Emme saa yöpyä jouluna anoppilassa, muut saa. Kannattaako edes mennä?
Meidän piti mennä anoppilaan jouluksi, mutta nyt emme kuulemma mahdu sinne yöksi. Matkaa meiltä heille on 150 km. En haluaisi aattona ajaa tuota edestakaisin pienen lapsen kanssa - ja joulupäivänä uusiksi.
Anoppi soitti eilen miehelle ja ilmoitti, että koska myös miehen sisko perheineen ja miehen veli naisystävineen tulevat heille yöksi jouluna, niin me emme sitten mahdu yöksi.
Soitin takaisin ja sanoin, että voimme tuoda omat patjat ja petivaatteet, kai nyt jostain lattialta tilaa löytyy. Vastaukseski tuli vain, että ei se nyt oikein käy.
Anoppi ja appi asuvat n. 120 neliöisessä kerrostaloasunnossa. Luulisi sieltä lattiatilaa löytyvän.
En ymmärrä, miksi juuri me ei saataisi olla heillä yötä. Enkä haluaisi jouluna mennä jonnekin hotelliin. Ilmoitin miehelle, että jos me ei olla tervetulleita, niin en lähde. Menen lapsen kanssa siskoni luo jouluksi, jonne vanhempanikin menevät joulunviettoon.
Nyt tästä on sota päällä. Miehen mielestä nyt on vuorostaan vietettävä joulua heidän perheen kesken. Vaikka ilmiselvästi meitä ei sinne niin kamalasti haluta!
Kommentit (85)
JA MIETI,MIKSI SINUA JA RÄKÄNOKKAKAKARAASI EI HALUTA SINNE.?
löydät varmasti vastauksen.
et olekkaan niin miellyttävä ihminen kuin luulit........
Ja me kaikki kolme perhettä mahdumme sinne kyllä. Ahdastahan se on jne. Että en usko että ei oikeasti johonkin mahtuisi!
Mä en ainakaan ajaisi kahtena päivänä, aattona kävisin ja se siitä.
vaikka meilläkin neliöitä on 90. Oikeasti ei ole isäntäväellekään kivaa jos kaikki nurkat ovat vieraita täynnä koko ajan.
JA MIETI,MIKSI SINUA JA RÄKÄNOKKAKAKARAASI EI HALUTA SINNE.? löydät varmasti vastauksen. et olekkaan niin miellyttävä ihminen kuin luulit........
[ Oikeasti ei ole isäntäväellekään kivaa jos kaikki nurkat ovat vieraita täynnä koko ajan.
No ei tod!
lentävät ulkomaille hotelliin jouluksi ihan vapaaehtoisesti. Lisäksi tunturihotellit on jouluna täynnä.
Hui kauheeta, joku joutuu nukkumaan hotellissa yön jouluna, vaikka haluaisi ehdottomasti pienen asunnon eteisen lattialle nukkumaan.
JA MIETI,MIKSI SINUA JA RÄKÄNOKKAKAKARAASI EI HALUTA SINNE.? löydät varmasti vastauksen. et olekkaan niin miellyttävä ihminen kuin luulit........
luin ap:n naukumiset,ja niistä syntyi kyllä selvä käsite siitä,millainen persoona ap on.
ymmärrän, että heitä ei haluta mummolaan yöksi asti.
yöksi kotiinsa mieluummin poikansa tyttöystävän kuin sinut.
Hmmmmmm.....
Itse en ole koskaan nauttinut lattioilla nukkumisesta vaan haluan nukkua sängyssä ja herätä omaan tahtiini. Siksi olen valinnut hotellin monta kertaa, vaikka olisimme päässeet olkkarin levitettävälle sohvalle. Mutta jos kaipaat elämyksiä niin uskon, että sinua on yleensäkin vaikea palvella. Jos pääsisitte anoppilaan yöksi niin löytäisit sieltäkin jotain valitettavaa. Paras ratkaisu on, että panet anoppiin ja miehen sisaruksiin välit poikki ja et anna anopin ikinä enää tavata lastasi. Lähetä vielä pari vihakirjettä miehen sukulaisille. Sellaisia vastauksiahan sinä kaipaat. Tunnusta pois vain.
...kun on tullut sen verran matkustettua, että nuo hotellit jo tympii. Jos on matkustanut vähän, viihtyy hotelleissa ja nauttii niistä ja niiden aamupalasta jotenkin "erikoisena". Jos on matkustanut paljon, kuten minä, niin sitten on jo nähnyt kylliksi niitä steriilejä hotellihuoneita ja bulkkiaamiaisia. Ei ne ainakaan mitään joulutunnelmaa herätä. Miehen vanhempien kotikaupungissa ei ole edes mitään kivaa pientä ja persoonallista butiikkihotellia tmv. Ehkä olen sitten hankala ihminen... Mutta esim. oman mummoni kaksioon mahtui aina kevyesti kolmekin perhettä nukkumaan lapsineen. Karjalainen vieraanvaraisuus takasi sen, että ketään ei olisi edes päästetty hotelliin yöksi. Yritin miehelle ehdottaa, että mennään vain aattona. Tai ollaan kotona joulu. Täi hän menee vanhemmilleen ja minä siskolleni. Mutta kun ei.
Oot outo kun syytät aapeetä :O
Ehkä anoppi pelkää että lapsenne häiritsee muiden unta. Tai sitten anoppi pelkää miniäänsä jollakin tavalla. Äitini siis ujosteli miniäänsä koska koki hänen olevan nuori ja "paremmista piireistä".
Oletteko muulloin yöpyneet anopilla ? Jos niin miten meni ?
Minusta kuulostaa tosi ankealta ajatus ajaa jouluna kahtena päivänä peräkkäin noin pitkästi. Enkä kyllä haluaisi hotelliinkaan jouluyöksi. Kumpikaan ei kuulosta kivalta.
Minä varmaankin ehdottaisin miehelle että saa valita kumpana päivänä käydään anopilla. Ja sitten toinen päivä vietettäisiin kotona tai sinun sukulaisillasi.
Kysy miehellesi mikä hänelle on joulussa tärkeää ? Miksi molemmat päivät anopilla ? Jos miehelle on ihan ehdoton olla anopilla molempina päivinä niin mitä jos kävisitte koko perhe toisena päivänä ja toisena mies kävisi yksin tai lapsen kanssa siellä.
Tsemppiä.
yöksi kotiinsa mieluummin poikansa tyttöystävän kuin sinut. Hmmmmmm.....
Ja jos olen anopin mielestä niin kamala ihminen ja lapseni niin hirveä, että kelvataan sinne kyllä aattoillaksi heidn viihdykkeeksi mutta ei sitten yöksi, niin anti olla.
Miksi menisin jouluna istumaan ihmisten luokse, jotka ei selvästi halua minua nurkkiinsa? Oli se syy sitten mikä tahansa, niin minua eivät sinne halua - joten miksi menisin?
ap
ja miettisin tarkkaan, millainen vieras olen aiemmin ollut jos minua ei enää haluttaisi kylään.
pakotettua viettämään taas kerran joulua SINUN sukulaistesi luona.
Hyvää jatkoa vain avioliitolle. Ei mene kauaa kun saat lykkiä vaunuja yksinhuoltajana.
yöksi kotiinsa mieluummin poikansa tyttöystävän kuin sinut. Hmmmmmm.....
Ja jos olen anopin mielestä niin kamala ihminen ja lapseni niin hirveä, että kelvataan sinne kyllä aattoillaksi heidn viihdykkeeksi mutta ei sitten yöksi, niin anti olla.
Miksi menisin jouluna istumaan ihmisten luokse, jotka ei selvästi halua minua nurkkiinsa? Oli se syy sitten mikä tahansa, niin minua eivät sinne halua - joten miksi menisin?
ap
pikemminkin rasite.
jo on luulot itsestäsi.
Ja kyllä mulla on tosiaan siihen oikeus! Muut menkööt hotelliin. Tai sitten vaan kyläillään se yksi päivä ja juhlat loppuu siihen.
Minusta ap perheineen voisi vaan pistäytyä siellä.
Mitä sitä toisten nurkkiin tunkemaan jos ei selävstikään kaivata?!
Ja kyllä mä tavallaan ymmärrän jos pojan perhe on anopille vieraampi kuin tyttären perhe. Onhan vieras nainen aina vieras nainen.
on erittäin hyvät välit anoppiini ja omasta anoppilasta ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Kuinka kaukana miehesi sisaret asuvat? Onko heillä pidempi matka sinne?
Suoraan sanoen. En totaalisesti lähtisi lasten kanssa 150km ajamaan sinne ja takaisin. Mikä joulu se sellainen on, että autossa vietetään ainakin 4h!
Olen oikeasti hyvin rauhallinen ja ymmärtäväinen ihminen, mutta tuollaista en hyväksyisi! Omalle siskolle mars!!!!
Tapaninpäivä sitten kotona.
Siksi mies tuonne vanhempiensa luokse haluaa molempina päivinä, että olisi jotenkin tasapuolista.
Olisin valmis viettämään koko joulun ihan kotonakin. Tulkoon sitten muut meille käymään. Miehelle ei sovi, kun kerran viime joulu oltiin minun vanhemmillani.
Ollaan oltu anoppilassa aiemmin jouluisin yltä. Mutta silloin ei ole olleet veljen molemmat sisaruksetkin siellä yhtaikaa.
Heillä on yksi vieras/työhuone, jonne miehen sisko majoittuu ja veljen huone on edelleen alkuperäisessä asussaan.
Mutta ajattelin, että me voitaisiin nukkua esim. takkahuoneessa vuodesohvalla. Ei tarvitsisi olla missään olohuoneen lattialla muiden jaloissa, tmv. Mutta ei vaan käy.
ap
Menkää aattona, ajakaa takaisin ja joulupäivänä sitten kotona tai sinun sukulaisten luona.
Joko aattona tai sitten aatto kotona ja joulupäivänä käynti siellä.
en kyllä käsitä miksi ette mahtuisi.
Me asutaan 120 m2 ok talossa ja meitä on 9 hlö ja pari koiraa ja kissaa. Siltikin meillä on yöpynyt samaan aikaan useampikin perhe. Siskon pedit on aika helppoja järjestellä.
Vai onko anoppisi hampstraaja jolla onjokainen neliösentti lattiasta huonekalujen peitossa?
No joo, keskusteleppa nyt sen ukkosi kanssa, että miski te ette voisi alkaa kehittelemään ihan omia jouluperinteitä oman perheen kesken ja kutsutte sitten teille vaikka tapanina porukoita syömään.
Minusta ainakin aikoinaan kun ravattiin anoppilan ja mun vanhempien välillä oli stressaavaa. Kyllä se meni mutta sitten alkoi juuri tuollaiset ihmeelliset jutut.
Me pidettiiin koti kokous ja päädyttiin minun toiveesta kehittelemään omia jouluperinteitä.
Ja miksette voi vain käydä siellä. Ei 150 km niin pitkä matka ole vauvankaan kanssa. Olen itse ajellut sen monesti.
Mä tekisin niin, että me vaan käytäisiin siellä ja tultaisiin yöksi kotiin ja jatkettaisiin sitten omaa joulua.