Ei tule meille glögikutsua, ei... Ei ole tullut vuosiin.
Ja kaikki aina odottavat koska pääsevät meille glögille. Jatkuvasti joku kysyy, mikä ilta / vkl teille sopii.
No minusta on mukava istua ja nauttia glögiä ystävien(?) kanssa ja hieman fiilistellä joulutunnelmaa. Siksi olemme vieraita sitten pyytäneetkin. Ja nyt jos ei aikataulut sovi jollekin niin kysyvät voivatko tulla sitten joulun jälkeen.
Taas havahduin siihen tosiasiaan että meitä ei ole kutsuttu mihinkään. Ei kukaan pyydä valmiiseen pöytään, eikä edes keskeneräiseen :)
Mikä ihmeen majatalon pitäjä minä olen? Että ostan hehkuviinit, leivon piirakat, teen muut tarjoilut, siivoan, laitan tunnelmat kohdilleen. Ja kun lähtevät kylläisinä, minä siivoan ja tiskaan jäljet.
Meni taas tuostakin fiilikset kun ymmärsin että olemme vain hyväksikäytettyjä. Pitänee lopettaa tämäkin...
Kommentit (4)
Yritänajatella niin että ehkäpä saamme tehtyä niin kivan tunnelman ja hyvät tarjoiltavat että monet siksi haluavat meille iltaa istumaan. Mutta olisi se niin ihanaa mennä joskus muillekin ja olla itse vain sohvalla odottamassa että eteen kannettaisiin herkkuja. ;)
ja jotka eivät juuri koskaan pyydä heille kylään.
Mä olen ajatellut asian niin, että me ihmiset olemme erilaisia ja toisille on luontevaa pyytää kylään ja laitella tarjoamuksia ja toisilta se ei jotenkin luonnistu. En usko, että nämä ystävämme käyvät meillä vain ilmaisen ruoan ja juoman toivossa, vaan ovat ihan aidosti kyllä ystäviämme. Jostain syystä heille kutsujen järkkääminen on jotenkin hankalaa tai epämieluista ja en siksi halua katkaista välejä heihin. Minulle leipominen ja ruoanlaitto ja kaikenlainen järjestely ovat mieluista puuhaa.
Mutta ehkä he ovat käsityksessä, että mieluummin järjestät itse kuin lähdet muualle kylään? Toki kysyähän aina voisi.
Tuli vain mieleeni eräs ystäväni; no en nyt kovin usein siellä käykään, muutaman kerran vuodessa ja aina hänen kutsumana, mutta kylläpä vaan saa niin ihanan tunnelman aikaan etten ikinä onnistuisi itse! :) Olen jotenkin niin epävarma emäntä + huono kokki että ei tuntuisi luontevalta rumassa ja ahtaassa kerrostalokaksiossani. Kun taas hän tekee piirakat + herkut (leipoo paljon muutenkin, eli siitä en niin kamalan huonoa omatuntoa koe... :) ja toki vien itsekin aina jotain; kahvin, viinin, konvehtiä tms.) kauniiseen ja tunnelmalliseen kotiinsa, emännöi kuin se olisi toinen luontonsa yms. Siellä on aina niin viihtyisää että olen oikein otettu, kun kutsun saan. ?
sanot vaan kutsuja odottaville että putiikki on kiinni tänä vuonna. Nauti glögisi perheen kesken.