Vertaistukea? Tämä talvi on muuttunut läskiksi vyötärölleni :(
Noh, itse olen tietenkin syypää syöpöttelyyni, mutta kun tämä pimeä aika on niin masentava.
-olen lihonut 5 kiloa!
-en ole jaksanut urheilla
-itsetunto kateissa
-näytän sotanorsulta
Mitenkähän tästä noustaan?
Kommentit (17)
Osta kirkasvalolamppu! Auttaa syömishimoon, mikä johtuu kaamosmasennuksesta ja piristää mieltäsi=jaksat taas urheilla.
eikä kyllä puhuta mistään vain viidestä kilosta!
Kesän tullen aloitin painonpudotuksen; nyt on lähtenyt 14 kiloa pahimmista lukemista alaspäin. Yhä jatkuu....
Mutta siis jos minä pystyn tähän, sinä pystyt kyllä myös.
Ja kauhukseni huomasin, että 70kg on mennyt tänään rikki! Ikinä ennen ei luku ole alkanut seiskalla :( Tavoitteenani on ollut viimeiset 2v saada paino tippumaan 60 kiloon, mut nyt syksyn aikana on tullut lisää 6-7 kiloa!!! Mulla ei ole kyse ylisyönnistä. Päin vastoin syön liian vähän, työkiireissä saattaa mennä 12 tuntia syömättä. Ja nyt syksyllä ei ole jaksanut huolehtia liikunnastakaan... Eli vyötäröllä juu näkyy, mutta ei kauaa. Nyt riitti!
Olen kohtuullisen nuori nainen, mutten enää niin nuori, että voisin huoletta syödä, mitä mieli tekee. Aikataulut ovat kiireiset ja kaoottiset, säännölliselle liikunnalle on vaikea löytää aikaa, yöunet jäävät liian lyhyiksi, ja herkut maistuvat. Tuloksena se, että paino on noussut. Haluaisin päästä mielellään alle 60 kilon, siihen tavoitteeseen taitaa nyt olla matkaa 6 kiloa, mikä on vähän, mutta miten tää projekti tuntuu aivan kolossaalisen vaikealta?
Painan nyt jotain 67-68kg, en enää tarkalleen tiedä kun en uskalla käydä vaa'alla. Mutta hyvä, että teitä muitakin painon kanssa tuskailevia löytyy. Aion aloittaa samantien laihdutuksen ja olisi hienoa, jos joku haluaisi lähteä tähän projektiin mukaan tsemppaamaan? Talvella on ankeaa laihduttaa, mutta vielä ankeampaa lihoa muodottomaksi palloksi.
ap
Ps. Kirkasvalolamppu oli hyvä idea. Mies vei sen työpaikalleen, mutta nyt saa luvan tuoda takaisin :)
Tosin syön kyllä aamulla ja päivällä ihan terveellisesti, mutta iltaisin napostelen liikaa kaikenlaisia suklaajuttuja. Vajaassa neljässä vuodessa tullut lähes 10kg (eikä sinä aikana edes raskautta...)
Ja kauhukseni huomasin, että 70kg on mennyt tänään rikki! Ikinä ennen ei luku ole alkanut seiskalla :( Tavoitteenani on ollut viimeiset 2v saada paino tippumaan 60 kiloon, mut nyt syksyn aikana on tullut lisää 6-7 kiloa!!! Mulla ei ole kyse ylisyönnistä. Päin vastoin syön liian vähän, työkiireissä saattaa mennä 12 tuntia syömättä. Ja nyt syksyllä ei ole jaksanut huolehtia liikunnastakaan... Eli vyötäröllä juu näkyy, mutta ei kauaa. Nyt riitti!
En nyt muista numeroani, mutta olin suunnilleen samoissa mitoissa kuin sinä kamppailen toden teolla itsetunto-ongelmien kanssa.
Luulen, että yritän taklata yhden ongelman kerrallaan ja sitä kautta saada taas niin syömisen kuin muunkin elämän hallintaan. Liikunnan lisääminen ja rutiinin löytyminen on siinä ihan olennaista.
Olen tässä nyt pari päivää tosi kiinni, mutta sen jälkeen laitan raporttina mitat, joita lähden kaventamaan.
Nimimerkki olkoon vaikka "Julia".
ja painoa tullut parissa kuukaudessa 5kg vaikka oli ollut jo vuoden ajan sitä ennen hyvä ja tasainen laihdutusputki päällä. Mitat nyt 168/79. Ehkäpä tämä hairahdus on kuitenkin sallittava, ja saa jatkuakin vielä pahimman väsyneimmän vaiheen yli. Toivon että voimat palutuvat kevätauringon myötä (ainakin aina aikaisemmin olen puhkunut energiaa ja elämäniloa keväisin). Tavoitteena kuitenkin ettei paino nousisi enää, vaan pysyisi talven yli tässä jotta laihdutusurakka pysyy järkevänä.
aikaiseksi tähän ketjuun. Palailen huomenna ja kerron taas kuulumisia. Hyvää yötä ihanat av:laiset :)
ap
En nyt muista numeroani, mutta olin suunnilleen samoissa mitoissa kuin sinä kamppailen toden teolla itsetunto-ongelmien kanssa.
Luulen, että yritän taklata yhden ongelman kerrallaan ja sitä kautta saada taas niin syömisen kuin muunkin elämän hallintaan. Liikunnan lisääminen ja rutiinin löytyminen on siinä ihan olennaista.
Olen tässä nyt pari päivää tosi kiinni, mutta sen jälkeen laitan raporttina mitat, joita lähden kaventamaan.
Nimimerkki olkoon vaikka "Julia".
Aargh, takana kauhea viikko. Motivaatio ei riitä juuri mihinkään ja naamaan tulee mätettyä kaikkea turhaa. Itseinho kohoaa sopivasti ennen joulua...Miksi tämä tuntuu niin vaikealta?
No, tässä nyt sitten niitä mittoja:
Paino 66,9 kg
Vyötärönympärys 76 cm
Lantionympärys 106 cm (!!!)
Reisi n. 60 cm (en ollut varma oikeasta mittauskohdasta)
Mun ei enää koskaan tarvitse olla tän kokoinen. En rupea hulluna dieettaamaan ennen joulua, mutta lisäilen liikuntaa ja joululomastakin taitaa tulla aika urheilullinen. Ihan ensimmäinen asia on säännöllisyyden ja hyvän olon löytäminen.
No, täydellä höngällä eteenpäin, meni syteen tai saveen. Valtavasti tsemppiä, ap ja muut!
Julia ehti nappasta vielä pari joulukiloa, mutta tänään alkoi nutraus, jonka myötä toivottavasti saan hyvän startin, ja ruoka-ajat sekä annoskoot järkevöityvät.
Olisi kiva kuulla muistakin, miten menee?
joka kamppailee saman asian kanssa... Mun painoni ei ole koskaan alkanut seiskalla. Oon aina ollut tosi hoikka, myös neljännen synnytyksen jälkeen. Mutta kun on kaksi vuotta istunut sairaalassa, syönyt mitä sattuu, niin kyllähän sen sitten arvaa kuinka siinä käy. Mulla on tavoitteena saada kesään mennessä 5 kiloa pudotettua. Jos nyt vaan putoo. Vatsalihasliikkeitä ja selkälihasliikkeitä oon joka päivä tehnyt. Aloitin 50/päivä ja viikossa oon saanu lisättyä ne 65/päivä. Eli kohta se sata, mikä mun tavoitekin on. Olen siirtynyt salaatti-kevyt ruoka linjalle. Kun tarkoitus olis tehdä tästä elämäntapamuutos, eikä vaan saada paino hetkeksi putoomaan. Oon antanut itselleni luvan syödä joka ruuan jälkeen pari salmiakki karkkia, siten ei makeenhimo yllätä ollenkaan. Ja kun pitää ruokailuajat säännöllisinä, niin ei illasta tee mieli herkutella. Nuorimman kanssa oon tehnyt kävelylenkkejä ja se saa nyt aluksi riittää liikunnasta. Olis kiva, jos kesään mennessä olis hiukan kevyempi olo! :)
Mun lähtöpaino on 71 kg, pituutta on 170 cm. Itse olisin tosi tyytyväinen, jos painoni olisi 66-67 kg.
Terv. Neljän äiti
Olen käynyt tänään pitkällä vaunulenkillä ja syönyt terveellisesti. Terveellinen ruoka tarkoittaa minulle nyt tällä laiharilla sitä, että lisään kasviksia ja vähennän huonoja hiilihydraatteja. Mihinkään äärimmäisyysdieetteihin en viitsi alkaa, koska tiedän kokemuksesta, että paino tulee sitten korkojen kanssa takaisin.
Fiilis on nyt hyvä, kun sain tämän käyntiin. Yleensä ihmiset aloittaa laihdutuksen tammikuussa, mutta parempi kai olla ajoissa :)
ap
Ja olen siis se, jolla eilen vaaka näytti 70kg. Tätäkään en ymmärrä, kun tuo paino heittelee kiloilla vuorokauden aikana! Joka tapauksessa se eilinen lukema ei ollut hyvä. Olen mukana yhteisessä urakassa! Sain tänään aikaiseksi töiden jälkeen sen, että juoksin 5,5 km. Hyvä minä! Tää vaan saattaa lopahtaa, jos ei ole kannustajia. Aiemman viestini numero oli viisi, joten olen sitten vaikka "vitonen".
Painoni vaihtelee vuorokauden mittaan vähintään kilon ihan joka ainoa päivä, ja joinakin päivinä kaksikin kiloa riippuen siitä, mitä olen syönyt, paljnko olen juonut, mikä aika kuukaudesta on jne. Pinoon ei kannata laihduttaessa tuijottaa liikaa. Vaikka mittaisi joka aamu samaan aikaan alasti, se sahaa edestakaisin, kokemusta on, sillä olen seurannut aamupainoani jo melkein kolmen vuoden ajan säännöllisesti. Painokäyrä muistuttaa hain hampaita.
Mittanauha näyttää luotettavammin, edistyykö projekti vai ei.
Olen pelännyt itseni mittaamista vieläkin enemmän kuin vaakaa, mutta kai se täytyy tehdä. Tänään ohjelmassa siis mittanauhan etsimistä (jossain meillä sellainen on) ja kotijumppa. Jännä juttu muuten, miten olo on niin NOPEASTI piristynyt, kun olen pitänyt vasta yhden kevyemmän päivän. Laitoin myös eilen itseruskettavaa ja nypin kulmakarvat. Alkaa näyttää kohta ihan ihmiseltä.
ap
Niin, ja aamupaino 67,9kg (-0,6)
Painoni vaihtelee vuorokauden mittaan vähintään kilon ihan joka ainoa päivä, ja joinakin päivinä kaksikin kiloa riippuen siitä, mitä olen syönyt, paljnko olen juonut, mikä aika kuukaudesta on jne. Pinoon ei kannata laihduttaessa tuijottaa liikaa. Vaikka mittaisi joka aamu samaan aikaan alasti, se sahaa edestakaisin, kokemusta on, sillä olen seurannut aamupainoani jo melkein kolmen vuoden ajan säännöllisesti. Painokäyrä muistuttaa hain hampaita.
Mittanauha näyttää luotettavammin, edistyykö projekti vai ei.
Ajattelin tilata vuoden alusta sen go123-jutun, joka lienee kuin nutrilett, mutta halvempaa ja enemmän vaihtoehtoja mauissa.
Sillä lähtee! Mutta ei vielä.