Minkä ikäiselle olette lukeneet Harry Potteria?
Onko eskari liian nuori? En ole itse niitä kirjoja lukenut enkä tunne sisältöä tarkemmin. Minkä ikäiselle ne sopivat?
Kommentit (9)
Sarjan edetessä tunnelma synkkenee, mutta ensimmäinen kirja sopinee pian jo, varsinkin jos yhdessä lukee.
lukisin itselleni. Eskari-ikäinen poikani oli jostain kuullut näistä ja oli itse kiinnostunut. Mietin, että ostaisiko pukin konttiin iltalukemiseksi vai onko liian aikaista.
t. ap
Kirjat ovat hyvin jännittäviä, jopa ekakin (vaikka se on totta, että ne muuttuvat koko ajan jännemmiksi). Jotta voitte lukea ne suht putkeen, aloittaisin vasta n. 8-vuotiaana.
Meillä aloitettiin viime talvena lukea niitä (lapset 8 ja 10 v.), nyt olemme viitososan loppupuolella.
Muita en ole vielä antanut luettavaksi, ehkä ensi syksynä kun menee kouluun voi antaa 3.
Aloitettiin viime keväänä, jolloin hän oli 6,5 v ja eskarissa. Nyt ekalla. Ja sanoin, että sitten saa lukea viidennen kun itse lukee. Siihen menee varmasti vielä ainakin vuosi tai kaksi ellei enemmänkin.
Aloitettiin viime keväänä, jolloin hän oli 6,5 v ja eskarissa. Nyt ekalla. Ja sanoin, että sitten saa lukea viidennen kun itse lukee. Siihen menee varmasti vielä ainakin vuosi tai kaksi ellei enemmänkin.
Eivät sovellu vallankaan iltalukemiseksi.
Ovat sopivaa luettavaa sitten kun lapsi on itse kypsä lukemaan niitä (kiinnostus/lukutaito jne.).
jos ei itse osaa lukea niin ei ole sen ikäisen kirja sitten. Siinä loistava määrittävä tekijä. Itse luin ekan ollessani 11v, ja oli ihan hyvä ikä. Siitä on 10v ja viimeisimmät kirjat on ihan tämän ikäisellekin mielekkäit lukea.
vaihtelevalla menestyksellä. Ei ihan jaksa kiinnostaa.
Tämän ikäiselle voisin lukea 1. ja 2. osat, mutta en sen pidemmälle.
Jatko sen jälkeen riippuu lapsesta itsestään. Toiset ovat herkempiä kuin toiset.
Suosittelen lämpimästi, että luet ne itse ensin :)