ole yksin, vaikka siltä varmasti tuntuu.

Itse olen ihmetellyt, että en näe koskaan esim leikkipuistoissa vammaisia lapsia. siis esim kesällä täällä helsingissä on yli sata lasta leikkipuistossa syömässä mutta kertaakaan en ole nähnyt esim down lasta.

Viimeisintä vauvaa odottaessani olinkin kovin ahdistunut, että jos saan down lapsen, niin en voi mennä hänen kanssaan ihmisten ilmoille.

Vierailija
34/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisinta, mitä tiedän, on lapsen kuolema. Ja en tiedä, onko se sitten ehkä kovempaa, kun lapsi on muutaman vuoden elänyt vai syntyy kuolleena? Itse olen kokenut useampia keskenmenoja ja yhden menetin 18 viikolla. Keskenmenoista olen päässyt eteenpäin elämässä. 18 viikkoinen kuitenkin vielä 7 vuoden jälkeen joskus tulee ajatuksiini ja mietin.. :(

Eipä voi kuin toivoa todella paljon voimia teille!

Vierailija
35/35 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki puhu niistä asioista, et voi tietää vaikka lähipiirissäsi olisikin joku.

kätkytkuolemaperheille ja vammaisten lasten perheille on paljon omia yhdistyksia, varmasti löytäisit vertaistukea niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän