Muumi-kalenteri on ihan pettymys.
Luukkujen takaa voi näemmä tulla useamman kerran sama hahmo, esim. tänään tuli toinen niiskuneiti. Mitä järkeä siinäkin on? Eihän muistakaan lelukalentereista tule montaa kertaa samaa lelua eikä kuvakalentereista samaa kuvaa.
Joo, tiedän, pikkujuttu, mutta silti tunnen oloni huijatuksi. Ja lapsi pettyi. Ei näemmä ole laadulla mitään väliä, kun vaan saadaan asiakkailta rahat pois...
Kommentit (81)
ja pari sormusta on tullut myös. 12 e maksoi Cittarissa ja kohtuullisen tyytyväinen on tyttö ollut kalenteriinsa.
Häntä ei haittaa lainkaan, että hahmot ovat eri kokoisia tai että tähän mennessä on tullut kaksi niiskuneitiä. Hyvät leikit niillä saa aikaiseksi, myös simpukat ovat mukana.
Ovatko lapsenne mielikuvituksettomia ja kyvyttömiä tekemään omia leikkejä, jos jämähtävät harmittelemaan lelujen kokoeroja tai vastaavaa?
Häntä ei haittaa lainkaan, että hahmot ovat eri kokoisia tai että tähän mennessä on tullut kaksi niiskuneitiä. Hyvät leikit niillä saa aikaiseksi, myös simpukat ovat mukana.
Ovatko lapsenne mielikuvituksettomia ja kyvyttömiä tekemään omia leikkejä, jos jämähtävät harmittelemaan lelujen kokoeroja tai vastaavaa?
ei varsinaisesti leiki niillä, katselee vain.
Ei muakaan haittaa, kunhan nyt ihmetyttää.
noin haukkumaan? Olen muuten huomannut, että muumien markkinoinnissa käytetään juuri tuota samaa taktiikkaa; joko rakastat tai olet tyhmä.
Olen lakannut rakastamasta jo ajat sitten. :-(
Mua kans itseäni ärsyttää se kokoero mut lasta ei haittaa ja hyvä niin.:)
Ja avasin itse samana iltana tarkoituksena laittaa noita yllätyksiä kuopuksen joulusukkaan, kun isommille on sellaista mitä hänelle ei voi antaa. Ihan tyytyväinen olen kalenteriin kokonaisuudessaan, vaikka siellä jonkin verran noita samoja hahmoja olikin. Muumipeikosta, -mammasta ja papasta sekä Niiskuneidistä on ne pienet versiot sekä sitten isommat. Muut hahmot ovatkin sitten noita isompia, paitsi Pikkumyy on se pieni, mutta senhän kuuluukin olla muita pienempi ;) Lisäksi hattivatteja tosiaan on kolmessa tai neljässä luukussa.
Tove Janssonin kauniit ajatukset on puettu rahaksi ja muumit on pahinta rihkamaa, mitä on. Muumimaailma on sen rahastuksen huipentuma.
Muumikalenterin ostaneet, miksette laita palautetta kalenterin markkinoijalle? Onko sama yhtiö kuin Muumimaailman takana vai jokin muu?
Muumeihin liittyvät asiat nyt eivät ainakaan saisi tuottaa pettymystä lapsille. Se on täysin alkuperäisen muumi-ideologian ja Tove Janssonin ajatusmaailman vastaista. Ymmärtääkseni myös Muumimaailman ihmiset ovat tätä mieltä.
Siinä olen samaa mieltä, että muumilelut (talo, laiva) ovat todellista krääsää ja rahastusta. Ovat suhteellisen hintavia, mutta tosi karun näköisiä, hyvin vähän tavaraa. Maksavat paljon, mutta näyttävät halvoilta leluilta.
Aikaisempaa isoa Niiskuneitä ihmeteltiin hieman, kun niin eri kokoa muiden kanssa, mutta kun tuli tänään pieni, niin 3v totesi, että nyt sitten tuli vauva-niiskuneiti.
"oliko tässä vauva-niiskuneiti?" JOO, innostui poika.
MUTTA kyllä pitäisi olla eri hahmot joka luukussa munkin mielestä ja ne simpukankuoret oli meillä pettymys ennenkuin keksin niistä sanoa, että ovat Niiskuneidin aarteita
Fredrikson eikä Niiskuneiti..
Meille kyllä on tullut tänä vuonna viime vuoden kalenterista:
1. Pieni Muumipeikko
2. Iso Nuuskamuikkunen
3. Pieni Pikku Myy
4. Hattivatit
5. Haisuli
6. Iso Niiskuneiti
7. Pieni Muumimamma
8. Niiskuneidin simpukat 4x
Meillä oli muumikalenteri viime vuonna, ja niillä kaikenkokoisilla muumeilla on leikitty jo vuosi. Ne asuu nukkekodissa ja niiä on ne kokoa pienemmät nukkeina tai vauvoina.
Lapsesta kiinni siis ja äidin naamasta, lapsikin pettyy kun äiti näyttää hapanta naamaa kalenterin luukun aukeuduttua.... :)
Ihme sälää sieltä tulee.. pet shopin kaulaliina oli paras...
Lego on kyllä ihan loistava!
ja tykkää just kaikesta tuosta pikkusälästä.
krääsän vuoksi olen tehnyt lapselleni joulukalenterin missä on pusseja. Joka vuosi olen ostanut jonkun jutun jota hän on toivonut joululahjaksi ja jakanut sen/ne pusseihin. Isommissa jutuissa olen laittanut kortin pussiin ja antanut paketin kaapista. Joululahjaksi ei tarvitse ostaa kuin yhden lahjan kun on koko joulukuun ajan saanut toivomiaan juttuja.
Tänä vuonna laitoin jokaiselle palasia samaan vaikeaan palapeliin. Innoissaan aamulla etsivät paikkaa palasilleen ja iltapäivälläkin vielä tutkivat vihjeitä siitä mitä kuvasta voisi paljastua.
jouluaaton luukku oli tyhjä. Ei ollut edes eksynyt minnekään se tavara vaan kerta kaikkiaan puuttui. Muutenkin siitä tuli aika tylsiä tavaroita. Nyt meillä on itse tehty pussikalenteri ja on ollut menestys. Tosin niin kuin aikaisemmin joku kirjoitti, tarkkana saa olla ettei sen uppoa ihan kamalasti rahaa.
Viime vuonna kalenteri maksoi jotain 7-8€ ja siitä oli iloa kolmelle lapselle.
Tänä vuonna podin huonoa omaatuntoa siitä ettei lapseni saaneet niitä kalliita krääsäkalentereita, joten päätin hieman enemmän sijoittaa kalenteriin tänä vuonna. Pojista vanhimmalle ostin 16€:n legopaketin, josta voi koota 3 erilaista ajoneuvoa. Valkkasin malleista kivoimman ja laitoin joka päivälle yhden sivun ohjeesta ja niihin tarvittavat palat. Joulun jälkeen annan sitten loput ohjeet niin voi halutessaan rakentaa nekin.
Toiselle pojalle laitoin palapelin pala kerrallaan sekä muutaman pikkuauton.
Tytölle ostin tylsästi valmiin cailopin korukalenterin. Ensi vuonna voisin itse toteuttaa sen kalenterin jos ostelisi poistuvia malleja kaupasta -30% hintaan.
Lisäksi ostin kaikille kolmelle yhteiseksi kinder suklaakalenterin ja se on ollut kyllä hyvä. 8 kertaa saa kukin aukaista luukun. Sain sen -30% alennuksella työpaikaltani.
ei meillä vaan mennyt kauheasti rahaa. Ostin ison tarra-arkin, siitä sai jo tosi monelle päivälle kun ei kaikkia laittanut kerralla. Sitten joillekin päiville jotain pikkuherkkua (suklaapatukka, muutama karkki jne), muutama koristus itse kalenteriin (kankainen joulukuusi) ja sitten jotain pikkujuttuja mitä olin napsinut tarjouksesta: hileitä askarteluun, pinnejä jne.
varsinkin kun lapsi kasvaa, ystäväni teki vielä viime vuonna pojalleen, joka oli silloin 10 v. Yhteen luukkuun meni aina monta euroa ja koko joulubudjetti kului yhteen joulukalenteriin.
Jos pystyy tekemään niin että laittaa joka kuukausi tavarat 2 luukkuun, niin silloin ihan ok. Tai sitten täytyy pysyä piuhat todella tiukasti hanskassa.
Tänä vuonna meidän tytön Muumi -kalenterista on tähän mennessä tullut Miisa, Pikku Hemuli, Esi-isä, Fredrikson, Hemuli(mini), Muumipappa, Niisku ja Haisuli.
joka kertoo "kerrostalotontusta".
Kuvana on kerrostalo ja luukkuina avataan ikkunoita. Luukuissa kuvia. Kalenteriin liittyy pieni kirja, josta luetaan pieni pätkä tarinaa joka pv. Tarina etenee ja liittyy kuviin. Todella onnistunut kalenteri!! Ei turhaa krääsää ja mukava kun tonttu touhuaa kerrostalossa :)
Tytärkin kehuu!
ja on kyllä mielestäni tosi hyvä. Siinä tulee ihan oikea lelukokonaisuus, jolla voi leikkiä oikesti pitkään. Hintaa parisen kymppiä, saman verran kuin noilla petshoppi yms kalenterilla. Siinä tulee ihan isot hahmot (kymmenensenttiset jopa) leikkeihin ja niille pienempiä tarvikkeita paljon. Ei mitään tyyliin yksi harja luukussa vaan heti koko säkillinen :-)