Oon niin iloinen etten asu enää Helsingissä ja joudu kaivamaan autoa kinoksista!
Asuin vielä joitain vuosia sitten Helsingissä. Minulla oli auto parkissa kadun varressa ja se aamu kun lumipyryn jälkeen aura-auto oli aurannut järjettömän kinoksen auton kylkeen oli aina tosi kurja. Kinos sattoi olla isoja jäätyneitä lumimöhkäleitä ja oli melkein mahdotonta pienikokoiselta naiselta saada auto esiin kinoksista ja sen jälkeen vielä miettiä miten saa auton sieltä kuopasta tielle. Onneksi aina jotkut ohikulkijat auttoivat työntämällä autoa. Onneksi julkisillä pääsi hyvin töihin, mutta pakko se auto oli sieltä aina kaivaa.
Nyt auto on omakotitalon pihassa. Lumityöt on itse tehtävä mutta ei se tunnu niin raskaalta.
Nyt
Kommentit (31)
sit mä iloisesti hurautan tolla autolla tohon naapurikadulle
ja autot on jumissa kun ajavat jos pysäköityinä tien reunaan. Ratikat ei kulje kun autot ratikoiden reiteillä.
Ei ole ratkaisu jättää autoa "jonnekin muualle", koska paikkoja ei ole. Kun asuimme Ullanlinnassa, oli ihan tavallista etsiä parkkipaikkaa noin 30 min ja huonolla onnella ei silloinkaan paikkaa löytynyt. Tai siihen ei autoa saanut mahtumaan. Tällöin vaihtoehtona oli jättää auto esim. Kaartin poliisitalon parkkikselle tai Tähtitornin puiston polulle ja siirtää auto heti aamulla pois...
mukava ajella maastoautolla näillä keleillä.
Parkkipaikan löytää mistä hyvänsä kinoksesta ja pois pääsee kun vaan painaa kevyesti kaasua. Toki kunnon nastarenkaat ovat alla myös.
Täällä kun kaikki tämän kadun asukkaat hurauttaa naapurikadulle, niin mihin laittavat autonsa naapurikadun asukkaat? Helsingissä on paitsi asukkaiden autoja, myös sinne töihintulevien autoja joka paikka täynnä. Parkkipaikkaa saa etsiä kortteleita ympäri ajelemalla pahimmassa tapauksessa kymmeniä minuutteja.
Olisko vielä hyviä ehdotuksia?
sit mä iloisesti hurautan tolla autolla tohon naapurikadulle
Meillä täällä on keskusta täynnä kauppojen, stockan jms parkkitaloja. Totta, ne maksaa muutaman euron, mutta kun sinne ajaa autonsa pariksi tunniksi sen ilmoitetun aurauksen ajaksi niin ei ole mitään ongelmaa kinosten kanssa.
Vai ootteko te niin köyhiä siellä hesassa, ettei ole varaa parkkimaksuun?
Kyselee tamperelainen.
Mä asun Helsingissä, mutta ei mulla ole autoa, jota tarttisi jostain kaivaa.
Ja kun aura-auto tekee kinoksen auton ympärille, niin siinä on kyllä yli 50cm kovaa kokkareista lunta jota ei niin vaan pois otetakaan. Ja ei ole yksinkertaisesti paikkoja jonne auton siirtää.
Meillä täällä Tampereella on sellainen sääntö, että auto pitää siirtää muualle aurausta varten tiettyinä päivinä ja kellonaikoina. Eikä täällä vielä 25 senttiäkään ole mikään kinos, jollei tyhmänä jätä autoaan siihen aurattavalle paikalle.
On täälläkin. Mutta kun autoja on molemmin puolin viikonloppuna ja aura-auto vetää keskeltä, mihin kuvittelet sen lumen menevän? Haihtuu ilmaan? Ja kun ihmiset kaivavat auton siitä aurausvallista, se lumi joutuu takaisin tielle josta se aurataan takaisin auton kylkeen. Ja kun tulee se tiistai, jolloin auto pitää siirtää, se kauvetaan taas vallista, siirretään paikoille joita ei ole (siellä on lumikasa) ja takaisin putsatulle alueelle. Ja jos hyvin käy, seuraavana yönä ei sada lunta.
Sovitaan nyt vain, että helsinkiläiset ovat idiootteja ja lopetetaan tää lumikeskustelu.
Tampereesta en tiedä, mutta Helsingissä aura-autot raivaavat ajo- ja jalankulkuväyliä kinostamalla lumen väylien reunoille. Tätä tapahtuu päivittäin kun lunta tulee paljon. Lumi poistetaan, siis kerätään kuorma-auton lavalle ja viedään lumenkaatopaikalle, paljon harvemmalla aikataululla ja silloin autot kehotetaan ajamaan pois kadun varrelta.
Ollaan iloisia tästä pk-seudun lumikaaoksesta. Ilman sitä muualla Suomessa elävät eivät ilmeisesti voisi tuntea itseään hyviksi ihmisiksi.
http://is11.snstatic.fi/kuvat/lumi/img-1288355129239.jpg