Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme saa yöpyä jouluna anoppilassa, muut saa. Kannattaako edes mennä?

Vierailija
10.12.2010 |

Meidän piti mennä anoppilaan jouluksi, mutta nyt emme kuulemma mahdu sinne yöksi. Matkaa meiltä heille on 150 km. En haluaisi aattona ajaa tuota edestakaisin pienen lapsen kanssa - ja joulupäivänä uusiksi.

Anoppi soitti eilen miehelle ja ilmoitti, että koska myös miehen sisko perheineen ja miehen veli naisystävineen tulevat heille yöksi jouluna, niin me emme sitten mahdu yöksi.

Soitin takaisin ja sanoin, että voimme tuoda omat patjat ja petivaatteet, kai nyt jostain lattialta tilaa löytyy. Vastaukseski tuli vain, että ei se nyt oikein käy.

Anoppi ja appi asuvat n. 120 neliöisessä kerrostaloasunnossa. Luulisi sieltä lattiatilaa löytyvän.

En ymmärrä, miksi juuri me ei saataisi olla heillä yötä. Enkä haluaisi jouluna mennä jonnekin hotelliin. Ilmoitin miehelle, että jos me ei olla tervetulleita, niin en lähde. Menen lapsen kanssa siskoni luo jouluksi, jonne vanhempanikin menevät joulunviettoon.

Nyt tästä on sota päällä. Miehen mielestä nyt on vuorostaan vietettävä joulua heidän perheen kesken. Vaikka ilmiselvästi meitä ei sinne niin kamalasti haluta!

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on kiva kyllä Jouluna nähdä sisaruksia, mutta onhan siinä niitä muitakin päiviä ja jos on välipäivät lomalla, niin silloinkin ehtii vielä.

Me tehdään niin, että aattona taitetaan korkeintaan 30km matka jollekin sisaruksistani/vanhemmistani ja silloinkin kyse vaan 1-2h vierailusta. Muutoin ollaan aatto+joulupäivä kotona oman perheen kesken. Sitten Tapaninpäivänä tai välipäivinä reissataan pidemmälle.

Vierailija
42/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä:

Onhan se aikamoinen stressi vanhemmalle ihmiselle kestitä iso sakki. Helpommalla kaikki pääsee kun keksitte toisen joulusuunnitelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en menis ollenkaan.jos muka johtuu siitä ettei tilaa niin pitäis kyl olla puolueeton ja sitten ei menis ketkään yöksi,tai se lapseton pariskunta menis hotelliin jos pitkämatkalaisia.viettäkää joulu kotona niin ei tuu riitaa.

Vierailija
44/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina oltu joulu ja joulupäivä jomman kumman vanhemmilla

Tapaninpäivä sitten kotona. Siksi mies tuonne vanhempiensa luokse haluaa molempina päivinä, että olisi jotenkin tasapuolista. Olisin valmis viettämään koko joulun ihan kotonakin. Tulkoon sitten muut meille käymään. Miehelle ei sovi, kun kerran viime joulu oltiin minun vanhemmillani. Ollaan oltu anoppilassa aiemmin jouluisin yltä. Mutta silloin ei ole olleet veljen molemmat sisaruksetkin siellä yhtaikaa. Heillä on yksi vieras/työhuone, jonne miehen sisko majoittuu ja veljen huone on edelleen alkuperäisessä asussaan. Mutta ajattelin, että me voitaisiin nukkua esim. takkahuoneessa vuodesohvalla. Ei tarvitsisi olla missään olohuoneen lattialla muiden jaloissa, tmv. Mutta ei vaan käy. ap

Koittakaa kasvaa aikuisikisi ja järjestäkää oman perheen juhlia teidän omalle perheelle: teillähän on perhe=äiti+isä+lapsi

Vierailija
45/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaako mies että käytte kotona nukkumassa vai nukkuisitteko hotellissa ?

Kävisikö miehellesi että menisi toisena päivänä yksin tai lapsen kanssa sinne jos sinä jäät kotiin ?

Kysy mieheltä kenelle se tasapuolisuus on noin tarkkaa ? Miehelle, lapselle vai anopille ? Lasketteko tavallisetkin mummolavierailut aina tasan ? Kysy mieheltä voisitteko "tasapuolisuuden" vuoksi tyytyä yhteen vierailupäivään jouluna ja käydä vaikka uutenavuotena tai pääsiäisenä "ylimääräinen" vierailupäivä korvaamassa joulua... Itse en kyllä jaksaisi tuollaista "tasapuolisuutta" jos se hankaloittaa kaikkien elämää.

Vielä voisit kysyä miheltäsi haluaako hän lapsen muistavan jouluistaan sen että piti istua tuntitolkulla autossa matkustamassa ?

Vierailija
46/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahduttu heidän lattialleen yöksi, kun siellä oli jo emännän vanhemmat ja yksi kaveri. Heillä 3-kerroksinen okt. Asuimme hotellissa.

Vierailija
47/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun on tullut sen verran matkustettua, että nuo hotellit jo tympii. Jos on matkustanut vähän, viihtyy hotelleissa ja nauttii niistä ja niiden aamupalasta jotenkin "erikoisena". Jos on matkustanut paljon, kuten minä, niin sitten on jo nähnyt kylliksi niitä steriilejä hotellihuoneita ja bulkkiaamiaisia. Ei ne ainakaan mitään joulutunnelmaa herätä. Miehen vanhempien kotikaupungissa ei ole edes mitään kivaa pientä ja persoonallista butiikkihotellia tmv. Ehkä olen sitten hankala ihminen... Mutta esim. oman mummoni kaksioon mahtui aina kevyesti kolmekin perhettä nukkumaan lapsineen. Karjalainen vieraanvaraisuus takasi sen, että ketään ei olisi edes päästetty hotelliin yöksi. Yritin miehelle ehdottaa, että mennään vain aattona. Tai ollaan kotona joulu. Täi hän menee vanhemmilleen ja minä siskolleni. Mutta kun ei.

että saa vetäytyä rauhassa yöpuulle, en aamiaisen takia. Ihmeellistä, että en välttämättä tykkää olla muitten nurkissa, kun on paljon väkeä, vaikka olen "karjalainen" tämä karjalaisuuden piirre on varmaan kiertänyt mut. ;o)

Vierailija
48/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpailu siitä, kuka on suosituin. Te ette selvästikään ole tuota ryhmää ja mies vastustaa ajatusta ja sen takia pitäisi tuollainen älytön ajamisrumba vielä toteuttaa. Ketä sillä yritetään miellyttää, miestä vai appivanhempia?

Vierailija
49/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ehdottomasti sinne haluaa, mutta te ette perheenä sinne ole tervetulleita, niin aikuiset ihmiset: olkaa sitten joulu tahoillanne. Sinä otat lapsesi siskollesi mukaan ja annat miehen viettää joulun mamman helmoissa.

En kyllä ymmärrä miksette voisi viettää sitä joulua nyt kerrankin ihan keskenänne kotonanne?

Minä en ainakaan tuossa tilanteessa todellakaan lähtisi anoppilaan ajelemaan, jos kerran ette sinne ole tervetulleita.

Onneksi mulla on ihana anoppi, jonka kanssa ei tarvi tollasesta alkaa kättä vääntää ja mies jolle joulussa tärkeintä on viettää aikaa meidän kanssamme.

Vierailija
50/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mulla on tosiaan siihen oikeus! Muut menkööt hotelliin. Tai sitten vaan kyläillään se yksi päivä ja juhlat loppuu siihen. Minusta ap perheineen voisi vaan pistäytyä siellä. Mitä sitä toisten nurkkiin tunkemaan jos ei selävstikään kaivata?! Ja kyllä mä tavallaan ymmärrän jos pojan perhe on anopille vieraampi kuin tyttären perhe. Onhan vieras nainen aina vieras nainen.

Ja sisarella on vieras mies!

Vierailija
51/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mulla on tosiaan siihen oikeus! Muut menkööt hotelliin. Tai sitten vaan kyläillään se yksi päivä ja juhlat loppuu siihen. Minusta ap perheineen voisi vaan pistäytyä siellä. Mitä sitä toisten nurkkiin tunkemaan jos ei selävstikään kaivata?! Ja kyllä mä tavallaan ymmärrän jos pojan perhe on anopille vieraampi kuin tyttären perhe. Onhan vieras nainen aina vieras nainen.

Ja sisarella on vieras mies!

ja sittenhän on oma tytär ja vierasta miestä ei tarvii edes laskea. Ei anopit yleensä tyttärien miehistä hermostu.

Mä en kyllä sitten anoppina ottaisi meille kummankaan lapsen perhettä yökylään. Jo pelkkä ajatus väsyttää. Käymähän saavat tulla ja se riittää mulle.

Vierailija
52/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuna aikana vuodesta ei ole juurikaan kiinnostunut vierailemaan vanhemmillaan. Siskoonsakin pitää hyvin vähän yhteyttä. Veljeensä vähän enemmän.

Jos nyt ajattelen koko vuotta, niin kaikki miehen vanhempien ja siskon kanssa puolin ja toisin tehdyt kyläilyt olleet mun järjestämiä. Miehen saanut lähes pakottaa lähtemään vanhemmilleen.

Mutta jouluksi pitää päästä.

Taidan olla yksin kotona joulun lapsen kanssa. Mies ja muut menköön minne menee. Teen oman joulun meille kahdelle.

Vierailija
53/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei se ihan oikeasti ole kovin paljoa. Ei meille ainakaan majoittaisi kolmea perhettä.

Mutta jokainen tavallaan. Itse olisin tyytyväinen jos voisin olla yön hotellissa rauhassa ja käydä kylässä päivisin sukulaisissa. Saisi nukkua rauhassa ja viettää iltaa rauhassa.

Tuntuu, että taidat vain ihan periaatteesta haastaa riitaa, että saat tahtosi periksi ja pääset vanhempiesi luokse jouluksi. Kannattaisiko katkaista napanuora joskus omaan äitiin?

Meillä on asunto 92 neliötä, omaa väkeä on 8 henkeä ja silti meillä juhla-aikaan on väkeä enemmän kuin vilkkilässä kissoja :)

Kolme makuuhuonetta, itse nukumme omassa huoneessamme kahden nuorimman kanssa, vieraita jos tulee niin otamme yhden ylimääräpatjan ja kaksi keskimmäistä nukkuu meidän huoneen lattialla samalla patjalla. Näin kerrossänky jää vapaaksi toisessa makkarissa ja vieraista riippuen esim. eno nukkuu yläsängyssä ja täti alasängyssä, huoneen lattialle yksi patja ja siihen mahtuu toinen täti.

Kolmannen makkarin lattialle mahtuu kolme patjaa vierekkäin, siellä siis kaksi sänkyä omille lapsille. Sinne majoitetaan vaikka mummi ja pappa sekä serkku.

Olohuoneen lattialle sitten 2-3 patjaa rinnakkain ja siellä nukkuu esim. kolmas täti miehensä ja lapsensa kanssa. Tarvittaessa vielä sohvalla on tilaa kahdelle.

Sopu sijaa antaa, petivaatteistahan se tulee usein uupelo ison sakin kanssa, mutta meilläkin esim. tapana että vieraat tuo omia petivaatteita mukanaan.

Me tykätään viettää aikaa isolla porukalla juhlapyhinä joten yön tai pari nyt nukkuu vaikka tikun nokassa =)

Ap:ltä haluaisin kysyä että onko teillä ollut jotain riitaa/erimielisyyttä? Muuten en kyllä ymmärrä että ensin kutsutaan ja sitten sanotaan ettei sovikaan yöksi.

Vierailija
54/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneen lattialle sitten 2-3 patjaa rinnakkain ja siellä nukkuu esim. kolmas täti miehensä ja lapsensa kanssa. Tarvittaessa vielä sohvalla on tilaa kahdelle.

etenkin jos jollain on pieniä lapsia niin joku niistä takuulla huutaa yöllä. Tuota on mökillä testattu olosuhteiden pakosta (enää en suostu) ja yleensä joku sai tarpeekseen kesken yötä ja lähti jonnekin kylmään pihavajaan tms.

Vierailija
55/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minun vanhemmat asuvat 120 neliön talossa ja hyvin on mahduttu jouluna kaikki sisarukset saman katon alle perheineen, meitä on viisi siskosta puolisoineen ja suurimmalla perheellä on neljä lasta...että parisenkymmentä koko sakki siis...toki osa sitten nukkui olkkarissa ja lattialla patjoilla mutta eipä se mitään haitannut. Ihana vaan olla joulu koko sakilla yhdessä.

Vierailija
56/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA MIETI,MIKSI SINUA JA RÄKÄNOKKAKAKARAASI EI HALUTA SINNE.? löydät varmasti vastauksen. et olekkaan niin miellyttävä ihminen kuin luulit........

luin ap:n naukumiset,ja niistä syntyi kyllä selvä käsite siitä,millainen persoona ap on. ymmärrän, että heitä ei haluta mummolaan yöksi asti.

Anoppi haluaa vaan pahoittaa jonkun mielen. Jos muka on niin ahdasta niin sitten ei kutsuta ketään yöksi.

Meillä on 90n ja meillä yöpyy jouluna (siis kahtena yönä) 10 henkilöä. Ja oikein hyvin mahdutaan.

Vierailija
57/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on paljon kivempi käydä hotellihuoneessa rauhassa suihkussa ja mennä omaan tahtiin nukkumaan ja nukkua aamulla pitkään. Niin ja vaikka se hotelliaamiainen ei niin extreme-kokemus ole niin on kiva syödä rauhassa ja juoda aamukahvi.

Nämä karjalaiset sosiaalisuudet on yleensä sellaisia, ettei illalla saa unta kun on ahdasta ja muut metelöi. Aamulla alkaa joku kolistella ja aamukahvia saa odotella yms. ja kahvin jälkeen on perheellä omia puuhia, ei voi oikein köllähtää rauhassa vielä petiin makoilemaan.

Se oma rauha on tärkeämpää kuin saada hampaat irvessä olla toisten nurkissa.

...kun on tullut sen verran matkustettua, että nuo hotellit jo tympii. Jos on matkustanut vähän, viihtyy hotelleissa ja nauttii niistä ja niiden aamupalasta jotenkin "erikoisena". Jos on matkustanut paljon, kuten minä, niin sitten on jo nähnyt kylliksi niitä steriilejä hotellihuoneita ja bulkkiaamiaisia. Ei ne ainakaan mitään joulutunnelmaa herätä. Miehen vanhempien kotikaupungissa ei ole edes mitään kivaa pientä ja persoonallista butiikkihotellia tmv. Ehkä olen sitten hankala ihminen... Mutta esim. oman mummoni kaksioon mahtui aina kevyesti kolmekin perhettä nukkumaan lapsineen. Karjalainen vieraanvaraisuus takasi sen, että ketään ei olisi edes päästetty hotelliin yöksi. Yritin miehelle ehdottaa, että mennään vain aattona. Tai ollaan kotona joulu. Täi hän menee vanhemmilleen ja minä siskolleni. Mutta kun ei.

että saa vetäytyä rauhassa yöpuulle, en aamiaisen takia. Ihmeellistä, että en välttämättä tykkää olla muitten nurkissa, kun on paljon väkeä, vaikka olen "karjalainen" tämä karjalaisuuden piirre on varmaan kiertänyt mut. ;o)

Vierailija
58/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies haluaisi vuorostaan viettää lapsuudenkodissaan joulun kun on on aina vietetty vaimon perheessä. Mutta vaimo haluaa nytkin siskonsa luo viettämään joulua.

Tästä tässä siis on kyse.

Jos mies ehdottomasti sinne haluaa, mutta te ette perheenä sinne ole tervetulleita, niin aikuiset ihmiset: olkaa sitten joulu tahoillanne. Sinä otat lapsesi siskollesi mukaan ja annat miehen viettää joulun mamman helmoissa.

En kyllä ymmärrä miksette voisi viettää sitä joulua nyt kerrankin ihan keskenänne kotonanne?

Minä en ainakaan tuossa tilanteessa todellakaan lähtisi anoppilaan ajelemaan, jos kerran ette sinne ole tervetulleita.

Onneksi mulla on ihana anoppi, jonka kanssa ei tarvi tollasesta alkaa kättä vääntää ja mies jolle joulussa tärkeintä on viettää aikaa meidän kanssamme.

Vierailija
59/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on se nyt anopilta tökeröä ottaa yöksi muut lapset perheineen, mutta ei yhtä. Meidän entisessä kodissa oli neiloitä 73 ja siellä on samaan aikaan nukkunut 12 henkeä, lapset vievät aika pienen tilan nukkuessaan...

No nyt on enemmän neliöitä, joten voipi tulla vaikka kaikki meidän sisarusten perheet yöksi, kyllä me yösija kehitellään.

Meillä on aina joulupäivänä sukutapaaminen mummuni luona (haluaa tarjota jouluaterian aina tuolloin, vaikka ikää on jo lähes 90 vuotta). Me ollaan aikaisemmin vietetty joulut jonkun vanhempiemme luona (tarkoittaa siis 4 eri paikkaa) ja ihan ollaan valittu fiiliksen mukaan, ja noista paikoista aina matkustettu joulupäivänä minun mummulleni.

Nyt ollaan jouluaatto kotonamme ja meille tulee anoppi ja miehen siskon perhe aatoksi. Ja ei ole tullut mieleenkään, ettei joku saisi olla yötä halutessaan, vaikka lähdetäänkin sitten joulupäivänä 2h ajomatkan päähän mummulaan.

Nyt laitat ap miehesi vastaamaan kysymykseen, miksi välttämättä haluaa jouluksi vanhemmilleen, kun ei selvästikään ole tervetullut sinne?

Pienen lapsen kanssa kotona vietetty joulu on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
60/85 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta tuo kylässä juoksu joulun aikaan kokonaan, käytte hoitamassa sukulaiset jouluviikon aikana pois. Ilmoitatte kaikille, että vietätte joulun OMASSA KODISSANNE JA KUTSUTTE SINNE VANHEMPANNE JA SISARUKSENNE, järjestätte anopille ja apppiukolle yöpymiset.

Luulen, että näin muodostatte paljon hauskemman joulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme