Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat lapset jo lähes teinejä, lapsuudenystävät edelleen lapsettomia, miten aihe ohitetaan?

Vierailija
07.12.2010 |

odottelin sellaset 10 vuotta että ystävänikin olisivat perheellistyneet, mutta niin ei vaan ole käynyt. Olen vuosien varrella löytänyt paljon uusia ystäviä, sellaisia joilla on lapsia. Vanhat ystäväni ovat nyt yrittäneet lapsia tuloksetta parin vuoden ajan. En enää jaksa myötäelää lapsettomuusongelmia enkä suoraan sanottuna jaksa enää edes innostua raskauksista enkä vastasyntyneistä kun omat lapset on jo niin eri vaiheessa.

Miten pystyn ohittamaan lapsivaiheen näiden kanssa tyylikkäästi? ei heitäkään minun lapseni kiinnostaneet silloin kun he syntyivät... enkä kuitenkaan ollut mikään teiniäiti vaan 25 v. kun esikoiseni syntyi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilman muuta kohauttaa olkapäitä ja näyttää kärsivältä joka kerta kun mainitsevat jotain lapsista.

Ja sitten miettiä, kuka jaksaisi kuunnella sun elämän huoliasi ja ilonaiheita. Vai jaksaako kukaan.

Vertaiset jaksaa ja haluaa.

Vierailija
22/28 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita aina, etteivät halua keskustella raskausvaivoista, synnytyksistä ja sen sellaisista. Eikä ylipäätään kaipaa muistutuksia omasta lapsettomuudestaan. Eri asia on olla vauvakuumeinen kuin lapsettomuudesta kärsivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on kova vauvakuume, ainakin ollut

Vierailija
24/28 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän teki lapset nuorena ja me ystävät autoimme. Kävimme lasten syntymäpäivillä ja veimme lahjoja. Joustimme aina aikatauluissamme, sillä hänellä oli lapsia, ja häntä ei saanut jättää minkään asian ulkopuolle, vaikka se olikin meille ystäville joskus hyvinkin hankalaa.

Lisäksi vaati, että häneen pidetään yhteyttä, sillä meillä työssäkäyvillä itsekäillä sinkkukavereilla piti aina olla aikaa kotiäidille.

Olen laittanut hänen lasten lahjoihin satoja euroja. Nyt kun vihdoin sain oman lapseni muutama vuosi sitten, niin eipä ole rouvaa näkynyt ja lastani muistanut meikkifirman kylkijäislahjalla.

Eli ota rusinat pullasta ja ihmettele kun ketään ei enää seurasi kiinnosta.

luetun ymmärtäminen ei ole vahvoja puoliasi.

Vierailija
25/28 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaiset jaksaa ja haluaa.

[/quote]

Enkä tajua, miksi ap haluaa roikkua ystäväpiirissä, joka ei selvästikään häntä kiinnosta. Jos ap haluaa seurustella vain niiden kanssa, joilla on samanikäisiä lapsia, häntä ei varmaankaan ole sitä kielletty tekemästä. Kaverit saa valita ihan itse.

Vierailija
26/28 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä ongelmaa: minusta olisi ihan kiva kuunnella muiden pohdintoja, kun se vauva-aika ei ole itselle enää ajankohtainen. Häistäkin on ollut kiva lukea SEN JÄLKEEN kun pääsi itse naimisiin. Tosin silloin kun sain omat vauvani, halusin mieluiten puhua jostakin MUUSTA, kun näin työ- ja muita kavereita. Minusta kaikenlainen varuste- ym. hössötys on rasittavaa, mutta ei kai kaikki äidit siihen mene.

Mutta jos on satavarmaa, ettet vanhoja kavereitasi enää tule kestämään, kai se on kaikille palvelus etsiä muuta seuraa.

Vierailija
27/28 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

kun haluavat pirut kysellä neuvoa! ja koittavat saada mun lapsia jo nyt puhuttua tulevien lastensa lastenvahdeiksi vaikkeivät koskaan suostuneet tulemaan mun lapsia hoitamaan silloin kun ne oli pieniä.

[/quote]

tai vastaat "kysy neuvolasta", "en mä muista" "ne suositukset ovat muuttunueet", mutta totuus on jos useampi ystäväporukasta yritää lasta ja saakin niitä, niin keskustelujenne aiheet tulevat olemaan vielä pitkään vauvoissa ja lapsissa.

Ja sanot, että tottakai lapsesi tulevat lapsenvahdiksi kunnon normaalia lapsenvahdinpalkkaa vastaan. Ei ilmaiseksi.

Vierailija
28/28 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa äitiydessäsi vauva-aikana, jos on niin vaikeaa kuulla muiden ajatuksia siitä ajasta? Se tästä tulee mieleen, jos et millään enää jaksa muistutuksia siitä ajasta, kun vauvat oli pieniä?

Voisi kai sitä muuten muistella asioita ihan hyvässä hengessä.