Ei olisi pitänyt ikinä päästää miestä vanhempainvapaalle!
Joulusiivoja pitäisi tehdä, mutta kaikki aika menee päivän sotkujen siivoamiseen. Paikka on niin kuin mikäkin läävä: puuronjämät tiskialtaassa, vaatteet pitkin lattiaa, kaikkien kengät suoraan oven edessä jne. En tajua, mitä tuo koko päivän täällä tekee, kun ei kuulemma ehdi laittaa ruokaa eikä mitään muutakaan. Lapsia edes ei vahdi kunnolla. Toivottavasti mitään ei satu näitten viimeisten päivien aikana...
Eilen eivät olleet ehtineet edes kauppaan, kun vauva oli oksentanut aamulla! Siis herttinen aika, miten siinä voi tuntitolkulla mennä? Lapsi oksentaa, sille vaihdetaan vaatteet ja siivotaan muut jäljet. Aikaa menee normaalisti korkeintaan vartti ja sen jälkeen ehtii hyvin kauppaan. Ja tosiaan muutamaa perunaakaan ei ehdi keittää, vaan syöttää lapselle purkkiruokaa ja vetää itse vaan leipää ja makkaraa. Tästä seuraa tietenkin se, että minullekaan ei ole mitään ruokaa, kun tulen töistä. :(
Hermot menee justiinsa! Onneksi on enää kymmenen työpäivää ja sitten on vaihto taas...
Kommentit (21)
meillä sama meno, olen viikonloppuisin töissä ja aina on hirveä kaaos, kun mies on lasten kanssa! Ihan sama vaikka kaikki olisivat terveenä, kun mitään jälkiä ei siivota! Kiva sitten silmät ristissä, 4t yöunien jälkeen ruveta siivoamaan kotia!!Miehet.........HUOH!
Meidän talon normaalitila on kaaos. Mutta tämä on kaukana siitä. Tyhjää pöytätilaa ei ole missään, kun tulen töistä. Ei niin yhtään mistään! Ruokapöytä on täynnä astioita, työtasot täynnä milloin mitäkin roinaa ja nyt on jopa olohuoneen lepotuolin kansoitettu pyykeillä, jotka jossain vaiheessa olivat puhtaita! Eivät varmaan enää, kun niitä on pyöritelty ja käännelty ja niihin on varmaan puklailtukin. Kraah!
vasta iltamyöhällä, vietä sinäkin mielekästä vapaa-aikaa kun vielä pystyt.
te kotona ollessanne olette tehneet kaiken valmiiksi... turha olettaa että se mies siitä yhenäkin oppisi kotitöitä tekemään...eikös ennen ollutkin niin että jos esim. vauva oksensi niin äiti sen nappasi ja sotkut siivosi... olisi aikanaan antanut miehen osallistua ja KELPUUTTANUT miehen tekemän työn niin ei tarviisi nyt valittaa. Sori, mutta näin se monesti on.
ja tajuaako se "tason" laskeneen? Olettaako, että sinä siivoat olitpa kotona tai töissä?
te kotona ollessanne olette tehneet kaiken valmiiksi... turha olettaa että se mies siitä yhenäkin oppisi kotitöitä tekemään...eikös ennen ollutkin niin että jos esim. vauva oksensi niin äiti sen nappasi ja sotkut siivosi... olisi aikanaan antanut miehen osallistua ja KELPUUTTANUT miehen tekemän työn niin ei tarviisi nyt valittaa. Sori, mutta näin se monesti on.
Vaan pystyykö miehet oppimaan? Ei vissiin tällä logiikalla.
sillä oon töissä tuppukylässä kaukana kotoa. Meidän keskimmäinen lapsi (erityislapsi) on hoidossa työpaikkani vieressä, enkä voi alkaa pitää häntä hoidossa koko päivää... Enkä liioin halua hänen kanssaan kulkea ympäriinsä. :)
Se on totta, että minä oon hoitanut meillä melkein kaikki kotityöt. Mutta se johtuu siitä, että tuo ukko on aina töissä!
Minä haluan kodin, jossa on tavarat paikoillaan edes sen verran, että ilkeää laittaa joulukoristeet paikalleen. Mutta tällä menolla en saa sitä ikinä... Ehtii joulu mennä, ennen kuin tuvan saa järkevään kuntoon. :(
ap
mutta pianhan se loppuu :)
Mulla menis kauemmin aikaa, jos tenava oksentais, ihan jo senkin vuoksi, että ensin ajattelisin puhtaasti jo niin, etten lähde kauppaan ¨lapsen kanssa, jolla ehkä oksennustauti.
mutta pianhan se loppuu :)
Mulla menis kauemmin aikaa, jos tenava oksentais, ihan jo senkin vuoksi, että ensin ajattelisin puhtaasti jo niin, etten lähde kauppaan ¨lapsen kanssa, jolla ehkä oksennustauti.
joten tuota oksennustautia on jo lakattu pelkäämästä joka yökkäyksen jälkeen. :)
ap
Meillä mies kans vanhempainvapaalla. Kaikki ollaan tyytyväisiä, ruoka pöydässä, kun tulen töistä!
Meillä mies kans vanhempainvapaalla. Kaikki ollaan tyytyväisiä, ruoka pöydässä, kun tulen töistä!
ap
tuskin sun ukosta on ihan yht`äkkiä tullut vätys. Tai sitten sun ukkos on lukenu liikaa av-palstaa eikä kotona olevalla ole aikaa muuhunkun lapsen kanssa olemiseen
paitsi että ruokaa yritti tehdä yleensä niin, että alkoi sitä puuhata, kun saavuin. Mutta ei imuroinut, ei siivonnut, ei pessyt vessoja, ei käynyt kaupassa kuin kerran eikä pessyt pyykkiä. Siinäpä sitten oli setvimistä, kun palasin hoitovapaalle. Meillä on pyykkitilanne vieläkin ihan kaaoksessa.
meillä oli paikat huomattavasti paremmassa järjestyksessä, kun mies oli kotona. Tunnustan. Mulle jäi vaan oikea siivoaminen ja se on taas homma, josta tykkään. Edelleenkään en tiskaa juuri koskaan, kun siivoan muuten melkein kaiken. Ja minä siis olen kotona ja mies töissä.
kyllä kai se muutamassa päivässä huomaa että jotain tarttis tehdä. Tai sitten viikonloppuna hoidatte kaaoksen yhdessä kuntoon.
itsellänikin on vaikeuksia pitää koti siistinä, yksivuotias sotkee KOKO AJAN ja loput ajasta vaatii syliä ja huomiota. En siis ehdi tekemään mitään.
Mies kestäisi tätä tasan yhden päivän ja lähtisi sitten heti takaisin töihin.
vasta iltamyöhällä, vietä sinäkin mielekästä vapaa-aikaa kun vielä pystyt.
onneksi tämä tapahtui jo mun töissäoloaikana, niin meillä ei edes tarvitse keskustella siitä, tuleeko miehestä koti-isää. ei todellakaan tule!
mies oli aamut töissä, joten ehdin tehdä kaikki kotihommat, käydä asioilla, laittaa lapset kouluun aamutoimineen ja laittaa ruuat valmiiksi iltaa varten.
tulin illalla yhdentoista maissa ja koko huusholli oli kuin sikolätti. läksyjen tarkistaminen/auttaminen "unohtunut". mitään ei kuulemma oltu "jaksettu". ja tämä "mitään" kuitenkin piti käytännössä sisällään omien jälkien siistimisen ja kahden koululaisen avustamisen läksyissä.
tätä avautumista voisi jatkaakin, mutta hyvä tietää, että muuallakin samanlaista meinikiä.
mitä sinä saat aikaiseksi kotona - siis sitten, kun mies menee töihin ja sinä jäät kotiin. Nyt mies on nähnyt, miten vaativaa kotivanhemman homma on. Jos mies ei olisi jäänyt kotiin, niin hän todennäköisesti vain kadehtisi sitä, kuinka sinä saat levätä kotona kaiket päivät sillä aikaa, kun hän raataa töissä.
Relaas vähän.
Joulusiivousta ei ole pakko tehdä; pikkulapsiperheessä kaaosta on aina. Ylisuorittaminen on pahasta. Ja aikuinen mies (ja nainen) pärjää kyllä ilman lämmintä ruokaa.