Lue keskustelun säännöt.
Vinkkejä imetyksen lopettamiseen
07.12.2010 |
Vauva on 10kk ja ajattelin lopettaa imettämisen viimeistään sitten kun se täyttää vuoden. Nyt se siis syö kyllä kiinteitä ruokia, mutta kaikki juominen tapahtuu tissin kautta. Ollaan harjoiteltu nokkamukia, jossa vettä, mutta se pitää sitä leluna.
Miten te muut olette lopettaneet imetyksen? Pikkuhiljaa vai kertarytinällä? Mitenn kipeiden rintojen kanssa menetellään?
Kommentit (2)
Kuopus siis juo nyt myös tavallista maitoa ihan hienosti, vaikka korviketta ei huolinut koskaan. Vähän ennen ekoja synttäreitä aloin tarjota tavismaitoa aterioilla pieniä määriä, nyt menee jo 3-4dl päivässä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mukin idea vois aueta lapselle paremmin, jos siellä olisi alkuun tutunmakuista juotavaa, siis rintamaitoa. Kannattaa myös kokeilla eri lämpötiloja, kylmä neste ei välttämättä soita lapsessa mitään kelloja, kun on tottunut ruumiinlämpöiseen juotavaan. Niin, olethan siis kokeillut itse juottaa ensin mukista, vai antanut vain mukin vauvalle käteen? Ei se välttämättä ihan itse tajua, mihin se pitää laittaa ja miten päin kallistaa :)
Mä oon lopettelemassa kuopuksen (1v) imetystä parhaillaan. Hän ei koskaan huolinut tuttipulloa eikä korviketta mukistakaan, vettä ja rintamaitoa sen sijaan on juonut nokkamukista aika reippaasti jo puolivuotiaasta lähtien. N. 10-kuiseksi asti imetin 6-8 krt/vrk, siitä lähtien olen vähentänyt hiljalleen. 10-kuisena oli viisi syöttöä päivässä (ei enää öisin), sitten parin viikon välein olen jättänyt aina yhden kerrallaan pois. Nyt imetän vielä aamulla ja illalla, seuraavaksi jää varmaan iltasyöttö. Mutta en ajatellut pitää tuon lopettamisen kanssa mitään kiirettä, aamuin illoin voin hyvin imettää vaikka kävisin töissäkin.
Esikoisen kanssa toimittiin aikanaan ihan samalla tavalla, hänen imetyksensä loppui 1v3kk iässä.