Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumi-kalenteri on ihan pettymys.

Vierailija
09.12.2010 |

Luukkujen takaa voi näemmä tulla useamman kerran sama hahmo, esim. tänään tuli toinen niiskuneiti. Mitä järkeä siinäkin on? Eihän muistakaan lelukalentereista tule montaa kertaa samaa lelua eikä kuvakalentereista samaa kuvaa.

Joo, tiedän, pikkujuttu, mutta silti tunnen oloni huijatuksi. Ja lapsi pettyi. Ei näemmä ole laadulla mitään väliä, kun vaan saadaan asiakkailta rahat pois...

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkekää nyt aikuiset ihmiset euron kalenterin perään. Oisitte satsannu enemmän ja ostanu laadukkaamman. Hyvää ei saa halvalla. ja kyllä sieltä vaan tänään hattivatit tuli eikä niiskuneitiä.

Hattivatit tuli 3. päivä, tänään tuli niinskuneiti, joka oli pienempi kuin neljännen päivän niiskuneiti. Kyllä mun mielestä 17 euroa on aika paljon joulukalenterista, joten hivenen pettynyt olen ollut itsekin. Eilen tais tulla jotain pieniä simpukoita, tiedä sitten miten nekin jouluun liittyy..

Vierailija
22/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkekää nyt aikuiset ihmiset euron kalenterin perään. Oisitte satsannu enemmän ja ostanu laadukkaamman. Hyvää ei saa halvalla. ja kyllä sieltä vaan tänään hattivatit tuli eikä niiskuneitiä.

Hattivatit tuli 3. päivä, tänään tuli niinskuneiti, joka oli pienempi kuin neljännen päivän niiskuneiti. Kyllä mun mielestä 17 euroa on aika paljon joulukalenterista, joten hivenen pettynyt olen ollut itsekin. Eilen tais tulla jotain pieniä simpukoita, tiedä sitten miten nekin jouluun liittyy..

ja luukku kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taapero onnistui jo aukaisemaan kaikki luukut ja siellä tuli tosiaan monta samaa hahmoa. Esim. hattivatteja taisi tulla yhteensä jopa 4 kpl!

Vierailija
24/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään jouluista, ei kai muumit varsinaisesti jouluun liity. Luukun koosta jo näkee, ettei kovin isoja juttuja voi olla. Meillä lapsi leikkii näillä ihan erikseen, ei edes yritä liittää muumitaloon, siellähän on omat hahmot.

Vierailija
25/81 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kahdella vanhimmalla lego kalenteri ja on ollut joka vuosi yhtä hyvä ja mieleinen! Samoin Playmobil kalenteri on aina ollut tosi kiva. Bakugan kalenteria en uskaltanut tänä vuonna ostaa, koska missään ei ollut mitään mainosta, että mitä siitä tulee... Ja onneksi ei ostettukaan. Niin monelta olen nyt kuullut sen olevan huono... Hello Kitty kalenteri meillä on neidillä ja on tykännyt siitä tosi paljon! Muumi kalenteri oli nuorimmalla, mutta avattiin siitä eka luukku ja nuorimmainen totesi, että karkkia... Jätettiin se ens vuoteen. Suklaakalenteri olis tosi helppo ja hyvä vaihtoehto, mutta meillä ei voi niitä suklaita kukaan syödä... Yhdelle lapsista kelpasi onneksi Dammenbergin maidoton suklaakalenteri. Osassa luukuista kuva ja osassa suklaa. Omaa joulukalenteria mietin tekeväni, mutta kyllä sekin lopulta aika kalliiksi tulee... Jollain oli kirja, mistä voi lukea tarinan joka päivä. Oletko ite sen tehnyt vai ootko jostain ostanut? Kuulosti kyllä niin tosi kivalta vaihtoehdolta!! :)

Olen 12.v ja ostin äitini kanssa viimevuoden Muumijoulukalenterin. Joo, tiedetään, saattaa kuulostaa oudolta, mutta pidän muumeista, eikä minua kiusata siitä. Ostimme joulukalenterin vasta 28.11.11, eikä enää tämän vuoden kalenteria ollut, joten tyydyin viimevuoden malliin, koska sitä minulla ei vielä ollut. Ensimmäisestä luukusta tuli mini Muumipeikko. Hiukan pettynyt olin kokoon, mutta olen kuitenkin jo kaksitoistavuotias, enkä siitä kauheasti suuttunut. Kun ajattelee, niin mini Muumipeikko on todella suloinen, eikä niitä muualta saa. Toisesta luukusta tuli iso Nuuskamuikkunen. Siihen olin tyytyväinen, koska se oli miltei saman kokoinen kuin alkuperäiset muumilelut. Kolmannesta tuli mini Pikkumyy. Siihen olin hiukan pettynyt, koska kasvoiltaan se ei näyttänyt ollenkaan Pikkumyyltä. Koon puolesta aivan mainio, koska sekin oli suloinen, ja Pikkumyyhän on pieni. Neljännestä tuli hattivatit. Ihastuin niihin täysin, mutta nyt huolestuttaa se, että kalenterissa on vielä kaksi samankokoista luukkua, mistä tuli hattivatit. Toisaalta, muumitarinoissa hattivatteja on hirmuinen määrä, eikä se kauheasti haittaa kaksitoistavuotiasta, että tulisikin kolmet hattivatit. Hieman ärsyttäisi, koska rahaa on kuitenkin kiskottu. Kalenteri maksoi itse asiassa vain 7.90 Stockmannilla, mutta silti. Viidennestä, eli tämänpäiväisestä tuli ihana Haisuli! Se on mielestäni juuri sopivan kokoinen. Tällä hetkellä ei ole tullut samoja. Onhan ne tekijät voinu muuttaa sitä kalenteria, jos on ollut niin monia pettyneitä asiakkaita. Ehkä sitten ensi vuonna hommaan sen tämän vuoden Muumijoulukalenterin. Jää nähtäväksi, kuitenkin olen silloin seiskalla, mutta on silti tärkeää, että lapset saavat oikeasti olla lapsia, ei kenenkään tarvitse esittää meikkaavaa lissua. Todellisuudessa kaikki lissut saattavat pitää muumeista tai barbeista! Takaisin joulukalentereihin. Vuonna 2007 äitini oli ostanut minulle ihanan Lego Belville - kalenterin! Se oli ihan unelmien täyttymys! Sieltä sai kaikkia harvinaisuuksia, mitä ei saanut muualta! Olin todella tyytyväinen siihen, ja olisin ostanut sellaisen ensi vuonna, mutta kun piru vieköön, niitä ei enää myyty! Olin todella suutuksissani ja tyydyin suklaakalenteriin. Harmitti ihan superisti. Lego kalenterit ovat olleet todella hyviä! Harmi ettei tytöille sitten pitäisi ostaa poikien lego- kalenteri... Tuli tosta edellisestä mieleen, että tuliko Muumijoulukalenterista karkkia!?

Vierailija
26/81 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteen kuvauksessa kun sanotaan että sieltä saa 24 erilaista hahmoa...

Vierailija
27/81 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on leikitty koko vuosi onnellisesti viime vuoden muumeilla. Eikä haitannut yhtään että on pieniä ja isoja. Simpukat heitin samoin tein roskiin ettei päädy vauvan suuhun.

Pienet muumit on harmittaneet vain naapurin äitiä, lapset leikkivät siinäkin osoitteessa niillä ihan onnellisina. Minusta tämä ongelma on äitien korvien välissä.

Vierailija
28/81 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pettymys on ollut aikuisille, lapsi on iloinen suklaasta. On siis iso kalenteri, jonka eka luukku antoi lupaavasti minikokoisen korttipelin ja suklaata, mutta muissa luukuissa (vikaa lukuunottamatta) lienee vain samaa suklaata eri kääreillä :/. Ensi vuonna ostetaan joko euron suklaakalenteri Lidlistä tai sitten joku lelukalenteri. Luulin, että tästäkin tulisi jotain muuta kuin Disney-logolla varustettuja suklaanpaloja!

Vierailija
29/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luukkuja on 24 ja kalenteri maksaa noin 17e niin jokaiselle lelulle tulee hintaa alle euro joten ei kukaan voi olettaa että sieltä tulee jotain huippu hyviä leluja.

Siis sen koko kalenterin teettäminen Kiinassa ei todennäköisesti kovin montaa euroa maksa. Todennäköisesti ne kaikki hahmot ovat maksaneet alle euron per kalenteri ja se pahvilaatikko siinä ympärillä tuskin sitäkään.

Jos kalenteri kuljetuskuluineen on tullut maksamaan Kiinassa tuotettuna enemmän kuin 2-3 euroa/kpl, niin ihmettelen suuresti.

Esim. ne joulukrääsät - vaikkapa pienet muovikuuset - joita täällä myydään kaupassa 10-15 euron hintaan, maksaa maahantuojalle alle 50 senttiä kappale.

Voitot noissa krääsäjutuissa on niin uskomattomia, että emme edes voi käsittää.

Vierailija
30/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla itse täytettävät kalenterit,eikä ole heidän tarvinnut pettyä.

Tänä vuonna laitoin jokaiselle palasia samaan vaikeaan palapeliin. Innoissaan aamulla etsivät paikkaa palasilleen ja iltapäivälläkin vielä tutkivat vihjeitä siitä mitä kuvasta voisi paljastua.

Vierailija
31/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsos sitä luukkua tarkkaan, ei ole kolo hattien muotoinen. Meillä oli sekä pieni niiskuneiti siellä ihan pohjalla jumissa ja päällä hattivatit, todennäöisesti luukusta 16 pudonneena.

Vierailija
32/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoivat vain euron kpl ja niissä on joka päivä eri suklaakuvio (näkyy hyvin selvästi). meidän vajaa 2v ja 6v tytöt tykkää tosi paljon! istuutuvat yhdessä sohvalle ja isompi auttaa pienempää avamaan ja sitten ihmettelevät mitä tulikin, ja sitä suklaatakin ihan mielellään syövät. Olen samaa mieltää erään vastaajan kanssa että kalenterissa tärkeintä on se jännitys..

Vierailija
33/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 v on tykännyt kyllä ihan hyvin tuosta muumikalenterista, tuli kummeilta lahjana.

Meillä on itse tehty kalenterin ja siinä kanssa Sleichin eläimiä. Tarkoituksella olen tehnyt noin jo parina vuonna vaikka tiesinkin kalliiksi tulevan, mutta noilla eläimillä kyllä leikkii tosi paljon ja ne ovat monivuotisia leluja. Meillä on muutama tallessa mun lapsuudesta.

Joskus tulee tarroja, autoja, tikkareita. Eikä se lapsi osaa ajatella, että tikkarin kappalehinta on 10 senttiä ja Sleichin norsu vaikka 7 euroa

Vierailija
34/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei haittaa lainkaan, että hahmot ovat eri kokoisia tai että tähän mennessä on tullut kaksi niiskuneitiä. Hyvät leikit niillä saa aikaiseksi, myös simpukat ovat mukana. Ovatko lapsenne mielikuvituksettomia ja kyvyttömiä tekemään omia leikkejä, jos jämähtävät harmittelemaan lelujen kokoeroja tai vastaavaa?

kalenterista tulleet hahmot leikkivät sulassa sovussa muumitalon isompien hahmojen kanssa. Ei tyttöä haittaa lainkaan, vaikka on monta niiskuneitiä ja montaa eri kokoa.

Vierailija
35/81 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se tämänpäivän hahmo on nimeltään? Meidän neiti totesi kummissaan et tuli hassu ukkeli:)

Vierailija
36/81 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pieni Hello Kitty-fani on tykännyt siitä kovasti. Mielestäni se n. 12 e, mitä siitä maksoin on ihan kohtuuhinta noille hahmoille.

Vierailija
37/81 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kalenteri oli jo puoleen hintaan ja sitten minulla oli vielä kuponki jolla siitä sai -50%. Maksoin siitä 4,50e, enempää en olisi maksanut. Olin kuitenkin yllättyneen tyytyväinen niihin hahmoihin joita tuolla summalla sain ja voin sujauttaa "tontun tuomana" joulukalenteriin lapselle. Hänkin on ollut tosi iloissaan hahmoista. Itseäni kyllä myös vähän hämäsi ne erikokoiset niiskuneidit ja joku muukin oli pienempänä vielä, mutta en usko että lasta haittaa. Meillä kalenteriin tulee vähän muutakin jouluisempaa, eli joka päivä ei tuollaista hahmoa edes tule hälle.

Vierailija
38/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä niiskuneiti että hattivatit!

Tajusin onneksi jemmata pikaisesti hattivatit talteen, koska se on varmaan jostain toisesta luukusta tipunut. Mutta siis tuplia tulossa enemmän kuin yksi..

Vierailija
39/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä roinaa ja 2 kertaa on jo tullut kynä/kynät sekä väritystehtävä.

Legokalenterit ovat menneinä vuosina olleet hitti.

Vierailija
40/81 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli toinen niiskuneiti (pieni) luukusta nro 9. Hattivatit tulivat jo aikaisemmin. Lisäksi meille on tullut näkinkengät, haisuli, hattivatit, iso niiskuneiti,pieni muumimamma ja -peikko, iso muikkunen ja pieni pikkumyy. (ei ole lueteltu järjestyksessä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi